  • 51. Data: 2012-12-11 11:01:50
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    news:50c64146$0$26699>
    > Mysle, ze Adams nie wie co to sa wodomierze. I w ogole nie ma pojecia, jak
    > ludzie zyja w tych tzw. blokach.

    Wystarczy ze prawdopodobnie Ghost wie
    wszystko wiec w razie czego mam kogo zapytac
    i to mnie uspakaja.
    Nie interesuje mnie to jak ludzie zyja w tzw blokach
    tak samo niech ich nie interesuje jak ja mieszkam.

    Wtykania nosa w nie swoje sprawy a juz zwlaszcza
    grzebania w nie swoich smieciach swiadczy nie tylko
    o braku kultury i zenujacego poziomu inteligencji.

    pozdrawiam
    Adams

  • 52. Data: 2012-12-11 11:10:41
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    > Od razu napisze postawienie strażnika czy policjanta przy każdym kuble
    > albo przy każdym lesie jest droższe od nowego rozwiązania.

    Nie tak się to robi.
    Wystarczy mocno (sic!) podnieść grzywnę za wyrzucanie śmieci w lesie i od
    razu proceder się drastycznie zmniejszy.
    Identycznie jest z łamaniem ograniczenia prędkości na drogach. Dopóki
    będziemy mieli za to mandaty w śmiesznej wysokości dopóki proceder będzie
    statystycznie znaczący.
    Np. w Szwajcarii mandaty za przewinienia drogowe są bardzo dotkliwe. Radarów
    jest stosunkowo mało - wiem bo bywam. Jednak ludzie poruszają się tam
    zgodnie z przepisami niemal wszędzie.

    > dlaczego większość dyskutantów zakłada, że w nowym systemie będzie płacić
    > więcej.

    No bo jeśli przyjąć, że uchwalone np. u mnie w gminie stawki się ostaną na
    tym poziomie to mam podwyżkę o 200% z małym hakiem.
    U innych pewnie podobnie, jak nie więcej.

  • 53. Data: 2012-12-11 11:21:57
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Absolutnie się z Tobą zgadzam ... na świecie w PL może to wyglądać tak jak
    >u mnie tzn. najbliższe gimnazjum nie jest moim gimnazjum rejonowym, do
    >rejonowego trzeba dojechać 2 przystanki, a do >najbliższego (żeby nie było,
    >oba niczyje czyli państwowe) jakieś 3 minuty piechotą.
    >Problem mnie osobiście nie dotyczy ale jakby co to ktoś może taki mieć.

    U mnie podobnie ze szkołą podstawową. Chora rejonizacja sprawiła, że dziecko
    nie może chodzić do szkoły, która jest blisko miejsca zamieszkania. Szkoła
    rejonowa jest dużo dalej.

  • 54. Data: 2012-12-11 11:23:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grzebania w nie swoich smieciach swiadczy nie tylko
    > o braku kultury i zenujacego poziomu inteligencji.

    Naprawde przed chwila napisales, ze grzebie w twoich smieciach? Czy to moze
    jakies frojdniecie tylko?

  • 55. Data: 2012-12-11 11:26:20
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

> [...]
    > Identycznie jest z łamaniem ograniczenia prędkości na drogach. Dopóki
    > będziemy mieli za to mandaty w śmiesznej wysokości dopóki proceder będzie

    całkowicie sie mylisz - to nie wysokosc kary decyduje a jej nieuchronnosc.
    Co z tego ze za wyrzucenie smieci do lasu bedzie kosztowało milion jak nikt
    nikogo na tym nie złapie.
    A tak -smieci sa gminne z mocy ustawy, niech je sobie gmina zabiera. Idea
    dobra - wykonanie spieu...one jak zwykle.

    b.

  • 56. Data: 2012-12-11 11:27:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie tak się to robi.
    > Wystarczy mocno (sic!) podnieść grzywnę

    Najlepiej kare smie(r)ci.

    > Np. w Szwajcarii mandaty za przewinienia drogowe są bardzo dotkliwe.
    > Radarów jest stosunkowo mało - wiem bo bywam.

    http://www.helwecja.com/CH/auto.htm
    "Tutaj foto-radary są dość częstym widokiem."

  • 57. Data: 2012-12-11 11:32:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > U mnie podobnie ze szkołą podstawową. Chora rejonizacja sprawiła, że
    > dziecko nie może chodzić do szkoły, która jest blisko miejsca
    > zamieszkania. Szkoła rejonowa jest dużo dalej.

    No ale to chyba wiedziałeś _zanim_ podjąłeś decyzję o budowie domu w tym a
    nie innym miejscu, prawda?

    Jak to jest, że w byle muratorze piszą by takie rzeczy sprawdzać zanim się
    kupi działkę tak samo jak MPZP, gdzie jest najbliższy przystanek itp.
    Wydawało mi się, że na tej grupie są ludzie bardziej świadomi niż przeciętny
    czytelnik muratora, a co kilka tygodni okazuje się, że ktoś czegoś nie
    sprawdził i zaczyna się narzekanie, że coś jest "chore".

