  • 41. Data: 2013-03-01 15:40:24
    Temat: Re: Smieci u mnie
    Od: "mcs" <...@...pl>

    news:kgqa2n$hok$1@usenet.news.interia.pl...

    > A zeby bylo jeszcze ciekawiej to rozmawialem z czlowiekiem pracujacym w
    > gminie jakas godzine temu. Z sortem ma byc ponoc tak jak ktos tu pisal.
    > Czyli butelki bez etykiet papierowych. Opakowania plastikowe umyte i
    > posegregowane dokladnie. Jak znam zycie bedzie tez pojemnik na farbe z
    > opakowan po jogurcie.

    To ja prorokowałem! To ja! ;)
    Wiedziałem, że jak będzie jakaś kasa do obciągnięcia ze stada, to będą doić!
    Następne etapy:
    - kary za brudne/nieestetyczne pojemniki (teraz dezynfekować pojemniki ma
    firma odbierająca, więc wszyscy maja to w ...)
    - kary za wyrzucanie niezgniecionych puszek, butelek, kartoników czyli za
    dużą objetość,
    - "jedynie słuszne", płatne worki na segregację,
    - za jakiś czas wprowadzenie ograniczeń ilościowych i dopłaty za
    "nadprodukcję"

    pozdrawiam
    mcs

  • 42. Data: 2013-03-01 16:06:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Oczywiście. Niepojęte, że we każdej wiosce liczącej 2tys mieszkańców dwa
    > szpitale położnicze będą miały wystraczającą liczbę klientów (klientek) by
    > się utrzymać.

    To zapoznaj sie z historia powstania Las Vegas, miasta na pustyni.
    Szpital nawet w srodku lasu, a nawet dwa obok siebie nie musza obslugiwac
    wylacznie lokalnych mieszkancow. Gdybys sie nad tym zastanowil wczesniej to
    wiedzial bys, ze dzieje sie tak i dzis. Ludzie nie lecza sie wylacznie w
    miastach gdzie mieszkaja. Sa tez specjalizacje.

    > Bo mają 100 razy więcej klientów niż kiedyś,

    Popatrz, to odwrotnie jak ze smieciami...

    > słucham jak chcesz spowodować, by kobiety rodziły co kilka by te szpitale
    > się z czegoś mogły utrzymać :-)

    Mam odpowiadac na Twoje zalozenia? To sa przede wszystkim nieistniejace
    sytuacje, wiec nie mam powodu, by traktowac je powaznie. Chcesz to
    porozmawiamy tez o Gwiezdnych Wojnach, chociaz moze nie, bo na tym sie nie
    znam.
    A co do szpitali to albo obsluza kogos z zewnatrz, albo nie maja prawa
    funkcjonowac razem, albo i wogole. Co za problem zeby tak bylo ze smieciami?
    To Ty masz problem nie ja. Dla mnie moze jezdzic i pietnascie firm po jednej
    wiosce o ile bedzie to dla nich oplacalne.
    Ty wolisz jak gmina im powie co jest dla nich oplacalne jak widze.

    > Jak na razie o fobiach, może za rok będziemy dyskutowali o faktach.

    To jak wycenila gmina Twoje fobie, skoro decydujesz sie na taki eufemizm?

    > Zapytaj posłów którzy ileś lat temu uchwalili takie prawo które dla nowych
    > inwestycji nakazywało budowę ekranów. Co tu jest do tłumaczenia bzdura i
    > tyle.

    A Ci co planowali inwestycje to polglowki zeby nie widzieli tej bzdury?
    Litosci, naprawde taki naiwny jestes?

    > Doszedłeś do absurdu - Skoro ja nie dołączam się do nagonki na nowe
    > przepisy i nie twierdzę, że są złe to nagle mam się tłumaczyć z jakiegoś
    > głupiego innego przepisu.

