  • 21. Data: 2009-08-30 21:12:20
    Temat: Re: Rozszerzalność cieplna posadzki z ogrzewaniem podłogowym-obliczenia
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:h7eo47$t63$1@news.interia.pl...

> [...]
    > zaczac klejenie od cokolika, ale ten mialby byc wkuty w tynk licujac z nim
    > i dopiero klejenie posadzki. Nikomu tylko nie chce sie tego wkuwac, ale
    > wygladalo by to moim zdaniem znacznie lepiej jak te odstajace cokoly
    > wykanczane na sile jakimis patentami albo i nie.
    > Ostatnio tez widzialem taka listwe przyklejana do sciany z jakby
    > piaskowanego aluminium wysokosci ok. 4-5cm, wyprofilowana ciekawie gora do
    > sciany a dolem od sciany, takie lekkie "S". Koszt tego to o ile dobrze
    > pamietam 40zl metr biezacy. Nie tanie, ale jak dla mnie bardzo ladne, moze

    To wkuwanie cokolika w tynk to super sprawa i żałuję że tak nie zrobiłem u
    siebie. Mogłem o tym pomyśleć przed tynkowaniem ścian i po prostu nie kazać
    tynkarzom tynkować do dołu, lub przed wylaniem posadzek skuć 5-10cm tynku z
    dołu, wtedy gąbka dylatacyjna i posadzka.
    Ale o tym nie pomyślałem i teraz mam cokolik odstający niestety. Jak bym
    przed tynkami pogadał z fachurą od glazury to by ni tak doradził- niestety
    jak go zaprosiłem to było już za póżno.
    Drugi raz tego błędu nie popełnię. Kolejny błąd który mam u siebie to
    osadzanie futryn przed wykończeniem podłogi. I póżniej drzwi niektóre
    musiałem docinac. Teraz juz wiem że futrtyny na samym końcu- nawet po
    panelach/parkiecie dopiero.

    Ale nmądry Polak po szkodzie;))

    Kris

  • 22. Data: 2009-08-30 21:21:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Kilka tygodni temu zadałem mu to samo pytanie i się wyparł;))

    No tak, pamietam. :-)
    Na razie bez plonka, mozemy sie mylic, nie chcial bym tylko tracic czasu na
    glupawe dyskusje i te ..uje przez samo h.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-08-30 21:23:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Do tego nie trzeba dylatacji. Wystarczy pseudo nacięcie wylewki - czyli
    > zrobienie takiego kontrolowanego pęknięcia.

    No to jest wlasnie ta dylatacja tylko profilu. Ta szczelina z czasem jak
    beton przesycha, powieksza sie i smialo mozna ja wypelnic elastycznym
    materialem. Poza tym ma wszelkie cechy dylatacji.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-08-30 21:31:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale o tym nie pomyślałem i teraz mam cokolik odstający niestety. Jak bym
    > przed tynkami pogadał z fachurą od glazury to by ni tak doradził- niestety
    > jak go zaprosiłem to było już za póżno.

    No wlasnie mam ten sam problem i nie wiem czy uda mi sie plytkarza namowic.
    Niby roboty nie tak wiele, ale jak czlowiek sie przylozy to okazuje sie, ze
    nie tak malo. :-)

> [...]
    > osadzanie futryn przed wykończeniem podłogi. I póżniej drzwi niektóre
    > musiałem docinac. Teraz juz wiem że futrtyny na samym końcu- nawet po

    Ja obsadzalem po gresie w kotlowni i takich tam. Nie obywa sie bez docinania
    drzwi, no chyba ze ktos wymierzy zawiasy i dol drzwi idealnie co do pol
    centymetra, a ew. nadwyzke futryny podniesie do gory o ile nadproze pozwoli.
    Jak drzwi zamawiane u stolarza to faktycznie mozna zrobic idealnie. Dociecie
    drzwi to tez zaden problem. Zrobilem to pilarka tarczowa i pila z drobnym
    zebem w ilosci 60-ciu sztuk z plytka widiowa. Wychodzi bez szczegolnych
    ceregieli idealnie. Dobrze tylko wyposazyc sie w porzadny sprzet z konkretna
    regulowana przylgnia. Ja mialem do dyspozycji Metabo, kupowania do paru
    drzwi nie polecam, ale tanie moga sie kiepsko prowadzic i niestety mozna nie
    uniknac szarpniec.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-08-30 21:38:35
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

