  • 81. Data: 2012-12-11 15:15:38
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dotowanie śmieci nie powinno mieć miejsca. Gmina/państwo nie powinno
    > zajmować się biznesem w jakikolwiek sposób.
    > Jednak się zajmuje i opłakane tego skutki widzimy wszędzie.

    Gmina ma dbać o porządek jeśli _najtańszym_ sposobem na zapewnienie porządku
    jest dotowanie wywozu śmieci to należy tak działać to chyba oczywiste.

    > Poza tym gmina nie dotuje tylko podatnicy więc jest ogromną
    > niesprawiedliwością, że ludzie nie łamiący prawa muszą płacić nierynkowa
    > stawkę za wywóz śmieci. Nierynkową czyli większą co jest oczywiste.

    Gmina ustala stawki więc może ustalić niższe niż koszty i dopłacać tak samo
    jak dopłaca np. do komunikacji miejskiej bo w interesie mieszkańców jest by
    rowy i lasy były wolne od śmieci.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 82. Data: 2012-12-11 15:20:10
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > No ale to chyba wiedziałeś _zanim_ podjąłeś decyzję o budowie domu w tym a
    > nie innym miejscu, prawda?

    Gdy kupowałem mieszkanie, tej szkoły która jest obecnie blisko mnie, nie
    było jeszcze wcale. Była oczywiście w MPZP i kupując mieszkanie wiedziałem,
    że będę miał blisko szkołę. Zresztą wtedy już właściwie było wiadomo, że
    nowa szkoła wkrótce powstanie, bo stara była przepełniona. W kilka lat
    później szkoła zaczęła faktycznie powstawać.

    A rejony tak porobili, że moje dziecko nie "załapało się" do nowej szkoły,
    którą mam rzut beretem... Dalej twierdzisz, że to nie jest chore?

    > Jak to jest, że w byle muratorze piszą by takie rzeczy sprawdzać zanim się
    > kupi działkę tak samo jak MPZP, gdzie jest najbliższy przystanek itp.
    > Wydawało mi się, że na tej grupie są ludzie bardziej świadomi niż
    > przeciętny czytelnik muratora, a co kilka tygodni okazuje się, że ktoś
    > czegoś nie sprawdził i zaczyna się narzekanie, że coś jest "chore".
    >
    > Ludzie! Nie jesteście chłopami pańszczyźnianymi przypisanymi do ziemi -
    > macie wolność wyboru - możecie się budować gdzie chcecie!

    Masz rację. Kupując mieszkanie sprawdziłem jedynie MPZP. Kilka lat później
    gdy kupowałem działkę, sprawdziłem oprócz MPZP, m.in. studium, wyciągnąłem z
    GDDKiA plany budowy S8 Marki - Radzymin która miała przebiegać w okolicach
    mojej działki (wtedy to była jedna wielka niewiadoma, żadnych precyzyjnych
    informacji w internecie nie było), plany budowy infrastruktury (głównie
    kanalizacji), zwiedziłem osobiście najbliższe okolice, rozmawiałem z
    sąsiadami. Wybór był bardzo świadomy :)

  • 83. Data: 2012-12-11 15:21:58
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    > Gmina ma dbać o porządek jeśli _najtańszym_ sposobem na zapewnienie
    > porządku jest dotowanie wywozu śmieci to należy tak działać to chyba
    > oczywiste.

    Wywóz śmieci to usługa i najtaniej jest gdy to rynek się nią zajmuje a nie
    pośrednik - gmina.
    Jak jest pośrednik to *zawsze* jest drożej - to jest oczywiste.
    To tak w kwestii - najtaniej.

  • 84. Data: 2012-12-11 15:50:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > A rejony tak porobili, że moje dziecko nie "załapało się" do nowej szkoły,
    > którą mam rzut beretem...

    > Dalej twierdzisz, że to nie jest chore?

    Nie wiem, bo nie mam zwyczaju krytykować decyzji których uzasadnienia nie
    znam. Może były konsultacje społeczne i _większość_ uczestników chciała
    takich a nie innych podziałów? A może wręcz przeciwnie jakaś urzędniczka
    wzięła w łapę za taki a nie inny podział. Idź do urzędu zapytaj dlaczego
    jest taki a nie inny podział na rejony i wtedy albo się okaże, że to wola
    ludu, albo wynik korupcji, ale nie sądzę by to był wynik choroby :-)

    Nie bierz tego do siebie bo nie chodzi mi konkretnie o Twój przypadek tylko
    ogół - po prostu mnie to zadziwia jak wiele osób zamiast pójść do wójta,
    burmistrza czy radnego i po prostu zapytać lub zgłosić jakiś wniosek woli
    skarżyć się w internecie nie robiąc nic dla zmiany swojej sytuacji. To jest
    irracjonalne :-)

    O ile mógłbym zrozumieć taką mentalność u ludzi którzy obecnie mają 70 czy
    80 lat i którzy przez całe swoje aktywne życie żyli w "demokracji ludowej"
    gdzie ani demokracji ani szacunku dla obywatela nie było, to nijak nie
    rozumiem takiego podejścia u ludzi aktywnych.

    [ciach]

    I bardzo dobrze!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 85. Data: 2012-12-11 16:16:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Jak jest pośrednik to *zawsze* jest drożej - to jest oczywiste.
    > To tak w kwestii - najtaniej.

    Daj ogloszenie do telewizji sam, a daj je za posrednictwem brokera (domu
    mediowego) - a potem napisz nam gdzie bylo taniej.

