  • 31. Data: 2013-03-01 13:18:14
    Temat: Re: Smieci u mnie
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Ergie" wrote in message news:kgq4hf$gbh$1@node2.news.atman.pl...

    > [...]
    > Nie trzeba być geniuszem by wpaść na to, że odbieranie śmieci od wszystkich
    > mieszkańców przez to samo przedsiębiorstwo spowoduje, że sumarycznie potrzeba
    > mniej, śmieciarek które przejadą mniej kilometrów.

    Nie trzeba być geniuszem, żeby wpaść na to, że koszt dystrybucji
    np. pieczywa z piekarni będzie niższy, jeśli będzie jedna piekarnia
    na gminę... i tylko ona będzie rozwoziła pieczywo do sklepów itd. itp.

    Ale czego to niby dowodzi ?
    Chyba tylko tego, że nie lubisz mieć wyboru.

    I wierzysz oczywiście, że urzędnicy w wyniku przetaru wybiorą
    najtańszą piekarnie z najsmaczniejszym pieczywem które będzie
    każdemu smakować ;)

  • 32. Data: 2013-03-01 13:41:16
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-01 13:02, Maniek4 pisze:
    > Kogo to obchodzi, ze trzem firmom oplacalo sie odbierac smieci z trzech
    > chalup?
    > Zeby bylo ciekawiej te mniej smieciarek bedzie drozsze od wiecej.
    > Jak to wytlumaczysz?

    Sprawa jest prosta. Konkurencja czyni cuda.
    Ergie nie bierze pod uwagę, że gdy jest "pewny klient" i ograniczona
    konkurencja to ceny idą w górę a nie w dół.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2013-03-01 13:56:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Znaczy co? Mam sie zrobic kretynem wykonujacym polecenia bez wlasnego
    > zdania? Po to w trudach konczylem studia, dojezdzajac 100km, zeby mnie
    > teraz jakies glaby intelektu pozbawialy? Na snieg nie mam wplywu, a na to
    > jak mi sie zyje jednak chcial bym miec.

    Przecież to nie kto inny tylko ja co jakiś czas powtarzam aby brać życie we
    własne ręce, ale nijak nie potrafię pod to podciągnąć marudzenia i żalenia
    się w internecie. Chcesz coś zmienić skrzyknij sąsiadów, zróbcie referendum
    cokolwiek, ale żaląc się w internecie nie zmieniasz swojego życia więc co to
    za wpływ?

    > W kontekscie rachunkow za prad nie podzielam Twojego optymizmu.
    > Wybor wysypiska czy czego tam pozostaje w gestji przedsiebiorstwa z ktorym
    > gmina ma podpisana umowe, a liczba tych jak latwo sie domyslic bedzie
    > ograniczona do jednej hehe. Po drodze moze stac sie wszystko. Poczawszy od
    > lokalnego monopsonu, skonczywszy na ukladach, czego przykladem moga byc
    > ekrany dziwiekochlonne w szczerym polu. Ja im po prostu nie wierze i tyle.

    Ale teraz było dokładnie takie same pole do patologii. Liczba wysypisk i
    spalarni jest ta sama co była, ich właściciele są ci sami co byli itd.

    Przypomina mi się marudzenie jak kiedyś zmieniono kolor autobusów z
    czerwonego na żółty - miliony ludzi marudzili że żółte są gorsze i teraz to
    już ciągle będą się spóźniać.

    > Kogo to obchodzi, ze trzem firmom oplacalo sie odbierac smieci z trzech
    > chalup? Zeby bylo ciekawiej te mniej smieciarek bedzie drozsze od wiecej.
    > Jak to wytlumaczysz?

    Nie wytłumaczę fobii. To czy będzie drożej czy nie okaże się za rok. Nie
    zwykłem dyskutować na poziomie fobi i tego że ktoś już teraz wie, że na
    pewno będzie gorzej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2013-03-01 14:09:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    > Ale czego to niby dowodzi ?
    > Chyba tylko tego, że nie lubisz mieć wyboru.

    Nie to dowodzi że lubisz absurdalne przykłady więc proszę: W każdej wiosce
    powinny być dwa szpitale położnicze aby każdy miał wybór, a dzieki
    konkurencji na pewno będzie taniej.

