  • 61. Data: 2012-12-11 11:44:48
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ka6ofk$tls$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 10.12.2012 16:44, Adams pisze:
    Czesc ;-)

> [...]
    [....]
    > Żeś wymyślił. Zgadnij jaki by był następny krok "myślącego Polaka" jak by
    > mu zaczęli kosz na śmieci ważyć przed wywózką, no i od tej wagi by
    > naliczali opłaty? Zaraz by się okazało że wszyscy tacy oszczędni że nic na
    > wysypisko nie trafia...
    >
    > Ino po rowach jakoś by przybywało..

    No nie zgodze sie z tym,
    ludzie po czesci sa wredni
    i ciekawscy (co zreszta widac na grupie) i tzw. uprzejmnie
    donoszą jesli cos zauwazą, nawet jesli nie mają racji.
    To jest zresztą osobna sprawa.

    Mnie generalnie chodzi o to ze place za swoje smieci a nie
    za jakies wymyslone w glowach urzednikow smieci
    zostawiane w lasach.

    Chetnie zrobilbym ankiete w dowolnym urzedzie gminy/miasta
    w Polsce z pytaniem kiedy ostatni raz Pan/Pani byla w polskim lesie ?

    Wiem na 100% ze urzednik czesciej bywa na urlopie w Egipcie/Turcji/
    niz polskim lesie.

    I zeby nie bylo mozna przyjac ze mieszkam w lesie.

    Czesto widze ze swiezy gruz na sciezkach lesnych ale po to np. zeby dalo
    ulatwilo to czlowiekowi przejscie suchą stopą/przejazd rowerem tymi
    sciezkami,
    mysle ze to sam lesniczy podsypuje dukty lesne.

    Czy sa smieci w lesie ??

    Ano są, najszczesciej to szczyle i gowniarstwo zostawia puste puszki
    po piwach, butelki po napojach, reklamowki, torebki po haszu, zuzyte
    prezerwatywy itp itd
    a znajdz w lesie miejsce do wyrzucania smieci, kto powiedzial ze w lesie nie
    mozna wyrzucic
    smieci w miejscu do tego wyznaczonym ?
    Im dalej w las tym oczywiscie czysciej i naturalnie.

    Uwazam, ze smieci w lasach jest nieporownywalnie mniej niz bylo to jeszcze
    kilkanascie lat temu, przybylo zwierza, w zasadzie to przegiecie jest w
    drugą
    stroną, sciezki zarosniete, drzewa polamane bo tak ma byc dobrze dla
    ekosystemu
    itp itd.

    pozdrawiam
    Adams

  • 62. Data: 2012-12-11 11:48:14
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 11:32:55 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > nie innym miejscu, prawda?
    >

    > Jak to jest, że w byle muratorze piszą by takie rzeczy sprawdzać zanim się
    >
    > kupi działkę tak samo jak MPZP, gdzie jest najbliższy przystanek itp.
    >
    > Wydawało mi się, że na tej grupie są ludzie bardziej świadomi niż przeciętny
    >
    > czytelnik muratora, a co kilka tygodni okazuje się, że ktoś czegoś nie
    >
    > sprawdził i zaczyna się narzekanie, że coś jest "chore".
    >

    > Ludzie! Nie jesteście chłopami pańszczyźnianymi przypisanymi do ziemi -
    >
    > macie wolność wyboru - możecie się budować gdzie chcecie!

    Oczywiście że tak. Oraz możemy za każdym razem jak jakaś urzędniczyna pozmienia
    lokalne decyzje się przeprowadzić.
    Chyba za dużo filmów amerykańskich się naoglądałeś?

