  • 11. Data: 2014-09-05 23:09:00
    Temat: Re: Schody drewniane- na co zwrócić uwagę?
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 18:12:21 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:

    > 430

    Przy tej cenie to powinien być odpowiednio dobry materiał i wykonanie, ale gwarancja
    będzie warunkowana pilnowaniem wszystkiego, co w praktyce nie jest możliwe.

  • 12. Data: 2014-09-05 23:15:33
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-09-05 22:44, piechur pisze:

    > Szukaj schodów dywanowych. Robi się je z czego się chce. Ja mam lite,
    > drewniane z egzotyka. Są też stalowe, obkładane. Właściwie każdy lepszy
    > "schodziaż" coś takiego zaprojektuje i wykona. Co najwyżej koszt może
    > być niezadowalający.

    O, słowo klucz już jest - a co do ceny - jakiś kosmos w porównaniu z
    "niepełnymi"? Pewnie tak bo materiału spor więcej...
    Dzięki.
    --
    Qlfon, Lublin

  • 13. Data: 2014-09-06 10:25:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 23:07:04 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Te "tandetne" nakładki są w Polsce praktycznie jedynym profesjonalnym sposobem
    pokrycia/odnowienia schodów i dlatego kosztują trzy razy tyle, co tandetne mokre
    deseczki.

    Rotfl :-)
    Nikt nie kaze kupowac "tandetnych mokrych deseczek".

    > Jest wolny rynek i jest wybór. Można zamówić na schody mokre deseczki po 100 zł za
    sztukę bez gwarancji, można zamówić suche deski za 500 zł z gwarancją warunkowaną
    pilnowaniem odpowiedniej wilgotności na klatce schodowej, myciem tylko środkami do
    pielęgnacji drewna i uzupełnianiu ubytków lakieru po każdym zadrapaniu przez psa i
    można zamówić materiał HAFA za 400 zł z gwarancją 12 letnią bez żadnych warunków.

    Mozna tez zamowic u solidnego stolarza porzadny suszony material w nizszej
    cenie. Mnie material na schody (16 stopni + podstopnice + spory spocznik)
    z jesiona 4cm wyszedl 3,5k pln - liczac spocznik jak za dwa stopnie z
    podstopnicami wychodzi 175 pln / stopien (+podstopnica!).

    http://szyna.civ.pl/schody/1.jpg
    http://szyna.civ.pl/schody/2.jpg
    http://szyna.civ.pl/schody/5.jpg

    Schody sa olejowoskowane. Mam psa 35kg z dlugimi pazurami i nie ma ani jednej
    ryski na nich, ew. usuniecie przebarwien, malych rys to przepolerowanie
    papierem i nasaczenie szmatka z olejem :-)

    Takze Twoje tandetne panelo-podobne 2,5 x drozsze schody, przypuszczalnie
    skrzypiace i krzywiace sie pod naciskiem mozna sobie wsadzic w ...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2014-09-06 10:26:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 23:15:33 UTC+2 użytkownik Qlfon napisał:

    > O, słowo klucz już jest - a co do ceny - jakiś kosmos w porównaniu z
    > "niepełnymi"? Pewnie tak bo materiału spor więcej...

    Zobacz na moj post wyzej - ja mam wlasnie dywanowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2014-09-06 19:28:12
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2014-09-05 23:15, Qlfon pisze:

    > O, słowo klucz już jest - a co do ceny - jakiś kosmos w porównaniu z
    > "niepełnymi"? Pewnie tak bo materiału spor więcej...
    > Dzięki.

    Moje proste schody dwubiegowe ze spocznikiem wykonane z egzotyka
    kosztowały 18 tyś. Zwykłe zamknęły by się pewnie w okolicach 10 - 12
    tyś. W mojej ocenie najlepsze użytkowo i cenowo są schody betonowe
    obłożone drewnem. Te moje pomimo, że to egzotyk to pracują wraz ze
    zmianą wilgotności (lato-zima). Skrzypieć nie skrzypią ale pojawiają się
    szpary w dwóch miejscach.

    Pieszy.

  • 16. Data: 2014-09-06 22:04:31
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu sobota, 6 września 2014 10:25:17 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Mozna tez zamowic u solidnego stolarza porzadny suszony material w nizszej
    >
    > cenie

    Współpracuje z klasycznym schodziarzem, gdy np. klient chce również mieć nową
    balustradę i ten schodziarz po poznaniu systemu wyliczył, że zrobienie z prawdziwego
    drewna tego, co daje HAFA kosztuje około dwa razy tyle co HAFA.
    Ten schodziarz miał pierwszy kontakt z tym systemem w listopadzie 2010 roku, gdy
    obkładał dwoje schodów w Czeladzi na ul. Sikorskiego w domu dziennego pobytu dla osób
    niesprawnych umysłowo. Jedne schody obłożył drewnem a drugie w ramach eksperymentu
    systemem HAFA. Jakiś rok później kierowniczka domu zadzwoniła do niego, że te
    obłożone drewnem są już zniszczone.