    > I wierzysz oczywiście, że urzędnicy w wyniku przetaru wybiorą
    > najtańszą piekarnie z najsmaczniejszym pieczywem które będzie
    > każdemu smakować ;)

    Nie, wierzę, że wybiorą najdroższą ofertę wezmą w łapę i pobudują sobie za
    to wille. Ups, przepraszam wygadałem się - taki jest mój cel bo to ja chcę
    te wille im budować i na tym zarabiać :-)

    Ty naprawdę wszędzie widzisz spisek i przekręty czy tylko tak dla
    podtrzymania dyskusji?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2013-03-01 14:20:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > żalenia się w internecie. Chcesz coś zmienić skrzyknij sąsiadów, zróbcie
    > referendum cokolwiek, ale żaląc się w internecie nie zmieniasz swojego

    Kurna Ergie, kto tu marudzi? No wez Ty sie zastanow dlaczego ACTA nie
    przeszlo np.
    Okazuje sie, ze to predzej Ty powinienes wziac sprawy w swoje rece, bo u
    mnie jak sie okazuje drogo nie jest. No ale dla Ciebie wiekszosc wybrala to
    nie marudzisz w internecie. Zaplacisz co tam.

    > Ale teraz było dokładnie takie same pole do patologii. Liczba wysypisk i
    > spalarni jest ta sama co była, ich właściciele są ci sami co byli itd.

    Tylko wywoz drozszy. Wez badz powazny.

    > Przypomina mi się marudzenie jak kiedyś zmieniono kolor autobusów z
    > czerwonego na żółty - miliony ludzi marudzili że żółte są gorsze i teraz
    > to już ciągle będą się spóźniać.

    Nikt Cie nie zmusza do brania udzialu w dyskusji. Jezeli uwazasz, ze jest
    ponizej Twojego intelektu, to z prostakami nie siadaj do stolu.

    > Nie wytłumaczę fobii. To czy będzie drożej czy nie okaże się za rok. Nie
    > zwykłem dyskutować na poziomie fobi i tego że ktoś już teraz wie, że na
    > pewno będzie gorzej.

    Stary, jak za rok? Wachasz cos dzis?
    Nie dostales jeszcze pisma do zadeklarowania formy rozliczenia?

    A zeby bylo jeszcze ciekawiej to rozmawialem z czlowiekiem pracujacym w
    gminie jakas godzine temu. Z sortem ma byc ponoc tak jak ktos tu pisal.
    Czyli butelki bez etykiet papierowych. Opakowania plastikowe umyte i
    posegregowane dokladnie. Jak znam zycie bedzie tez pojemnik na farbe z
    opakowan po jogurcie.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2013-03-01 14:33:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie to dowodzi że lubisz absurdalne przykłady więc proszę: W każdej wiosce
    > powinny być dwa szpitale położnicze aby każdy miał wybór, a dzieki
    > konkurencji na pewno będzie taniej.

    Niepojete dla Ciebie jak widac, ze niedotowane prywatne szpitale moga razem
    konkurowac w jednej miejscowosci tak samo jak budka z piwem.
    Zastanow sie dlaczego rozmowy komorkowe nie kosztuja 4zl/min tak jak kiedys
    i dlaczego udaje sie utrzymac trzem duzym operatorom w jednym kraju.
    To co napisales jest z zalozenia marksistowska bzdura i prawde mowiac wiem
    dlaczego nie pojmujesz o czym tu piszemy.

> [...]
    > te wille im budować i na tym zarabiać :-)
    >
    > Ty naprawdę wszędzie widzisz spisek i przekręty czy tylko tak dla

    Wytlumacz nam moze te ekrany na srodku pola to uwierzymy, ze Twoje wizje
    idealnego socjalizmu maja prawo sie spelnic.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2013-03-01 14:50:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > żalenia się w internecie. Chcesz coś zmienić skrzyknij sąsiadów, zróbcie
    > referendum cokolwiek, ale żaląc się w internecie nie zmieniasz swojego

    Tak mi sie przypomnialo. Rozmawiajac z radnymi, ktorych znam, ale nie z
    gminy gdzie mieszkam, to powiem Ci, ze mieli spory problem z wyborem. To nie
    jest tak, ze oni chca to robic, narzucac oplaty czy cos w tym stylu. To nasz
    rzad powie, ze unia kazali, napisze ustawe z kretynskim kryterium i ten
    kretynski przepis Bogu ducha winne gminy musza realizowac. Wiec zycze Ci
    powodzenia w lokalnym referendum.
    Tak wiem, moge zmienic rzad i parlament.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2013-03-01 15:08:18
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-01 14:50, Maniek4 pisze:
    > Tak wiem, moge zmienic rzad i parlament.

