  • 21. Data: 2013-10-01 15:48:54
    Temat: Re: Śmieci cd.
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Wcale nie. Już tu kiedyś dałem link do skanu regulaminu jaki otrzymały
    > wszystkie gospodarstwa i właśnie w tym regulaminie są te zapisy.

    hehe niezla jazda, więc sprawdzają śmieci każego obywatela, czyli moga
    sprawdzać co ty tam wrzucasz :)

  • 22. Data: 2013-10-01 15:54:30
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >Praktycznie wszędzie po wprowadzeniu nowej ustawy ilość śmieci drastycznie
    >wzrosła.

    Ogólnie ilość śmieci wzrosła ale nie per gospodarstwo. To że widzisz worki
    ze śmieciami to wynik czego innego.

  • 23. Data: 2013-10-01 16:15:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 15:54:30 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Og�lnie ilo�� �mieci wzros�a ale nie per gospodarstwo. To �e >widzisz
    worki ze �mieciami to wynik czego innego.
    Własnie że na gospodarstwo wzrosła.
    Np u mnie do tej pory odbierali tylko niesort i było podobnie jak u Ciebie jeden
    kubeł sie nie nazbieral na miesiąc
    Sortowane wynosiłem do ogólnodostepnych pojemników
    Teraz u mnie musza zabierac i ten niesort(faktycznie mniej jak pół kubła co dwa
    tygoddnie ale musza tez przyjeżdzac raz w miesiącu po plastyki(4-5 worków)raz w
    miesiącu po szkło(2 worki) i po "biologiczne"(ale tego im nie daję bo mam za płotem
    kilka ha nieużytków więc składuje na pryzme moze kiedyś jakiś kompoist z tego
    wyjdzie. Do worków nie chce mi się trawy po skoszeniu pakowac.
    Jednak ostanim razem śmieciarka po "biologiczne" zajechała w moją uliczke wiodząc
    wysatwione worki zielone i zółte sprawdzili czy nie ma brazowych(biologiczne). Nie
    było to pojechali.

  • 24. Data: 2013-10-01 16:16:30
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2013 15:21:15 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    .pl...

> [...]
    >
    > _dobrej_ (książki a nie kolorowe gazety) makulatury u nas płacą poniżej 2
    >
    > zł. Za zakrętki płacą niby sporo, ale jest ich na tyle mało kilogramów że
    >
    > wychodzą grosze. Pozostałych plastików nikt w okolicy nie chce nawet za
    >
    > darmo. Kilka lat temu dobrze płacili za folię, ale od jakiegoś czasu nie
    >
    > widzę nigdzie chętnych do jej skupu. Za darmo biorą i nawet sami podjadą jak
    >
    > jest jej kilkadziesiąt kilo (1m3).

    > Opłaty za segregowane są niższe nie dlatego że firma na nich zarabia tę
    >
    > różnicę ale dlatego by zachęcić ludzi do segregacji.

    Przestań pitolić. Śmieci to doskonały interes. Posegregowane przez producenta śmieci
    jest jeszcze lepszym interesem. A jak producent posegregowanych śmieci jeszcze za
    wywiezienie zapłaci to już finansowy raj się zaczyna. Piszesz że tworzywa sztuczne
    zostają spalone bo nie ma co z nimi zrobić. I że spalone nie przynoszą zysku. Sprawdź
    wartości opałowe tworzyw sztucznych. Wiele jest lepszych od węgla i zbliża się do
    benzyny. A są i takie co zostawiają wysokoenergetyczne paliwa płynne w tyle. Pył
    gumowy na przykład. Z powodzeniem był zastosowany w projekcie budowy wycieczkowego
    wahadłowca. Za paliwo rakietowe robił.

  • 25. Data: 2013-10-01 16:18:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 16:15:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jednak ostanim razem śmieciarka po "biologiczne" zajechała w moją uliczke >wiodząc
    wysatwione worki zielone i zółte sprawdzili czy nie ma brazowych
    >(biologiczne). Nie było to pojechali.
    Dodam że nie interesują się tez tym aby worki były oryginalne. Np nie dawno palstyki
    miałem tylko wjednym zółtym worku reszta palstyków w czarnych zwykłych workach ze
    sklepu. Zabrali bez gadania. Niesort jak z kubła biora to nawet kubła nie
    otwieraja/nie zagladają do niego- do smieciarki i papa.

  • 26. Data: 2013-10-01 16:25:12
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

> [...]
    > Zabrali bez gadania. Niesort jak z kubła biora to nawet kubła nie
    > otwieraja/nie
    > zagladają do niego- do smieciarki i papa.

    Zrozum, ze to co jest u Ciebie nie oznacza, ze tak samo jest w innych
    miejscach.

  • 27. Data: 2013-10-01 16:41:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przestań pitolić. Śmieci to doskonały interes.

