  • 31. Data: 2019-06-28 00:39:50
    Temat: Re: Schładzanie podłogówki jako AC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > ...i juz ostatni przyklad: wyciagamy zimnego browara z lodowki i?

    ...i po prostu wypić. Tak bym radził. A za obliczenia zabrać się rano
    wypoczętym.

    Jarek

    --
    Bez wodki nie razbieriosz.

  • 32. Data: 2019-06-28 08:13:06
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2019 17:49:58 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > To w końcu szło w podłogówkę, czy w kaloryfery?
    > Czy w jedno i w drugie?

    nie mam kaloryferów, jest tylko drabinka w łazience, która została odcięta (jak cała
    łazienka) od chłodzenia.

    Narka

  • 33. Data: 2019-06-28 08:36:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, June 28, 2019 at 12:37:03 AM UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Podobnie gdyby ten
    > garaż nie był garażem, a opuszczoną dziurą w ziemi, to by nie miało
    > co się na betonie wykraplać.
    >
    > C8H18 + 12 1/2 O2 = 8 CO2 + 9 H2O
    >
    > Na naukę chemii nigdy nie jest za późno, proszę sobie powyższy wzór
    > przemyśleć.

    Oczywiscie w spalinach jest sporo wody, ale konstrukcja tego garazowca jest taka, ze
    ma idealna wentylacje spalin z czesci wspolnej, za to wentylacja samych ga garazy to
    sciema :(
    Odpalajac (rura spalinowa tuz przy bramie, wydech na zewnatrz) spaliny leca w jak juz
    opisywalem "korytarz" z 8m szerokosci, 2 kondygnacje wysokosci (4.5-5m?), otwarty non
    stop na przestrzal, dlugosc? nie wiem, z 60m?
    Prawie zawsze tam w ktoras strone wieje (jak grezeje motocykl to tylko sprawdzam w
    ktora strone i stawiam go z odpowiedniej strony bramy, zeby spaliny lecialy od mojego
    garazu i sie ubieram pare minut)

    > Z rury wydechowej też kapie. Szczególnie wiosną o poranku, gdy rześki
    > chłodek w powietrzu wisi.

    Oczywiscie sie zgadzam, w zimie nawet para dosc dlugo leci, ale nie to jest
    problemem.
    Jak robi sie cieplo, to przechodze na rower i samochod odpalam w garazu 1-2/tydzien.
    Na pocztku wiosny (pierwsze upaly ponad 20) zdarze sie, ze ze stalowej bramy
    garazowej kapie woda... W srodku jest ponizej 10 stopni.
    Jak sie nagrzeje (tak jak teraz) problem znika.

  • 34. Data: 2019-06-28 08:41:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, June 28, 2019 at 8:36:49 AM UTC+2, WS wrote:

    > Oczywiscie sie zgadzam, w zimie nawet para dosc dlugo leci,

    tzn. mialo byc widoczna para wodna, zeby ktos nie pomyslal, ze przestaje leciec ;)

  • 35. Data: 2019-06-28 11:00:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Jun 2019 01:50:57 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > U mnie najniższa temperatura podłogi to 19C. I to mierzona
    > czujnikiem zakopanym gdzieś 5cm poniżej poziomu płytek/panel
    > i,

    A masz czujnik pod budynkiem w gruncie?

    --
    Marek

  • 36. Data: 2019-06-28 11:35:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > Oczywiscie w spalinach jest sporo wody, ale konstrukcja tego garazowca
    > jest taka, ze ma idealna wentylacje spalin z czesci wspolnej, za to
    > wentylacja samych ga garazy to sciema :(

    Sporo. Z przedstawionego wzoru wynika, że mniej więcej tyle samo (wagowo)
    ile spalono paliwa. Dwutlenku węgla ze trzy razy tyle (też wagowo, bo
    molowo mniej). Ten dwutlenek węgla można, a nawet trzeba wywentylować.
    Z wodą bardzo często tak się nie daje -- wcześniej się skropli, niż ją
    wywieje.

    > Oczywiscie sie zgadzam, w zimie nawet para dosc dlugo leci, ale nie to
    > jest problemem.

    Bystry obserwator zauważy nawet takie zjawisko: na zimnym betonie wokół
    rury skrapla się para wodna. U mnie tak bywa -- nie w żadnym garażu, nie
    w wielkiej dziurze w ziemi. Tak po prostu na wolnym powietrzu.

    > Na pocztku wiosny (pierwsze upaly ponad 20) zdarze sie, ze ze stalowej
    > bramy garazowej kapie woda... W srodku jest ponizej 10 stopni.

    Kapie również z mojej stalowej bramy, przez którą wjeżdżam na działkę.
    To się "rosa" nazywa.

    > Jak sie nagrzeje (tak jak teraz) problem znika.

    Problem jest tylko w obiektach zamkniętych, takich jak podziemne garaże.
    W innych miejscach ludzie przeważnie rosą się nie muszą przejmować.

    Jarek

    --
    Wygląda człek wygląda, aż oczy się mrużą
    A Moskal jak nas trzymał, tak trzyma za szyję

  • 37. Data: 2019-06-28 11:37:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    uciu pisze:

    > nie mam kaloryferów, jest tylko drabinka w łazience,
    > która została odcięta (jak cała łazienka) od chłodzenia.

    Nie jest drabinka zatem przyczyną, lecz indykatorem zjawiska.
    Jeśli przy schłodzeniu ledwie o jeden stopień (dowolnym
    sposobem) na obiektach o pokojowej (czy też łazienkowej)
    temperaturze pojawia się rosa, to znaczy, że wilgotność
    względna jest tam bliska stuprocentowej. I to jest realnym
    problemem. Do rozwiązania przez wentylację czy inne osuszanie,
    a nie przez chłodzenie.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2019-06-28 11:40:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2019 11:00:35 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > A masz czujnik pod budynkiem w gruncie?

    Nie mam. Mam opomiarowane obiegi dolny i górny od pompy ciepła
    i wloty/wyloty z wymiennika płytowego.

    L.

  • 39. Data: 2019-06-29 12:55:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Moja wciąż dziurawa od góry.

    To chyba dobrze, nie? Ciepło ma jak uciekać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2019-06-29 13:21:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2019 12:55:48 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > To chyba dobrze, nie? Ciepło ma jak uciekać ;-)

    Też tak myślałem ale nie działa :]

    L.