  • 11. Data: 2013-02-26 16:53:56
    Temat: Re: SPRAWDZAJCIE RÓŻNICÓWKI czy działają.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2013 16:49, Bolko pisze:

    > Tylko kto to robi? Kiedy TY ostatnio to zrobiłeś.

    Niecały miesiąc temu.

    > Jak mnie "ciapneło" będę pamietał. Pytanie jak długo.

    Pytanie też, czy "kopnęła" cię jakaś upływność czy też elektryczność
    statyczna (mam w tej chwili w domu poniżej 30% wilgotności oraz trzy
    koty - regularnie dotykam uziemienia żeby się rozładować i kopie nieźle).

    > A druga kwestia to ta że że oprócz układu różnicowo-prądowego
    > jest jeszcze problem z 'trzecim' kablem- bolce w gniazkach.

    Doczytaj o zasadzie działania i zawijaj wiersze.

  • 12. Data: 2013-02-26 17:42:17
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > tak cie zacytuje - bo jak zwykle pieudolisz.

    Ja takich słów nie używam, więc pewnie siebie cytujesz:)

    > Zrobiłes test na swojej domowej różnicówce?
    > Sprawna różnicówka jest sprawna. A w artykule jest o niesprawnych,
    > cos rozumienie pisanego ci nie idzie, no ale nie dziwota. A przycisk
    > test jest po to zeby wykryć niesprawne i je wymienic. Siedz w swoim
    > worku dla nieuków, możesz pomarzyć o sprawnosciach rekuperatorów

    Przycisk TEST służy do spradzania działania różnicówki a nie jej wad!
    Każda sprawna różnicówka ma takie wady jak nieuzasadnione zadziałania, oraz
    nie zadziałania, które w tekście nazwano zadziałaniami brakującymi:) Obie
    wady dotyczą sprawnych róznicówek.
    W podanym linku masz to wszystko napisane czarno na białym a strona należy
    do Rzecznika Bezpieczeństwa Elektrycznego przy Oddziale Szczecińskim
    Stowarzyszenia Elektryków Polskich, więc jest jak najbardziej kompetentna.

    Zostałeś publicznie przyłapany na szczekaniu, więc jeśli masz resztki honoru
    to odszczekaj, przeproś i merdaj ogonkiem o przebaczenie.

  • 13. Data: 2013-02-26 17:54:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 14:50:44 UTC+1 użytkownik news napisał:

    >Prawdopodobieństwo ze sprawna różnicówka nie zadziała jest
    >większe od 20% a może i większe

    tak cie zacytuje - bo jak zwykle pieudolisz. Zrobiłes test na swojej domowej
[...]
    Siedz w swoim worku dla nieuków, możesz pomarzyć o sprawnosciach rekuperatorów. EOT.

    b.

  • 14. Data: 2013-02-26 21:52:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >on "daje informacje" różnicówce żeby zadziałał. No a kabel >zawsze może

    Trzeba se w komorce reminder ustawic.

  • 15. Data: 2013-02-27 01:00:15
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
> [...]
    > Każda sprawna różnicówka ma takie wady jak nieuzasadnione zadziałania,
    > oraz nie zadziałania, które w tekście nazwano zadziałaniami brakującymi:)

    Wedlug tego co napisano owe bledy wynikaja glownie z blednie zaprojektowanej
    lub wykonanej instalacji. Przez pare lat robilem badania okresowe roznicowek
    (nie tylko przy pomocy przycisku test) i nie zauwazylem zadnych problemów...

  • 16. Data: 2013-02-27 07:59:42
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2013-02-26 16:47, BartekK pisze:

    > To że miejscami różnicówka wywala przy najmniejszym "porażeniu"
    > (przepływie prądu przez człowieka do ziemi) to tylko znak, że "w
    > spoczynku" w danym obiekcie już mamy gdzieś spore upływności (np na
    > uszkodzonych lub zawilgoconych przewodach, do tynku), np 25mA gdzieś
    > ciągle ucieka i różnicówka jest ciągle na granicy zadziałania, i
    > wystarczy niewielki wzrost upływności by ją wyłączyć.

    Czy zdolny amator z miernikiem uniwersalnym moze ta uplywnosc zmierzyc?
    Jak rozumiem chodzi o róznice miedzy pradem wchodzacym i wychodzacym,
    najlepiej na poszczególnych segmentach domowej sieci, zaczynajacych sie
    na poszczególnych bezpiecznikach.

    pozdro
    --
    A S

  • 17. Data: 2013-02-27 09:05:33
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 26 Feb 2013 04:47:43 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:

    >W 5-letnim bloku padła mi różnicówka.
    >Nie owiedziałbym się gybym nie poczuł.
    >Koszt stówa może dwie a może komuś uratować życie.

    pewnie, ze trzeba sprawdzac

    - np. co 5 lat sa okresowe badania we wspolnotach (m.in. instalacji
    elektrycznych) - ktos sie pod tym pozniej podpisuje, ze instalacja
    sprawna.

