    From: piechur <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Schody drewniane- na co zwrócić uwagę?
    Date: Sun, 07 Sep 2014 11:02:23 +0200

    W dniu 2014-09-07 00:41, Borys Pogoreło pisze:

    > Ale Twoje leżą na czymś solidnym. Autor pewnie ma pustą przestrzeń i
    > chciałby tam wpasować coś takiego:
    >
    > http://www.producent-schodow.bialystok.pl/wp-content
    /uploads/2012/12/schody-drewniane-bialystok-schody-d
    ywanowe-01.jpg
    > http://www.stolarka-otworowa.pl/g/galeria/schody/dyw
    anowe/img_03.jpg

    > Niedawno badałem ten temat i tanio nie będzie. Takie schody muszą mieć
    > solidny stalowy ruszt, a najlepiej też przygotowane jakieś zakotwienie
    > wewnątrz ściany na etapie budowy. Do tego konstrukcja stopnia jest dużo
    > bardziej skomplikowana, niż zwykła deska. Ale za to wyglądają nietypowo.

    Ja mam właśnie takie dywanowe samonośne. Są dwa przeciwstawne biegi (tak
    jak w pierwszym linku). Dobry konstruktor zmontuje schody tak by nie
    trzeba było robić żadnego kotwienia. Schody powinny być zmontowane w
    lekkim łuku i po montażu samym ciężarem zapierać się pomiędzy ścianą a
    stropem. Te z pierwszego linku to właśnie stal obłożona drewnem. Na
    drugim lite drewno. Ja mam takie jak te drugie, tylko grubsze.

    Pieszy.