  • 21. Data: 2014-09-07 11:46:41
    Temat: Re: Schody drewniane- na co zwrócić uwagę?
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    Adam jaki region? Szukam właśnie jakiegoś fajnego stolarza;-)

    Pozdr
    Tomek-N

    Mozna tez zamowic u solidnego stolarza porzadny suszony material w nizszej
    cenie. Mnie material na schody (16 stopni + podstopnice + spory spocznik)
    z jesiona 4cm wyszedl 3,5k pln - liczac spocznik jak za dwa stopnie z
    podstopnicami wychodzi 175 pln / stopien (+podstopnica!).

  • 22. Data: 2014-09-07 12:34:21
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-09-07 00:41, Borys Pogoreło pisze:

    > Ale Twoje leżą na czymś solidnym. Autor pewnie ma pustą przestrzeń i
    > chciałby tam wpasować coś takiego:
    >
    > http://www.producent-schodow.bialystok.pl/wp-content
    /uploads/2012/12/schody-drewniane-bialystok-schody-d
    ywanowe-01.jpg
    > http://www.stolarka-otworowa.pl/g/galeria/schody/dyw
    anowe/img_03.jpg

    > Niedawno badałem ten temat i tanio nie będzie. Takie schody muszą mieć
    > solidny stalowy ruszt, a najlepiej też przygotowane jakieś zakotwienie
    > wewnątrz ściany na etapie budowy. Do tego konstrukcja stopnia jest dużo
    > bardziej skomplikowana, niż zwykła deska. Ale za to wyglądają nietypowo.

    O to to właśnie, mam po prostu otwór w stropie pomiędzy pierwszym a
    drugim poziomie w kształcie litery "L" więc z tego co się już
    zorientowałem muszę mieć schody zabiegowe lub ze spocznikiem żeby
    kierunek biegu schodów zmienić o 180 stopni...

    --
    Qlfon, Lublin

  • 23. Data: 2014-09-07 13:26:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 września 2014 11:46:41 UTC+2 użytkownik Tomek-N napisał:
    > Adam jaki region? Szukam w�a�nie jakiego� fajnego stolarza;-)

    Ja jestem ze Slaska ale stolarza "mam" swietnego w Myślenicach - pan Norbert
    K. (tel: 605781307). Baaardzo polecam - ma nieduzy warsztat przy domu ale
    robi z porzadnego materialu i bardzo solidnie - cenowo 2 x tanszy niz
    oszolomy-stolarze z mojego miasta ktore chcialy 300-400 pln za stopien :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2014-09-07 13:53:49
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 września 2014 00:04:21 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > 1. Sprzedajesz mega drogie i chujowe panelowe nakladki na schody
    >
    > 2. Sprzedajesz mega drogie i chujowe wyciagi kuchenne
    >
    > 3. Sprzedajesz mega drogie i chujowe panele fotowoltaiczne

    Które z tych rzeczy przynajmniej oglądałeś na własne oczy, nie mówiąc już o
    użytkowaniu?

    > Wyjatkowo NIE pozdrawiam :-)

    Spoko. Nie mam pretensji, że cie nie stać i dorabiasz ideologię.

  • 25. Data: 2014-09-07 21:17:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 07 Sep 2014 11:02:23 +0200, piechur napisał(a):

    > Ja mam właśnie takie dywanowe samonośne. Są dwa przeciwstawne biegi (tak
    > jak w pierwszym linku). Dobry konstruktor zmontuje schody tak by nie
    > trzeba było robić żadnego kotwienia.

    Właśnie - dobry konstruktor... W poszukiwaniu informacji o takich schodach
    (a konkretnie to o podobnych - wspornikowych) zapędziłem się aż na jakieś
    forum dla stolarzy. I każdy tam miał własną koncepcję, do przetestowania na
    kliencie.

    Choć w przypadku dwubiegowych dywanowych jest o tyle łatwiej, że faktycznie
    taka konstrukcja ma więcej punktów zaczepienia. Ze wspornikowymi już nie ma
    tak łatwo, bo z reguły są jednobiegowe:

    http://www.ariadna.mojabudowa.pl/pliki/ariadna/image
    /schody3%281%29.jpg
    http://www.grado.com.pl/images/galleries/schody-wspo
    rnikowe/001.jpg

    Ale żona Qlfona pewnie by dostała zawału :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2014-09-07 21:18:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 07 Sep 2014 12:34:21 +0200, Qlfon napisał(a):

> [...]
    > zorientowałem muszę mieć schody zabiegowe lub ze spocznikiem żeby
    > kierunek biegu schodów zmienić o 180 stopni...

    A nie 90?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2014-09-07 22:37:37
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-09-07 21:18, Borys Pogoreło pisze:

    > A nie 90?

    No właśnie nie... Kurde, nie sądziłem, że to kiedyś powiem ale to jeden
    z tych momentów gdy jakieś tam forum z możliwością wstawienia
    fotki/rysunku wygrywa z usenetem:(

    --
    Qlfon, Lublin

  • 28. Data: 2014-09-07 22:39:42
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-09-07 21:17, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > http://www.grado.com.pl/images/galleries/schody-wspo
    rnikowe/001.jpg

    > Ale żona Qlfona pewnie by dostała zawału :)

    Miałbym pięterko dla siebie, to na bank:)
    Chociaż wczoraj odwiedziliśmy znajomych, którzy pobudowali się w ub.
    roku i zafundowali sobie schody na jednej belce właśnie z prześwitami -
    małżonka wskoczyła na piętro jakby były betonowe... Więc jeszcze jest
    nadzieja że mnie te schody nie wykończą finansowo:)

    --
    Qlfon, Lublin

  • 29. Data: 2014-09-07 23:59:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 07 Sep 2014 22:37:37 +0200, Qlfon napisał(a):

    > No właśnie nie... Kurde, nie sądziłem, że to kiedyś powiem ale to jeden
    > z tych momentów gdy jakieś tam forum z możliwością wstawienia
    > fotki/rysunku wygrywa z usenetem:(

    imgur.com i linkujesz :)

    --
    Borys Pogoreło