    Ten przyklad to swego rodzaju dowod na to jak dac komus zarobic zgodnie z
    prawem. Nie mam zadnych watpliwosci, ze podobnych przypadkow nie bedzie przy
    okazji ustawy o ktorej piszemy. Nie dziwie sie tez, ze nie uwazasz nowych
    nakazowych przepisow za zle. Skoro wogole widzisz jakos inaczej to ja sie
    nie dziwie.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2013-03-01 17:24:56
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2013 15:38:19 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > U�ytkownik "Maniek4" napisa� w wiadomo�ci grup

    > Ty jak zwykle doskonale wiesz co ja uwa�am, ju� si� przyzwyczai�em :-)

    > Bo? Co w�a�ciciele podnios� op�aty za sk�adowanie, czy mo�e firmy
    b�d� sobie

    > liczy�y wi�cej za transport? Podaj jakikolwiek racjonalny argument dlaczego
    >
    > ma by� dro�ej. Nie fobie �e wszyscy b�d� kradli, przetargi ustawione itp
    -

    > bo to wszystko by�o tak samo mo�liwe w starym systemie.

    Racjonalnie to powinno byc, taniej, ale urzedniczo bedzie drozej bo:
    Wiceprezydent Kochaniak wyjaśnił też, skąd urzędnicy brali dane do skomplikowanego
    równania, którego wynik to ok. 580 mln zł, jakie miasto ma wydać w ciągu roku na
    gospodarkę odpadami. Przyjęli, że (opłatę uiszczać będzie 1,75 mln oficjalnie
    mieszkających w Warszawie osób, (koszt odbioru i transportu śmieci wzrośnie o 10
    proc. (m.in. dlatego, że segregowane odpady będą odbierane osobnymi śmieciarkami),
    (koszt zagospodarowania odpadów wzrośnie o jedną czwartą (bo miasto chce, by nie
    trafiały na składowiska jak leci, ale zostały wcześniej przetworzone) (o 10 proc.
    wzrośnie liczba zbieranych śmieci w mieście (w gminach, które już wprowadziły
    śmieciową rewolucję, nastąpił wzrost o 10-30 proc.). - Kluczem do tego, ile będziemy
    płacić, jest to, ile osób będzie płacić - mówi Jarosław Kochaniak.

    A cena proponowana przez tego pana to 19/osoby i 89/dom oraz +40% za śmieci nie
    sortowane, gdzie w tej chwili ceny sa najczęściej poniżej 15/osobę (w droższych
    dzielnicach), a za dom płacę 62zł.

    --
    ZZ@private

  • 44. Data: 2013-03-01 17:43:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Mar 2013 16:06:51 +0100 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

> [...]
    > Szpital nawet w srodku lasu, a nawet dwa obok siebie nie musza
    > obslugiwac wylacznie lokalnych mieszkancow

    a kogo mają obsługiwać jak w każdej wiosce będą dwa?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 45. Data: 2013-03-01 20:32:44
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-28 16:38, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie
    >
    > niesort 11,-/twarz
    > sort 7,-/twarz
    >
    > U mnie piec osob, wiec czuje sie okradany.
    U mnie 12,50 i 9,50 i jestem zadowolony i to bardzo.
    W lecie za samą trawę z koszenia kasowali mnie za każdy worek, jak za
    1/2 kubła. Teraz mam w tej cenie odbiór 1 metra sześć.
    Normalnie wytwarzamy w trójkę dwa 120 litrowe kubły plus 3 worki
    segregowanego na miesiąc (plus te nieszczęsna trawa w lecie).
    Jacek

  • 46. Data: 2013-03-01 21:12:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > a kogo mają obsługiwać jak w każdej wiosce będą dwa?

    Pytaj Ergiego, to jego zalozenie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2013-03-01 21:21:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Ty jak zwykle doskonale wiesz co ja uważam, już się przyzwyczaiłem :-)

    Prezentujesz tu jakis okreslony poglad bedacy jak mi sie wydaje z moim i
    tyle.

