  • 1. Data: 2011-04-28 13:01:29
    Temat: Schody zewnetrze wylane betonem -krzywe. Wykonczenie wizualne
    Od: franc <f...@g...com>

    W domku poniemieckim kilka schodow wejsciowych z wylewki bylo juz
    kompletnie zniszczonych i popekanych wiec po usunieciu kilku z nich
    zrobilem szalunek i po kolei kazdy schodek wylalem betonem i recznie
    zawibrowalem (wlasciwie ubilem).

    Wytrzymalosciowo schody sa ok, ale wizualnie niezbyt. Chodzi o to, ze
    nie udalo mi sie w kilku miejscach zachowac idealnego poziomu, co jest
    widoczne. Druga sprawa to miejsca, gdzie beton z gruboziarnistym
    swirem po prostu nie wszedl. Szczegolnie na laczeniach - stary schodek/
    nowy schodek sa szczeliny do wypelnienia.

    I teraz pytanie. Czy mozna na solidny, ale krzywy i niedokladnie
    wypelniony gdzieniegdzie schodek zewnetrzny nalozyc warstwe
    "wyrownujaco-wykonczeniowa" ?
    Myslalem o np. gotowej zaprawie murarskiej lub cementowej opartej o
    drobny piasek lub cos podobnego. Jest tez kwestia wytrzymalosci takiej
    dodatkowej warstwy. Jaka minimalna grubosc jest wymagana na stopniu (o
    pionowa czesc sie nie martwie).

    Plytki i inne gotowe elementy odpadaja. Po prostu chce miec tak jak
    kiedys betonowe schody. Tyle ze cale i rowne :-)

  • 2. Data: 2011-04-29 07:36:02
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "franc" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    >
    > I teraz pytanie. Czy mozna na solidny, ale krzywy i niedokladnie
    > wypelniony gdzieniegdzie schodek zewnetrzny nalozyc warstwe

    Witam.

    IMHO, trzeba schody zrobic od nowa, kazde inne rozwiazanie
    (poza cudacznymi super twardymi zaprawami)
    spowoduja to, ze schody beda sie kruszyc - kwestia tylko
    czasu.
    Czy oprocz zwiru wrzucil Pan jakies zbrojenie ??

    Wracajac do tematu.
    Poziom schoda uzysujesz poprzez skucie jego nadmiaru.
    Czyli kujesz, szlifujesz i ma byc poziom.

    pozdrawiam
    Adams

    :-)

  • 3. Data: 2011-04-29 12:51:34
    Od: franc <f...@g...com>

    On 29 Kwi, 09:36, "Adams" <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wracajac do tematu.
    > Poziom schoda uzysujesz poprzez skucie jego nadmiaru.
    > Czyli kujesz, szlifujesz i ma byc poziom.

    Niestety zbrojenia nie dawalem, ale wczesniej tez nie bylo (widac
    niemiecka technologia ;-) )
    Czym mozna zeszlifowac takie schody w poziomie?
    Moge "ponadgryzac" szlifierka kontowa, ale jak uzyskac gladka
    powierznie - jakimi narzedziami lub urzadzeniami.

    Pozdrawiam
    franc

  • 4. Data: 2011-05-16 15:57:46
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 28 Kwi, 15:01, franc <f...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Plytki i inne gotowe elementy odpadaja. Po prostu chce miec tak jak
    > kiedys betonowe schody. Tyle ze cale i rowne :-)

    Kup dobra, drobnoziarnista szpachle do betonu.
    Zeby sie lepiej trzymalo, mozesz wczesniej polozyc "warstwe sczepna".