  • Data: 2011-03-21 19:44:21
    Temat: Rury kominowe
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Podjąłem decyzję o budowie komina w oparciu o rury ceramiczne obudowane
    cegłą.
    Mam w związku z tym pytania:
    1. Jakie rury wybrać? (jedna 200 druga 140) Dołożyć trochę kasy i kupić
    rury schiedel'a czy może jakiś tańszych producentów? Na składzie mieli
    coś z Bolesławca.
    Rury systemowe schiedel mają bardzo mały "felc" w porównaniu z tymi z
    Bolesławca (czy skądś tam), które przypominały kanalizacyjne :-).
    Czy w związku z tym nie będzie problemu z utrzymaniem ciągłości rury
    (aby się nie wyboczyła)?

    2. Jakie zastosować ocieplenie? Co można dać w zamian za te systemowe
    osłony z wełny mineralnej? Czy można wypełnić całą przestrzeń pomiędzy
    rurą a obudową ceglaną wełną mineralną?

    Rozmawiałem wstępnie ze swoim majstrem i twierdził, że już nie jeden
    taki komin wybudował i wie co i jak (puki co nie określał co konkretnie
    mam kupić). Mimo wszystko chciałbym mieć własny pogląd na ten temat.

    --
    M.