    To tak w kwestii twojego *zawsze* kontaktu z rzeczywistoscia.

  • 86. Data: 2012-12-11 16:34:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
> [...]
    a.pl...

    > Tak. Co prawda, gmina będzie ustalać terminy odbiorów, np. u nas będzie to
    > 2x w miesiącu. Ale możesz sobie wystawiać ile chcesz śmieci i muszą to
    > odebrać. Oczywiście na wysokość opłaty nie będzie to miało wpływu, bo tak
    > jak pisałem wysokość będzie zależna od jednej z trzech opcji (ew. system
    > mieszany), czyli od ilości osób, od ilości wody lub od powierzchni. Tak
    > będzie w przypadku osób fizycznych. Nie wiem jak jest z firmami, bo się
    > tym nie interesowałem.

    Hmm, spoldzielne zatem tez z tego wypadaja.

  • 87. Data: 2012-12-11 17:04:08
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-11 14:43, Adams pisze:

    > Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości news:50c72edc$0$26694
    >
    > Czesc ;-)

    > Wolim, to nie dowodzi tego ze teraz sie to zmieni,
    > a ja jestem przekonany ze dalej tak bedzie.
    Nie będzie tak, bo podstawą do wypłaty wynagrodzenia będzie kwit ze
    składowiska na ilość odebranych ton. Im więcej składowisko odbierze, tym
    więcej firma zarobi. To oczywiste.

    > Urzednik zapomina ze jest dla mieszkanca i jesli ow mieszkaniec
    > smieci to teraz bedzie latac za nim z koszem na smieci bo to jest jego
    > psi obowiazek i za to mu teraz placimy.
    >
    > To oczywiscie przyklad celowo przejaskrawiony :-)

    Trafiłeś idealnie z przykładem, bo nowa ustawa, to nic innego, jak
    bieganie z koszem na śmieci za mieszkańcem :)

  • 88. Data: 2012-12-11 17:41:38
    Od: Kaz Deb <k...@g...pl>

    > Ano są, najczesciej to szczyle i gówniarstwo

    Niestety, nie mogę się z tym zgodzić.
    U mnie na wsi śmieci nie są w lesie a np.: w rzekach (żona widziała, jak
    gościu wrzucał telewizor dwa dni po tym jak gmina zbierała za darmo spod
    domów) albo wzdłuż dróg przez las. Na pewno nie są to śmieci
    smarkaterii, ponieważ są to elegancko spakowane reklamówki, dokładnie
    zawiązane, żeby nic z tego nie wypadło a nawet nie śmierdziało. Widać,
    że ludzie przygotowują te pakunki w domu i jadąc samochodem przez las po
    prostu rzucają koło drogi. Niestety, tego jest pełno, to nie są
    pojedyncze sztuki.

    > zostawia puste puszki po piwach, butelki po napojach, reklamówki,
    torebki po haszu, zużyte prezerwatywy itp itd
    Z tym się zgodzę, ale tego jest bardzo mało w porównaniu do reszty
    śmieci 'leśnych'. I te śmieci są dokładnie tam, gdzie młodzi imprezują.

    Kazek

  • 89. Data: 2012-12-11 18:59:04
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kaz Deb" <k...@g...pl> napisał w wiadomości news:ka7no1$cj9

    Czesc ;-)

    > Niestety, nie mogę się z tym zgodzić.
    >ludzie przygotowują te pakunki w domu i jadąc samochodem przez las po
    >prostu rzucają koło drogi. Niestety, tego jest pełno, to nie są pojedyncze
    >sztuki.

    Serio, normalnie cale rowy wzdluz lasow to normalnie wystawka
    telewizorow i reklamowek starannie spakowanych ??
    Bzdura.

    Tak samo bzdurą jest myslenie ze ustawa smiecowa zmieni
    ten stan rzeczy i zmusi ludzi do wyrzuczania do koszy na smieci.

    Pogadamy za rok, chcialbym zeby tak sie stalo ze nagle
    od sierpnia nikt nie wyrzucał pole, do lasu czy do rzeki
    ale tak nie bedzie, bedziemy placic i narzekac ze
    mialobyc idealnie a wyszlo jak zwykle.

    pozdrawiam
    Adams

  • 90. Data: 2012-12-11 19:11:04
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości news:50c7597b$0$26696
    Czesc ;-)
    > Nie będzie tak, bo podstawą do wypłaty wynagrodzenia będzie kwit ze
    > składowiska na ilość odebranych ton. Im więcej składowisko odbierze, tym
    > więcej firma zarobi. To oczywiste.

    Oczywiste bedzie to ze beda lewe faktury i fikcyjne tony smieci,
    oczywistym bedzie to ze w maju zabraknie pieniedzy w kasie
    miasta na zaplacenie wywozu smieci.
    Wtedy ja zostana ze smieciami na podworku i albo je bede palil,
    albo wywioze do lasu, natomiast urzad bedzie w ukropie kombinowal kredyt
    na splate zobowiazan wobec MPO/PUK.
    Tak będzie.

    > Trafiłeś idealnie z przykładem, bo nowa ustawa, to nic innego, jak
    > bieganie z koszem na śmieci za mieszkańcem :)

    Oby tak bylo, poniewaz ow urzednik to najczejscie len smierdzacy
    ktory chowa swa niekompetencje za gaszczem przepisow i kar.

    pozdrawiam
    Adams