    I niestety to jest jedyne wyjście. Tylko to w demokracji można próbować
    robić.
    Dlatego ciągle powtarzam, że trzeba namawiać...

    Te wszystkie problemy, o których tu czasem ludzie piszą mają jeden
    wspólny mianownik - interwencjonizm państwa w sfery życia, w które
    państwo w ogóle nie powinno ingerować.
    Ciekawie pisze o tym JKM
    http://korwin-mikke.pl/dziennik_polski/zobacz/panstw
    o_the_state_czy_gosudarstwo_/63988

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 39. Data: 2013-03-01 15:25:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Niepojete dla Ciebie jak widac, ze niedotowane prywatne szpitale moga
    > razem konkurowac w jednej miejscowosci tak samo jak budka z piwem.

    Oczywiście. Niepojęte, że we każdej wiosce liczącej 2tys mieszkańców dwa
    szpitale położnicze będą miały wystraczającą liczbę klientów (klientek) by
    się utrzymać.

    > Zastanow sie dlaczego rozmowy komorkowe nie kosztuja 4zl/min tak jak
    > kiedys i dlaczego udaje sie utrzymac trzem duzym operatorom w jednym
    > kraju.

    Bo mają 100 razy więcej klientów niż kiedyś, słucham jak chcesz spowodować,
    by kobiety rodziły co kilka by te szpitale się z czegoś mogły utrzymać :-)

    > To co napisales jest z zalozenia marksistowska bzdura i prawde mowiac wiem
    > dlaczego nie pojmujesz o czym tu piszemy.

    Jak na razie o fobiach, może za rok będziemy dyskutowali o faktach.

    > Wytlumacz nam moze te ekrany na srodku pola to uwierzymy, ze Twoje wizje
    > idealnego socjalizmu maja prawo sie spelnic.

    Zapytaj posłów którzy ileś lat temu uchwalili takie prawo które dla nowych
    inwestycji nakazywało budowę ekranów. Co tu jest do tłumaczenia bzdura i
    tyle.

    Doszedłeś do absurdu - Skoro ja nie dołączam się do nagonki na nowe przepisy
    i nie twierdzę, że są złe to nagle mam się tłumaczyć z jakiegoś głupiego
    innego przepisu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2013-03-01 15:38:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No ale dla Ciebie wiekszosc wybrala to nie marudzisz w internecie.
    > Zaplacisz co tam.

    Ty jak zwykle doskonale wiesz co ja uważam, już się przyzwyczaiłem :-)

    > Tylko wywoz drozszy. Wez badz powazny.

    Bo? Co właściciele podniosą opłaty za składowanie, czy może firmy będą sobie
    liczyły więcej za transport? Podaj jakikolwiek racjonalny argument dlaczego
    ma być drożej. Nie fobie że wszyscy będą kradli, przetargi ustawione itp -
    bo to wszystko było tak samo możliwe w starym systemie.

    > Nikt Cie nie zmusza do brania udzialu w dyskusji. Jezeli uwazasz, ze jest
    > ponizej Twojego intelektu, to z prostakami nie siadaj do stolu.

    Ale ja się dobrze bawię :-) Czekam na jakikolwiek racjonalny argument za
    podwyżką cen i jeszcze taki nie padł. Tymczasem z tygodnia na tydzień przy
    okazji kolejnych dyskusji widzę jak dyskutanci się wzajemnie nakręcają. Dziś
    to nawet padają słowa o kradzieży, jak tak dalej pójdzie to za kilka tygodni
    padną słowa o mordercach.

    > Stary, jak za rok? Wachasz cos dzis?

    Proszę Cię po raz kolejny czytaj ze zrozumieniem. Za rok będzie wiadomo ile
    naprawdę kosztował wywóz naszych śmieci i jeśli się okaże że mniej to opłaty
    będa musiały być obniżone. To ile sobie teraz jaka gmina założy nie ma
    większego znaczenia bo to tylko zgadywanka.

    Pozdrawiam
    Ergie