    > Bo? Co właściciele podniosą opłaty za składowanie, czy może firmy będą
    > sobie liczyły więcej za transport? Podaj jakikolwiek racjonalny argument
    > dlaczego ma być drożej. Nie fobie że wszyscy będą kradli, przetargi
    > ustawione itp - bo to wszystko było tak samo możliwe w starym systemie.

    Podalem na samym poczatku. Bede mial drozej. Jaki inny mam podac?
    Wczesniej oplacalo sie za mniej, a teraz musze placic wiecej. Podaj argument
    dlaczego? Nic wiecej nie chce, skoro uwazasz, ze tak ma byc lepiej.

    > Ale ja się dobrze bawię :-) Czekam na jakikolwiek racjonalny argument za
    > podwyżką cen i jeszcze taki nie padł.

    Padl, wiekszosc z nas bedzie placic wiecej. To wg. Ciebie malo?

    >Tymczasem z tygodnia na tydzień przy okazji kolejnych dyskusji widzę jak
    >dyskutanci się wzajemnie nakręcają. Dziś to nawet padają słowa o kradzieży,
    >jak tak dalej pójdzie to za kilka tygodni padną słowa o mordercach.

    Wez nie przesadzaj. Mamy drozej i zastanawiamy sie co sie zmienilo, skoro
    skutek dla nas jest taki sam, a wlasciwie nie, bo mam placic za nieruchomosc
    gdzie nikt nie mieszka.

    > Proszę Cię po raz kolejny czytaj ze zrozumieniem. Za rok będzie wiadomo
    > ile naprawdę kosztował wywóz naszych śmieci

    A to moze pierwszy rok smieci beda odbierane, ze trzeba roku na szacunki?
    Dosc oryginalny poglad.

    > i jeśli się okaże że mniej to opłaty będa musiały być obniżone. To ile
    > sobie teraz jaka gmina założy nie ma większego znaczenia bo to tylko
    > zgadywanka.

    Przerazasz mnie po prostu. Twierdzisz, ze banda idiotow cos tam sobie
    wymyslila nie opierajac sie na realnych danych? Szczyt niekompetencji siega
    zenitu.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2013-03-01 21:25:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >A cena proponowana przez tego pana to 19/osoby i 89/dom oraz +40% za śmieci
    >nie sortowane, gdzie w tej chwili ceny sa >najczęściej poniżej 15/osobę (w
    >droższych dzielnicach), a za dom płacę 62zł.

    Ergie chce argumentow dlaczego ma byc drozej. To, ze jest drozej nie jest
    argumentem jak widac. Najwazniejsze, ze dla naszego dobra.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2013-03-01 23:17:51
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    A u mnie 10 sortowane i 20zł nie sortowane od osoby ...

  • 50. Data: 2013-03-01 23:59:41
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Ergie" wrote in message news:kgq9am$l7h$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie to dowodzi że lubisz absurdalne przykłady więc proszę: W każdej wiosce
    > powinny być dwa szpitale położnicze aby każdy miał wybór, a dzieki konkurencji
    > na pewno będzie taniej.

    Nie absurdalne, tylko życiowe.

    Powinienem dodać jedynie, że każdy będzie musiał brać za z góry
    określony abonament 20 chlebów i 60 bułek miesięcznie na twarz,
    niezależnie od tego, czy w ogole je pieczywo czy nie.

    > Ty naprawdę wszędzie widzisz spisek i przekręty czy tylko tak dla podtrzymania
    > dyskusji?

    Spisek ? Nie - po prostu widzę co się dookoła dzieje.

    Absurdalny, to Twój przykład o 2 szpitalach położniczych w
    jednej wiosce, skoro dziś, nie ma nawet jednego szpitala na
    wioskę... i to nie położniczego, a najzwyklejszego ogólnego ;)
    (bo szpitale to zwykle jednak w miasteczkach i to nie tych najmniejszych).