    Ludzie! Nie jesteście chłopami pańszczyźnianymi przypisanymi do ziemi -
    macie wolność wyboru - możecie się budować gdzie chcecie!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 58. Data: 2012-12-11 11:34:56
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Czesc ;-)
    > Naprawde przed chwila napisales, ze grzebie w twoich smieciach? Czy to
    > moze jakies frojdniecie tylko?

    Wyluzuj, nie pisze o Tobie, piszemy o durnych
    urzednikach i okradaniu ludzi, zwlaszcza tych biednych.

    Niestety zniszczy nas kiedys ta cala polityczna poprawnosc
    i solidarnosc spoleczna.

    pozdrawiam
    Adams

  • 59. Data: 2012-12-11 11:40:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > Radarów jest stosunkowo mało - wiem bo bywam. Jednak ludzie poruszają się
    > tam zgodnie z przepisami niemal wszędzie.

    Nie wysokość, a nieuchronność kary prowadzi do zaprzestania łamania prawa.
    Powiedz jak chcesz to zrealizować na wsiach, gdzie wioski są rozrzucone po
    kilkanaście km jedna od drugiej, i na całą gminę jest jeden patrol policji?
    Jak i kogo mają złapać?

    > No bo jeśli przyjąć, że uchwalone np. u mnie w gminie stawki się ostaną na
    > tym poziomie to mam podwyżkę o 200% z małym hakiem.
    > U innych pewnie podobnie, jak nie więcej.

    To że _Twoja_ gmina sobie wymyśliła sposób na łatanie budżetu to Wasz
    problem - złóżcie skargę do wojewody na nieuzasadnioną wysokość opłat i
    niech się gmina tłumaczy dlaczego tak drogo. W żaden sposób to nie wynika z
    nowych zasad.

    Program był już wcześniej wprowadzony w kilku gminach w Polsce i nie było
    zauważalnych podwyżek, a problem śmieci w rowach i lasach zniknął.

    Poczekajmy spokojnie, aż program ruszy i wtedy będziemy mogli porozmawiać o
    opłatach, bo jak na razie nie są rozstrzygnięte przetargi więc gminy nie
    wiedzą ile wywóz śmieci będzie kosztował, więc rzucanie liczbami teraz ma
    tylko na celu sianie fermentu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 60. Data: 2012-12-11 11:42:44
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 10.12.2012 16:44, Adams pisze:
    Czesc ;-)

> [...]
    [....]
    > Żeś wymyślił. Zgadnij jaki by był następny krok "myślącego Polaka" jak by
    > mu zaczęli kosz na śmieci ważyć przed wywózką, no i od tej wagi by
    > naliczali opłaty? Zaraz by się okazało że wszyscy tacy oszczędni że nic na
    > wysypisko nie trafia...
    >
    > Ino po rowach jakoś by przybywało..

    No nie zgodze sie z tym,
    ludzie po czesci sa wredni
    i ciekawscy (co zreszta widac na grupie) i tzw. uprzejmnie
    donoszą jesli cos zauwazą, nawet jesli nie mają racji.
    To jest zresztą osobna sprawa.

    Mnie generalnie chodzi o to ze place za swoje smieci a nie
    za jakies wymyslone w glowach urzednikow smieci
    zostawiane w lasach.

    Chetnie zrobilbym ankiete w dowolnym urzedzie gminy/miasta
    w Polsce z pytaniem kiedy ostatni raz Pan/Pani byla w polskim lesie ?

    Wiem na 100% ze urzednik czesciej bywa na urlopie w Egipcie/Turcji/
    niz polskim lesie.

    I zeby nie bylo mozna przyjac ze mieszkam w lesie.

    Czesto widze ze swiezy gruz na sciezkach lesnych ale po to np. zeby dalo
    ulatwilo to czlowiekowi przejscie suchą stopą/przejazd rowerem tymi
    sciezkami,
    mysle ze to sam lesniczy podsypuje dukty lesne.

    Czy sa smieci w lesie ??

    Ano są, najszczesciej to szczyle i gowniarstwo zostawia puste puszki
    po piwach, butelki po napojach, reklamowki, torebki po haszu, zuzyte
    prezerwatywy itp itd
    a znajdz w lesie miejsce do wyrzucania smieci, kto powiedzial ze w lesie nie
    mozna wyrzucic
    smieci w miejscu do tego wyznaczonym ?
    Im dalej w las tym oczywiscie czysciej i naturalnie.

    Uwazam, ze smieci w lasach jest nieporownywalnie mniej niz bylo to jeszcze
    kilkanascie lat temu, przybylo zwierza, w zasadzie to przegiecie jest w
    drugą
    stroną, sciezki zarosniete, drzewa polamane bo tak ma byc dobrze dla
    ekosystemu
    itp itd.

    pozdrawiam
    Adams