    --
    ZZ@private

  • 63. Data: 2012-12-11 11:52:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 11:42:44 UTC+1 użytkownik Adams napisał:
    > Uwazam, ze smieci w lasach jest nieporownywalnie mniej niz bylo to jeszcze
    >
    > kilkanascie lat temu, przybylo zwierza, w zasadzie to przegiecie jest w
    >
    > drugą
    Tu się troche z Toba zgodze- śmieci w lasach jest mniej jak kilkalat temu ale
    trafiaja się jeszcze tzw "dziekie wysypiska" wiekszym problemem jest palenie smieci.
    Jak jeżdze do mojej rodzinnej miejscowosci to np babcia notorycznie pali butelki
    plastykowe w piecu. Żeby było smieszniej darmowy kubeł na takie odpady stoi dosłownie
    przy jej posesji. Większośc mieszkańców tam pali plastyki itp. Nie dla oszczedności
    tylko uwazaja ze to nie jest szkodliwe a dodatkowa energia jest. Gazu tam niema, CWU
    praktycznie wszyscy maja z kotłów stałopalnych i latem dla potrzeb nagrzania CWU
    wystarczy własnie to palenie śmieci plastyków itp. I jak ja tam np mówie że z
    butelkami plastykowymi i makulatura dygam co sobote do darmowego pojemnika to patrza
    na mnie tak jaos dziwnie i mówia "przeciez masz piec, zawsze trochę ciepła z tego
    będzie"

  • 64. Data: 2012-12-11 11:58:57
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    > Powiedz jak chcesz to zrealizować na wsiach, gdzie wioski są rozrzucone po
    > kilkanaście km jedna od drugiej, i na całą gminę jest jeden patrol
    > policji? Jak i kogo mają złapać?

    Tłumaczyłem już wiele razy.
    Państwo nie powinno zajmować się wieloma rzeczami na które dziś idzie
    ogromna kasa!
    Ta kasa powinna być przeznaczona na policje, sądy.
    Np. - gminy dziś prowadzą aquaparki przynoszące stale straty a nie mają na
    śmietniki przy ulicach, odśnieżanie itp.
    Wszystko stoi na głowie.

    > Poczekajmy spokojnie, aż program ruszy i wtedy będziemy mogli porozmawiać
    > o opłatach,

    Słusznie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 65. Data: 2012-12-11 12:24:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Oczywiście że tak. Oraz możemy za każdym razem jak jakaś urzędniczyna
    > pozmienia lokalne decyzje się przeprowadzić.

    A ta urzędniczka to z Carskiego nadania czy jak? A te decyzje to nie
    konsultowane czy jak?

    Już wiem, co będzie dalej usłyszę, że demokracja nie działa i człowiek nie
    ma wpływu na urzędników i tym podobne marudzenie ludzi biernych. Pisałem już
    tu kiedyś jak była sprawa lokalizacji dwupasmówki w pobliżu mojego miejsca
    zamieszkania to w konsultacjach społecznych udział wzięły 4 osoby.
    Oczywiście inni się obudzą za kilka lat jak się zacznie budowa z wielkimi
    pretensjami że im "urzędniki" drogę chcą przed domem postawić.

    > Chyba za dużo filmów amerykańskich się naoglądałeś?

    Ciekawe, czyli jak ktoś świadomie podejmuje decyzje odnośnie swojego życia i
    swoich dzieci to znaczy, że naoglądał się filmów, wobec tego mimo, że filmów
    nie oglądam zbyt wiele potraktuję to jako komplement.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 66. Data: 2012-12-11 12:31:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Np. - gminy dziś prowadzą aquaparki przynoszące stale straty a nie mają na
    > śmietniki przy ulicach, odśnieżanie itp.
    > Wszystko stoi na głowie.