    Tja :-)

> [...]
    > jak producent posegregowanych śmieci jeszcze za wywiezienie zapłaci to już

    Znaczy się, że uważasz że jest spisek? Skoro to taki raj to dlaczego do tej
    pory w wielu rejonach kraju nikt nie chciał posegregowanych śmieci nawet za
    darmo?

    Podpowiem Ci - słowo kluczowe to koszt transportu.

    Nawet te tak popularne w ostatnich latach zakrętki z wielkim trudem
    pokrywają koszt ich zbierania magazynowania i transportu, a akcje
    organizowane w szkołach i przedszkolach wychodzą na plus tylko dzięki temu
    że ludzie w tym uczestniczą społecznie.

    > Piszesz że tworzywa sztuczne zostają spalone bo nie ma co z nimi zrobić. I
    > że spalone nie przynoszą zysku. Sprawdź wartości opałowe tworzyw
    > sztucznych. Wiele jest lepszych
    > od węgla i zbliża się do benzyny.

    Jakoś mało kto chce te wysokoenergetyczne paliwo chce kupić nawet za
    grosze - znowu spisek?

    Tak tez kiedyś w internecie naczytałem się bzdur jak można zarobić miliony
    na wysyłaniu HDPE do Chin. Różnica pomiędzy nami jest taka, że ja to
    zweryfikowałem w praktyce na wiosnę tego roku po tym jak w przedszkolu znowu
    zaczęła się akcja zbierania nakrętek.

    Rodzice naczytali się w necie jaki to majątek są warte zakrętki zbierane
    przez dzieci a przedszkole z tego tytułu dostawało kilkadziesiąt zł rocznie
    i oczywiście znaleźli się tacy co zaczęli nawoływać by wziąć sprawy we
    własne ręce i samemu zawozić te nakrętki do skupu. Okazało się że jeśli ktoś
    tego nie zawiezie przy okazji to nie zarobi nawet na paliwo. O straconym
    czasie nawet nie wspominam.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-10-01 17:50:37
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2013 16:41:10 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > tego nie zawiezie przy okazji to nie zarobi nawet na paliwo. O straconym

    Nie spisek tylko doskonały interes dla pociotków tych co rządzą w gminach. Jakby był
    to kiepski interes to nie powstawały by od razu duże i dobrze wyposażone za unijne
    pieniądze firmy. Idź po tysiąc złotych dopłaty że niby nowocześniejszy piec
    zamontujesz. Wypiąstkują Cie w przedbiegach. A ktoś pójdzie i oczywiście bez żadnych
    znajomości wynajmie od gminy ładny kawałek terenu na sortownie. Od razu z jakimiś
    budynkami oczywiście. Jego projekt dostanie najwięcej plusów dodatnich i załapie się
    na kilka milionów złotych bezzwrotnej pomocy z pieniędzy UE. Trzeba przyznać ze tym
    pociotom też się spierdoliło życie. Były czasy że kupowali fabryki za równowartość
    tego co fabryka w dniu sprzedaży miała w kasie i na koncie. I w śmieciach przyszło im
    robić.

  • 29. Data: 2013-10-01 20:43:20
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    ps.com...

    >Nie było to pojechali.
    I pieniądze mieszkańców poszły w dupę, ważne że firma i gmina zarabiają.

  • 30. Data: 2013-10-01 20:52:47
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > Znaczy się, że uważasz że jest spisek? Skoro to taki raj to dlaczego do
    > tej pory w wielu rejonach kraju nikt nie chciał posegregowanych śmieci
    > nawet za darmo?

    Chcieli i chcą nadal. Z plastików robi się mnóstwo różnych ogrodowych
    pierdół, od krasnali po krawężniki. Robi się na potęge polary i inne
    syntetyczne ubranka. Kiedyś oglądałem program na ZDF to praktycznie z tego
    surowca nawet słupki ogrodzeniowe albo przydrożne się produkuje.

    > Podpowiem Ci - słowo kluczowe to koszt transportu.

    Nie prawda. Te tankowce do Chin puste nie muszą wracać, bo jak wiesz Cały
    świat do Chin to tylko gotówke eskportuje lub surowce. A gdy w Europie to
    wszędzie blisko i a i tez TIRy nie wracają puste.

> [...]
    > pokrywają koszt ich zbierania magazynowania i transportu, a akcje
    > organizowane w szkołach i przedszkolach wychodzą na plus tylko dzięki temu

    Nie prawda. Za kilo nakrętek w skupie dostanę 70gr. Skup z zarobkiem
    zawiezie do producenta po 1,40 za kilo. Wychodzi tona 1400zł, drożej niż
    węgiel.

    > Jakoś mało kto chce te wysokoenergetyczne paliwo chce kupić nawet za
    > grosze - znowu spisek?

    Bzdura do potęgi, patrz spalarnie śmieci.