  • 21. Data: 2013-04-12 19:02:43
    Temat: Re: Sk***syny z Taurona
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2013 16:38:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > możesz zrobić wiele rzeczy. Akurat jeśli o to chodzi to mam tu koło
    > siebie parę zabawek. Ale ja nie mogę sobie pozwolić na brak prądu nawet
    > na ułamek sekundy.

    No to jak jestes zabezpieczony na wypadek 4-dniowego braku pradu?

    Generator spalinowy rozsadnej mocy, na ktorym pojdzie elektronika, to kilka
    tysiecy zlotych.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 22. Data: 2013-04-12 19:04:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2013 09:14:13 -0700 (PDT), mucher napisał(a):

    > Podobno mają jeszcze wiosną przyjechać dowieźć ziemi
    > i zasiać trawkę.

    Jak to na Twojej ziemi, to ich przypilnuj. U mnie wykonawca kanalizacji
    mial poprawic zryty asfalt, skonczy sie chyba w sądzie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2013-04-12 20:32:02
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 17:37:53 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Pomyśl sobie że przez kilka dni pracujesz na nocnej zmianie.
    >

    > a co z firmami usługowymi? co z firmami interentowymi?
    >

    > takie coś to jest granda...

    Pisał że może w nocy zrobić. Jak chce w dzień to niech sobie agregat kupi.

  • 24. Data: 2013-04-12 20:53:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2013 19:02:43 +0200 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > No to jak jestes zabezpieczony na wypadek 4-dniowego braku pradu?
    >
    > Generator spalinowy rozsadnej mocy, na ktorym pojdzie elektronika, to
    > kilka tysiecy zlotych.

    w domu? wcale bo nie jest mi to do niczego potrzebne. W pracy to ten
    sprzęt jest wart kilkanaście milionów. Ale się opłaca bo straty mogą być
    dużo wieksze.

    generalnie to musisz odrobić normalną lekcję oceny ryzyka. Ile razy
    zdarza ci się ie miec prądu, ile na tym możesz stracić i wtedy dopeiro
    policzyć czy opłaca ci się inwestowac w ochronę. Skoro uważasz, że kilka
    tysięcy za generator czy UPS to za dużo to znaczy, że Twoje straty
    spowodowane brakiem prądu są mniejsze.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2013-04-12 21:08:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2013 18:53:11 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > generalnie to musisz odrobić normalną lekcję oceny ryzyka

    Ryzyko ocenia sie, biorac pod uwage SREDNI poziom zagrozenia (tu brakiem
    pradu).

    > Skoro uważasz, że kilka
    > tysięcy za generator czy UPS to za dużo to znaczy, że Twoje straty
    > spowodowane brakiem prądu są mniejsze.

    Ale akceptowalne sa straty spowodowane np. zerwaniem kabli przez gololedz,
    a nie chamstwem i bezmyslnoscia firmy dostarczajacej prad.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 26. Data: 2013-04-12 21:08:34
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-04-12 17:11, Maciek pisze:

    > Dokladnie tak - w nocy, w weekend, wczesnie rano... Tak, zeby odbiorcom nie
    > zaklocac planu dnia. Bo to odbiorca powinien byc wazniejszy.

    Być może Tobie byłoby wygodniej, żeby w nocy wyłączyli. Ja bym się
    wkurzył, bo musiałbym wygasić piec na noc, a wstawanie w nocy i
    dokładanie do kominka nie bardzo mi odpowiada.

    Moim zdaniem wyłączenie w godzinach roboczych, czyli 8:00-16:00 jest
    wyborem najmniejszego zła. Większość ludzi w tym czasie jest w pracy.

    Wyłączanie w weekend to już by była totalna paranoja, bo akurat w
    weekendy ludzie siedzą w domach, sprzątają, gotują, oglądają tv, piorą, itp.

    Ale jak znam życie, nie będzie tak źle i będą wyłączać tylko na krótką
    chwilę.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 27. Data: 2013-04-12 21:15:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2013 21:08:26 +0200 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > Ryzyko ocenia sie, biorac pod uwage SREDNI poziom zagrozenia (tu brakiem
    > pradu).

    to zależy od tego co jest akceptowalne

    > Ale akceptowalne sa straty spowodowane np. zerwaniem kabli przez
    > gololedz, a nie chamstwem i bezmyslnoscia firmy dostarczajacej prad.

    nie ma znaczenia jakie jest źródło braku prądu.
    Od zabezpieczenia sie od działań firmy jest umowa. Lub sprzęt.

  • 28. Data: 2013-04-12 22:03:06
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 18:38:08 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2013 18:18:08 +0200 osobnik zwany Marek Dyjor
    Ale ja nie mogę sobie pozwolić na brak prądu nawet

    > na ułamek sekundy.
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Jasne. Seryjnie operacje na otwartym sercu robisz.

  • 29. Data: 2013-04-12 22:49:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2013 13:03:06 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    zaraz zrobię na Twoim bez znieczulenia za olewanie wszystkich naokoło.
    Naucz się cytować wreszcie.

  • 30. Data: 2013-04-12 23:19:13
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-12 16:57, Maciek pisze:
    > Tak w nocy np. naprawia sie nawierzchnie w miastach.

    że co?
    Twój brak prądu próbujesz wyolbrzymić wymyślonym rozsądkiem drogowców...