    Ale to nie państwo tylko gmina. Przecież mamy samorządny. Skończmy już z
    PZPR'owskim marudzeniem że o wszystkim co złe decyduje "Państwo". O takich
    sprawach decydują gminy i jeśli któraś jest źle zarządzana to nie wina
    premiera prezydenta czy pierwszego sekretarza tylko ludzi którzy takich
    włodarzy sobie wybrali i w każdej chwili mogą ich zmienić.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby gmina dotowała wywóz śmieci zamiast
    budować aquapark. Myślę, że dotowanie wywozu śmieci w ogólnym rozrachunku i
    tak wyszłoby taniej niż zatrudnianie kolejnych policjantów albo strażników i
    przede wszystkich przynosi efekt od razu - brak śmieci w lasach i rowach.
    Zatrudnianie kolejnych policjantów przyniesie efekt kiedyś (jeśli w ogóle)
    bo jak pisałem na terenach wiejskich pilnowanie każdego zagajnika i rowu
    jest nierealizowalne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 67. Data: 2012-12-11 12:33:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Chetnie zrobilbym ankiete w dowolnym urzedzie gminy/miasta
    > w Polsce z pytaniem kiedy ostatni raz Pan/Pani byla w polskim lesie ?

    Bylo tak od razu: "problem smieci nie istnieje, jest sztucznie wymyslony".

  • 68. Data: 2012-12-11 12:50:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > premiera prezydenta czy pierwszego sekretarza tylko ludzi którzy takich
    > włodarzy sobie wybrali i w każdej chwili mogą ich zmienić.

    Oj nie wiesz jak się mylisz. Nawet nie masz pojęcia jakie i ile zadań
    narzuca Warszawa na gminy i nikogo nie interesuje w Warszawie fakt, że gmina
    aby to wykonać zmuszona jest zaciągać kolejne kredyty.

    Marek

  • 69. Data: 2012-12-11 12:55:22
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    > Ale to nie państwo tylko gmina.

    To był tylko malutki przykład.
    Inne są obowiązkiem gmin bo UJĘTYM W USTAWIE - sport, kultura, finansowanie
    org. pozarządowych itd.

    > Myślę, że dotowanie wywozu śmieci w ogólnym rozrachunku i tak wyszłoby
    > taniej niż zatrudnianie kolejnych policjantów

    Dotowanie śmieci nie powinno mieć miejsca. Gmina/państwo nie powinno
    zajmować się biznesem w jakikolwiek sposób.
    Jednak się zajmuje i opłakane tego skutki widzimy wszędzie.

    Poza tym gmina nie dotuje tylko podatnicy więc jest ogromną
    niesprawiedliwością, że ludzie nie łamiący prawa muszą płacić nierynkowa
    stawkę za wywóz śmieci. Nierynkową czyli większą co jest oczywiste.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 70. Data: 2012-12-11 13:13:12
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 12:24:02 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > A ta urzędniczka to z Carskiego nadania czy jak? A te decyzje to nie

    Gówno wiesz.
    Burmistrz w tym roku zmienił rejonizację "0" decyzją własną i zapowiedział że skoro
    "0" są tak to w przyszłym roku będzie zmiana i klas pierwszych.
    Ma do tego pełne prawo, ba jest burmistrzem pierwszą kadencję bo mieszkańcy wybrali
    tym razem nie partyjnego tylko przedstawiciela lokalnego komitetu.
    Tyle że nic to nie zmieniło.

> [...]
    >
    > Oczywiście inni się obudzą za kilka lat jak się zacznie budowa z wielkimi
    >
    > pretensjami że im "urzędniki" drogę chcą przed domem postawić.

    Pewnie już się nauczyli że to strata czasu, i protest teraz skończyłby się zbyciem na
    później. Tak działają urzędnicy, bo tak im najłatwiej, a punkt widzenia zależy od
    punktu siedzenia.

    > Ciekawe, czyli jak ktoś świadomie podejmuje decyzje odnośnie swojego życia i
    >
    > swoich dzieci to znaczy, że naoglądał się filmów, wobec tego mimo, że filmów
    >
    > nie oglądam zbyt wiele potraktuję to jako komplement.

    Och, przepraszam. Jeśli masz tak słabą znajomość realiów sam z siebie to bardzo,
    bardzo przepraszam. Wracaj do swojego kosmosu i nam ziemianom nie zawracaj głowy.

    --
    ZZ@private