  • 1. Data: 2011-04-28 11:36:16
    Temat: oskard lub kilof - gdzie kupić?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć.

    Czy w Castoramie lub innym bud-markecie są w sprzedaży kilofy lub oskardy?
    Kupował ktoś z Was ostatnio?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-04-28 12:05:53
    Temat: Re: oskard lub kilof - gdzie kupić?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 28 Kwi, 13:36, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > Czy w Castoramie lub innym bud-markecie są w sprzedaży kilofy lub oskardy?
    > Kupował ktoś z Was ostatnio?

    Kilofy są zarówno w Castoramie, jak i w Leroju. Zwykle kupujesz osobno
    żelazo, osobno stylisko i osobno klin i musisz sobie sam obsadzić,
    niestety.
    Oskard szczerze mówiąc znam jedynie z literatury, na własne oczy nie
    widziałem go nigdy. Najwyżej motykę ogrodniczą, oskard - nie.

    J.

  • 3. Data: 2011-04-28 12:09:15
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 28-04-2011 o 14:05:53 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Oskard szczerze mówiąc znam jedynie z literatury, na własne oczy nie
    > widziałem go nigdy. Najwyżej motykę ogrodniczą, oskard - nie.

    Dzięki.. zatem kupię kilof.
    Tyle lat już żyję i jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś sam sobie wbił w
    plecy, więc i mnie nic nie grozi :)
    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-04-28 12:26:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Kwi, 14:09, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > Dzięki.. zatem kupię kilof.
    > Tyle lat już żyję i jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś sam sobie wbił w
    > plecy, więc i mnie nic nie grozi :)

    Przed zakupem wybadaj jaki kilof jest dobry. Z doswiadczenia wiem ze
    te z marketow sa robione z dosyc miekkiego metalu. Zwroc uwage czy
    miejsce gdzie obsadza sie stylisko ma odpowiednio gruby przekroj i nie
    jest popekane. Kilofem sie czesto cos podwaza wiec warto nie kupowac
    czegos co przelamie sie szybko na pol.

  • 5. Data: 2011-04-28 12:29:38
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 28-04-2011 o 14:26:53 ptoki <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > miejsce gdzie obsadza sie stylisko ma odpowiednio gruby przekroj i nie
    > jest popekane. Kilofem sie czesto cos podwaza wiec warto nie kupowac

    Dzięki za rady - faktycznie nie pomyślałem o podważaniu.
    Na razie mam do rozkopania kopczyk z gliny (kilka m3).

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-04-28 18:38:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    A dlaczego w Castoramie?
    Taki sprzęt kupuje się w GS-ie, czy też w podobnym sklepie ze sprzętem
    rolniczym.
    Tu masz różnicę między kilofem, a oskardem
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Oskard
    Osobiście polecam kilof, bo jest bardziej uniwersalny np. szpiczastym
    końcem można łatwo otworzyć dekiel od kanalizacji ;-)
    Jacek