  • 121. Data: 2015-08-20 14:27:52
    Temat: Re: Odp: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Fragi" <s...@o...pl> wrote in message
    news:1ddfnpuncuge8$.c1dvn270ff22$.dlg@40tude.net...

    > Domyślam się. Nie wiem jednak, dlaczego ją stosują. Z braku laku?

    A stosują?
    Trzebaby zapytać - może jest jakaś mała choć wyczuwalna poprawa.

    > To oczywiste.
    > Wysoka wilgotność powietrza jest czymś nie do zniesienia przy
    > dzikich upałach.

    Dla Ciebie oczywiste, ale nie wszyscy do liceum chodzili... ;-)

  • 122. Data: 2015-08-20 15:16:28
    Temat: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-08-20 o 14:25, Pszemol pisze:
    > "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > najwyraźniej...
    >
    > może ją weźmiemy z nami na narty?

    Z nami do Kanady? ;)

    PS: Daj spokój, ja jeżdżę jak umiem, nie potrzebuję nauczyciela.

    Ewa

  • 123. Data: 2015-08-20 15:27:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jasne. Piekarz też tylko sobie bułki piecze.

    Takie myślenie wszystko tłumaczy. Pomysły w rodzaju
    "zróbmy sobie samochód z materiałów wytworzonych
    własnoręcznie w dymarce w ogródku, bo tylko wtedy
    będzie zrobiony dobrze" -- to już tylko logiczna
    konsekwencja wyznawanych poglądów.

    Jarek

    --
    Rzekła kobra drugiej kobrze: choć zrobimy sobie dobrze,
    na to mówi druga kobra: dobra dobra dobra dobra.

  • 124. Data: 2015-08-20 15:29:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Dla Ciebie oczywiste, ale nie wszyscy do liceum chodzili... ;-)

    U mnie w liceum też, gdy pod koniec roku szkolnego robiło
    się cieplej, to widać było wyraźnie niższą frekwencję.

    --
    Jarek

  • 125. Data: 2015-08-21 14:09:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Z nami do Kanady? ;)

    To było takie osobne z nami, to znaczy albo z Tobą albo ze mną :-)
    Ale jak chcesz pojeździć w Kanadzie to miło było gdybyś się przyłączyła ;-)

    > PS: Daj spokój, ja jeżdżę jak umiem, nie potrzebuję nauczyciela.

    Dobry nauczyciel zawsze się przyda... :-)
    Choćby do znajdowania pustego miejsca parkingowego tuż pod wyciągiem.

  • 126. Data: 2015-08-21 14:37:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Dobry nauczyciel zawsze się przyda... :-)
    > Choćby do znajdowania pustego miejsca parkingowego tuż pod wyciągiem.

    Tylko nie zapomnijcie o notowaniu praktycznych wskazówek:
    http://u.42.pl/bYtm (ten kąt pochylenia wydaje się być szczególnie ważny).

    --
    Jarek

  • 127. Data: 2015-08-21 15:01:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tylko nie zapomnijcie o notowaniu praktycznych wskazówek:
    > http://u.42.pl/bYtm (ten kąt pochylenia wydaje się być szczególnie ważny).

    ha ha :-)

  • 128. Data: 2015-08-23 11:49:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2015 12:45:10 +0200, Qrczak napisał(a):

    > Dnia 2015-08-19 12:02, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

    > Pozostałe 50 tygodni mieszkacie w ziemiance?

    W tzw kliamce umiarkowanym; i co by to nie miało znaczyć, na pewno nie
    oznacza tropików.

  • 129. Data: 2015-08-23 11:56:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2015 15:54:26 +0200, FEniks napisał(a):

    > Jednak największym dobrodziejstwem automatycznej klimatyzacji jest
    > możliwość ustawienia i utrzymywania stałej temperatury w środku.

    Bardzo niezdrowe. Temperatura "w środku" powinna się zmieniać wraz z
    temperaturą otoczenia - czyli być płynnie dostosowywana, a tego żaden
    automat nie zrobi, to się robi mózgiem i pokrętłem. Gdyby była możliwość
    zadawania nie stałej temperatury, lecz określonej RÓŻNICY (na plus lub
    minus w stosunku do otoczenia), to tak, byłabym za.

    > Przy
    > manualnej właśnie można doznać szoku termicznego,

    Jak wyżej - szok termiczny występuje wtedy, kiedy "w środku" jest stała
    temperatura, a na zewnątrz skacze.

    > jak się w środku
    > schłodzisz na maksa, do kilkunastu stopni, a potem nagle wyjdziesz na
    > 38st.C (podobno były przypadki zawałów w takich sytuacjach). Cóż z tego,
    > że kontroluje się siłę nadmuchu, jak nie ma się pojęcia, jaka
    > temperatura jest w środku. A zmysły są zdradliwe,

    Termometr wynaleziono... nie pomnę, podpowiedz. Ja go używam (razem z
    mózgiem) praktycznie od urodzenia, ale to chyba już znacznie wczesniej o
    nim ludzkość usłyszała. Ba, można mieć nawet w samochodzie! LOL

  • 130. Data: 2015-08-23 11:59:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2015 15:56:50 +0200, FEniks napisał(a):

    > Podobno. Jeśli wilgotność powietrza nie jest duża.

    Nie jest - powietrze jest tak suche, że drzwi i parkiet nam sie rozsycha.

    > Przy ostatnich
    > upałach nawet umyta podłoga schła dłużej niż zwykle. Na szczęście teraz
    > już u nas komfort.
    >
    > Ewa

    U mnie wszystko schło i nadal schnie w sekundę (teraz wiatr na dworze i
    sucho nadal, więc pogoda sucha do kwadratu) - co też Ty opowiadasz. W te
    upały pogoda była równikowa, teraz bardziej kontynentalna i też powietrze
    suche jak pieprz; chyba chałupę macie zawilgoconą.