    - podobnie w mieszkaniach (jak robisz/remontujesz) i cos grzebales
    przy instalacji elektrycznej. Wziac pomiarowca i niech sprawdzi po
    elektryku czy czegos nie namieszal (przy nowych instalacja jest odbior
    i papier pomiarow)

    - co miesiac sprawdzac roznicowke (wylacznik roznicowopradowe)
    (przyciskiem test), a przy okazji wylaczyc/wlaczyc wylacznik
    nadmiarowopradowy (tzw. bezpiecznik, lub S)

    Mielismy w banku taka sytuacje, ze byl remont i szafka elektryczna
    byla zakurzona i brud przyblokowal wylacznik i nie zadzialal (S) i cos
    tam sie sfajczylo. Poza tym elektryk powiedzial, trzeba sprawdzac, bo
    moga sie zapiec styki i tez nie wylaczy!!!! Np. mial przypadek, ze
    przez 10 lat nie byla wylaczana roznicowka i nie wylaczyla.

    Wiec po cos to jest!!!

    Pamietac nalezy, ze:

    wylacznik nadmiarowopradowy to ochrona urzadzen (mozna kupic nowe)
    wylacznik roznicowopradowy to ochrona zycia (nie mozna kupic nowego)

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2013-02-27 11:57:03
    Temat: Re: SPRAWDZAJCIE RÓŻNICÓWKI czy działajš.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2013 09:05, a...@p...pl pisze:

    > wylacznik nadmiarowopradowy to ochrona urzadzen (mozna kupic nowe)

    Bardziej ochrona przed pożarem. Bo jeśli urządzenie ciągnie tyle prądu,
    że wyłącza się taki wyłącznik, to albo instalacja nie jest na tak mocne
    urządzenie przewidziana albo urządzenie już padło.

    > wylacznik roznicowopradowy to ochrona zycia (nie mozna kupic nowego)

    Jeszcze ;)

  • 19. Data: 2013-02-27 15:27:38
    Od: <news>

    Użytkownik "Przemek Lipski" napisałL'
> [...]
    > badania okresowe roznicowek (nie tylko przy pomocy przycisku
    > test) i nie zauwazylem zadnych problemów...

    Napisano że też występują ze względu na warunki w instalacji. Trudno nazwać
    błędem instalacji która jest wykonana zgodnie z normami, przecież normy
    wyraźnie pozwalają na upływności instalacji przewodem ochronnym a w tekście
    piszą że te upływności głównie od filtrów zasilania powodują owe
    niepotrzebne zadziałania różnicówek.
    Powtórzę wiec jeszcze raz, przypadkowe zadziałania, lub niezadziałania są
    jednymi z wielu wad różnicówek mechanicznych.

    Piszesz że zawodowo zajmujesz się pomiarami instalacji, więc masz
    odpowiednie wykształcenie i odpowiednie uprawnienia, więc jak taka osoba
    moze nie wiedzieć o wadach takiego elementu jak zabezpieczenie róznicowo
    prądowe?

    Czy badania okresowe obejmują badanie wad zabezpieczeń, czy może jednak
    tylko ich działania?
    Jeśli w czasie pomiaru nie zadziała ci róznicówka to co robisz? Czy
    przypadkiem nie dokonujesz pomiaru kolejny raz? I jesli kolejny raz zadziała
    i kolejny tak samo to co wtedy, jest sprawna czy nie?

    To że uważasz że ja nie mam racji mały problem, ale czy uważasz że racji nie
    ma też Rzecznika Bezpieczeństwa Elektrycznego przy Oddziale Szczecińskim
    Stowarzyszenia Elektryków Polskich?

  • 20. Data: 2013-02-27 19:08:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-26 14:50, news pisze:
    > Ja nie mam czasu żeby dla ciebie testy wykonywać, bo już dawno ludzie to
    > zrobili i o tym piszą:)
    > Różne fachowe źródła podają nieskuteczność różnicówki poniżej 20% a inne
    > powyżej, pewnie jest to uzależnione ok konkretnej konstrukcji. Jednak
    > 20% nieskueczności nie gwarantuje bezpieczeństwa, dlatego zaleca sie
    > łączenie w szereg kilku różnicówek.
    > Poniżej źródło gdzie piszą dokładnie to co ja:
    >
    > http://bezel.com.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=133&Itemid=138
    Przecież tam jest napisane:
    "Przeprowadzone w wielu krajach w Europie oraz w Japonii i Stanach
    Zjednoczonych badania zawodności wyłączników różnicowoprądowych
    wykazały, że w zależności od środowiska pracy wyłącznika, jego
    konstrukcji a także czasu użytkowania, liczba **niesprawnych wyłączników
    zawiera się od 2 do 20 %**"
    A nie, że sprawny wyłącznik (nie)zadziała w 20% przypadków! Czytaj ze
    zrozumieniem. Sprawny zadziała zawsze, niesprawny nie zadziała nigdy.
    Niesprawnych może być na świecie od 2 do 20%. Sprawny może zadziałać
    zbyt szybko, jeśli jest błąd w instalacji, lub jest źle dobrany, ale to
    już problem projektanta/wykonawcy/eksloatanta, a nie producenta różnicówek.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173