  • 41. Data: 2016-06-09 12:53:27
    Temat: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-09 o 12:37, quent pisze:
    [...]
    > Dzięki, choć w zeszłym roku była o niebo bardziej soczysta, coś jak u
    > Ciebie teraz jak piszesz.
    > Zawsze chaiałem mieć dużo trawy - często bywam w UK i tam się
    > napatrzyłem. Oni potrafią w miejscach publicznych pięknie pielęgnować
    > trawniki.
    > Za miesiąc jadę znów. Może jakieś ziarno kupię. Muszę z przodu domu
    > posiać :-)

    Widzę, że Wy trawnikowi fetyszyści, więc raczej o podejściu do ogrodu i
    trawnika za dużo nie pogadamy ;)
    Ale może za to doradzicie mi co zrobić z mrówkami? Pojawiła mi się w tym
    roku cała masa mrowisk na moim "ściernisku", jak to ładnie nazwaliście i
    nie wiem, jak je wytępić :/
    Psikałem jakimś preparatem na mrówki te miejsca, to niby część jakby
    wymarła, ale za to pojawiły się nowe. Żona twierdziła, że fusy po kawie
    niby nieźle działają, ale póki co też bez efektu. Co robić?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 42. Data: 2016-06-09 13:01:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-09 o 12:33, Adam Sz. pisze:

    > Z ciekawosci - na jaka wysokosc kosisz?
    > Chyba musze zejsc nizej, bo nie wyrobie z koszeniem.
    > Zdjecia z teraz:

    Wylacz lokalizacje.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2016-06-09 13:05:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.06.2016 12:53, Kżyho wrote:
> [...]
    > wymarła, ale za to pojawiły się nowe. Żona twierdziła, że fusy po kawie
    > niby nieźle działają, ale póki co też bez efektu. Co robić?

    Tak się składa, że walczyłem miesiąc temu z mrówkami, które oblazły mi
    dom wokół.
    Musisz przedewszystkim wyśledzić ich gniazda i trasy wędrówek. To bardzo
    ułatwi sprawę.
    Testowałem rózne płyny w sprayu i proszki i finalnie pomógł biały
    proszek firmy Bros:
    http://sklep-ogrodnik.pl/bros-proszek-na-mrowki-250g
    -p-2446.html
    trzeba sypać przecinając im ścieżki wędrówek i w pobliżu gniazd.
    U mnie wyniosły się w 48h a była ich masa!

    Mam jeszcze jeden preparat, którego nie używałem ale ponoć bardzo
    skuteczny. Ma inny aktywny składnik niż ten od Brosa.

    http://bestpest.com.pl/oferta/handlowa/135/protect_t
    rutka_na_mrowki_faraona.html

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 44. Data: 2016-06-09 15:00:30
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 13:05:17 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    -p-2446.html
    > trzeba sypać przecinając im ścieżki wędrówek i w pobliżu gniazd.
    > U mnie wyniosły się w 48h a była ich masa!

    Kogutek mi kiedyś powiedział o Boraksie.
    Działa napewno a tańszy.
    Tylko wiecej roboty przy nim.

  • 45. Data: 2016-06-09 16:00:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-09 o 13:05, quent pisze:

> [...]
    -p-2446.html
    > trzeba sypać przecinając im ścieżki wędrówek i w pobliżu gniazd.
    > U mnie wyniosły się w 48h a była ich masa!

    Ja właśnie Brosa środku używałem, ale takiego płynnego, rozpylanego
    atomizerem.
    No nic, może spróbuję z tym proszkiem, choć problem jest o tyle, że mi
    dziecko mające rok i 3 miesiące po ogrodzie często biega, a to wiadomo
    jak wygląda - wszystko jest interesujące i warto wziąć do ręki, a często
    i buzi :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 46. Data: 2016-06-09 16:52:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu balsam dla moich oczu. Durna robota dwa razy w tygodniu. Do tego jakies dziwne
    urzadzenia ktore kosztuja, psuja sie i potrzebuja paliwa.

  • 47. Data: 2016-06-09 16:59:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 16:52:06 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Znowu balsam dla moich oczu.

    Balsamem dla Twoich oczu jest codzienne ogladanie brudnych, pomalowanych
    i obdrapanych klatek schodowych :-) To moj wybor, ze chce trawe -moglem
    wszystko wysypac kamieniem ozdobnym. Na trawie bawie sie z psem, na trawie
    pije browca, trawa jest mila dla oka, w przeciwienstwie do smierdzacych
    klatek schodowych :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2016-06-09 17:01:49
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Znowu balsam dla moich oczu. Durna robota dwa razy w tygodniu. Do tego jakies
    dziwne urzadzenia ktore kosztuja, psuja sie i potrzebuja paliwa.

    Akurat on ma mocno hardcore'owe podejście do tematu. U mnie moje
    ściernisko w sezonie to góra raz, czasem 2 razy w miesiącu koszę i tyle.
    Nie mam żadnych ambicji na wimbledoński trawiasty dywan.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 49. Data: 2016-06-09 19:27:51
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.06.2016 16:00, Kżyho wrote:
> [...]
    > dziecko mające rok i 3 miesiące po ogrodzie często biega, a to wiadomo
    > jak wygląda - wszystko jest interesujące i warto wziąć do ręki, a często

    Przez 2 dni zajmij dziecko czymś ;-)

    U mnie płyn Brosa też nie pomógł ani proszki innej firmy. Jeden Bayera i
    jeszcze jakiś.
    Po tygodniu bez zmian posypałem proszkiem Brosa i na drugi dzień było
    ich połowę mniej i chodziły jakby mniej energicznie a na trzeci nie było
    ich wcale.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2016-06-09 21:08:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 12:48:16 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Wiesz... ja koszę niżej bo chwilowo muszę. Chwastnica rośnie mi w bok
    > skubana i dopiero jak ma ok 10cm to podnosi się do góry.

    Ja w zeszlym roku kosilem na "dwojce" ale przez caly sezon - w lato
    zdecydowanie powinienem wyzej, bo po zeszloroczych upalach trawnik
    uschnal mocno :(

    > W zeszłym sezonie kosiłem wyżej bo to dla trawy zdrowsze - nie wysycha
    > tak i jest bardziej odporna na chwasty.

    Na chwasty to niekoniecznie - chwasty ciete nisko szybciej zamieraja,
    a trawa koszona nisko - szybciej sie rozkrzewia i nie zostawia miejsca
    dla chwastow :-)

    > Trzeba tylko uważać z podlewaniem aby nabawić się choroby grzybowej -
    > podlewanie więc raczej o świcie niż na wieczór.

    Dlatego automatyczne nawadnianie to mus jak sie chce miec porzadny
    trawnik i puszczanie go o 2-3 w nocy :-) Reczne podlewanie ze szlaucha
    to u mnie z 3h roboty i robie to rzadko - tylko jak naprawde jest susza
    ale wtedy to juz troche za pozno bo trawa robi sie szybko rzadsza i
    ziemia wysycha jeszcze szybciej :)

    > Masz piękną gęstą darń no i niestety trzeba kosić często, tym bardziej,
    > że nawoziłeś jak piszesz, więc i siłę wzrostu ma teraz większą.
    >
    > U can't have it all ;-)

    No niestety ;) Dzisiaj skosilem i jest bajeczka:

    http://szyna.civ.pl/trawa/IMG_20160609_202805.jpg

    Prawie na calej powierzchni ktora tu widac byl w zeszlym roku perz o ktorym
    wczesniej pisalem :-) Dzisiaj zero sladow!

    A niedlugo znowu ja troche potne wzdluz i wszerz przy montazu nawadniania ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.