    > przypuszczalnie
    >
    > skrzypiace i krzywiace sie pod naciskiem

    :)

  • 17. Data: 2014-09-06 22:44:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 września 2014 22:04:31 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:
    > Jakiś rok później kierowniczka domu zadzwoniła do niego, że te obłożone >drewnem są
    już zniszczone.
    Akurat tam gdzie piszesz w Czeladzi to te obłożone HAFA to są schody awaryjne używane
    sporadycznie jak pensjonariusz chce nawiać. Nic więc dziwnego ze nie zniszczyły się
    do tej pory;)

  • 18. Data: 2014-09-07 00:04:21
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    drewna tego, co daje HAFA kosztuje około dwa razy tyle co HAFA.

    Co za brednie wypisujesz? :-) Napisalem Ci ze co ja dostalem od normalnego
    stolarza - to bylo dwa lata temu - do tej pory zero problemow - schody
    wygladaja dokladnie tak jak po polozeniu. 3 miesiace temu u tego samego
    stolarza zamowilem blat kuchenny i plyty drewniane na sciany - wszystko
    w jak najlepszym porzadku. To co wypisujesz o rzekomym "klasycznym
    schodziarzu" to brednie chorego marketingowca. Jakie w ogole "prawidzwe drewno"
    skoro wszystkie elementy wykonczeniowe sa ze zwyklego laminatu :-)

> [...]
    systemem HAFA. Jakiś rok później kierowniczka domu zadzwoniła do niego, że te

    Watpie ze pytajacy jest niepelnosprawny umyslowo i ze istnieje tam ryzyko
    szczania, srania czy uderzania w schody blizej nieznanymi rzeczami kilka-
    dziesiat razy w ciagu dnia. Bredzisz i tyle.

    Podsumujmy:

    1. Sprzedajesz mega drogie i chujowe panelowe nakladki na schody
    2. Sprzedajesz mega drogie i chujowe wyciagi kuchenne
    3. Sprzedajesz mega drogie i chujowe panele fotowoltaiczne

    Zajalbys sie czyms konkretnym a nie nakrecaniem naiwnych na badziewie -
    nie roznisz sie niczym od tych co sprzedaja lecznicze materace albo
    medyczne lampy "na wszystko". Zaloze sie ze zaczynales jako sprzedawca
    AMWAYa :-)
    Wyjatkowo NIE pozdrawiam :-)

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2014-09-07 00:41:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 6 Sep 2014 01:26:03 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Zobacz na moj post wyzej - ja mam wlasnie dywanowe :)

    Ale Twoje leżą na czymś solidnym. Autor pewnie ma pustą przestrzeń i
    chciałby tam wpasować coś takiego:

    http://www.producent-schodow.bialystok.pl/wp-content
    /uploads/2012/12/schody-drewniane-bialystok-schody-d
    ywanowe-01.jpg
    http://www.stolarka-otworowa.pl/g/galeria/schody/dyw
    anowe/img_03.jpg

    Niedawno badałem ten temat i tanio nie będzie. Takie schody muszą mieć
    solidny stalowy ruszt, a najlepiej też przygotowane jakieś zakotwienie
    wewnątrz ściany na etapie budowy. Do tego konstrukcja stopnia jest dużo
    bardziej skomplikowana, niż zwykła deska. Ale za to wyglądają nietypowo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2014-09-07 11:02:23
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2014-09-07 00:41, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > wewnątrz ściany na etapie budowy. Do tego konstrukcja stopnia jest dużo
    > bardziej skomplikowana, niż zwykła deska. Ale za to wyglądają nietypowo.

    Ja mam właśnie takie dywanowe samonośne. Są dwa przeciwstawne biegi (tak
    jak w pierwszym linku). Dobry konstruktor zmontuje schody tak by nie
    trzeba było robić żadnego kotwienia. Schody powinny być zmontowane w
    lekkim łuku i po montażu samym ciężarem zapierać się pomiędzy ścianą a
    stropem. Te z pierwszego linku to właśnie stal obłożona drewnem. Na
    drugim lite drewno. Ja mam takie jak te drugie, tylko grubsze.

    Pieszy.