    > No to jest wlasnie ta dylatacja tylko profilu. Ta szczelina z czasem jak
    > beton przesycha, powieksza sie i smialo mozna ja wypelnic elastycznym
    > materialem. Poza tym ma wszelkie cechy dylatacji.

    No dokładnie mi rekordowa osiągnęła 1,5mm szerokości.
    Zastanawiam się czy to czymś wypełniać czy nie? Jeżeli tak to czym...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 26. Data: 2009-08-30 21:38:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > do pol centymetra, a ew. nadwyzke futryny podniesie do gory o ile nadproze

    Ale te gotowe futryny są już idealnie prawie wymierzone. Stawiasz na
    gresie/panelach zakładasz drzwi i wszystko pasuje.
    Sprawdzałem(niestety juz po fakcie;))) na Classenach i futryna jest
    minimalnie dłuższa od drzwi tak że po jej postawieniu na docelowej podłodze
    i założeniu drzwi zostaje kilka mm przerwy.

    Kris

  • 27. Data: 2009-08-30 21:48:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > minimalnie dłuższa od drzwi tak że po jej postawieniu na docelowej
    > podłodze i założeniu drzwi zostaje kilka mm przerwy.

    No dobra, ja montowalem w tych pomieszczeniach zwykle metalowe futryny ktore
    powinny byc monowane nawet sam nie wiem gdzie. Ich calkowita dlugosc
    wychodzi gdzies w srodku wylewki, zeby chociaz na chudziaku, ale gdzie tam.
    Wyjdzie w wylewce, a z podlogowka wyrabiaj sie jak chcesz. Ulozylem wiec
    gres i na tym stawialem przyciete furyny. Drzwi okazaly sie za dlugie o pol
    cm. Tyle to pewnie mogl bym spokojnie podniesc w nadprozu przycinajac tynk,
    ale co tam przycieciez to zaden problem.
    Ciekawe czy wszystkie futryny "pokojowe" zmieszcza sie w nadprozu?
    Praktycznie wszystkie drzwi przede mna.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-08-30 21:51:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No dokładnie mi rekordowa osiągnęła 1,5mm szerokości.
    > Zastanawiam się czy to czymś wypełniać czy nie? Jeżeli tak to czym...

    Ja w tych niejscach daje aluminiowe listwy wykonczeniowe klejone razem z
    wykonczeniem i szczeliny miedzy nimi wypelniam silikonem. Szczeline w
    betonie sobie odpuszczam. Czesc silikonu pewnie i tak tam sie dostanie. W
    kazdym razie chyba nic klopotliwego tak czy tak nie powinno sie tam dostac.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-08-31 08:11:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:

    > NA podstwie własnego "widzimisię" wolałem dać więc niż mniej :)

    > No właśnie bo co to oznacza grzanie podłogi do 30 stopni?
    > Czy to oznacza powierzchnię podłogi, czy okolicę rurerek, a może to
    > jest temperatura zasilania?
    >
    > Moim zdaniem jako temperaturę posadzki nalezy przyjąć
    > Ano tak:)

    26 to temperatura powierzchni podłogi wynikająca z bilansu energi oddawanej
    do otoczenai i energi przekazywanej z głebi posadzki.

    zasilanei moze mieć nawet i 45 stopni podczas wielkich mrozów

  • 30. Data: 2009-08-31 10:25:51
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Maniek4" napisał:
    > No tak, pamietam. :-)
    > Na razie bez plonka, mozemy sie mylic, nie chcial bym tylko tracic czasu
    > na glupawe dyskusje i te ..uje przez samo h.

    ja pie#% ale wy ludzie macie problemy, chyba was splonkuje.... PLONK, PLONK
    :O)