  • 151. Data: 2012-05-04 09:43:25
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Adam <a...@g...com>

    Jeszcze mnie taka luzna refleksja naszla ze gazownicy w porownaniu do pompiarzy
    (ciepla) tak dobrze licza roznice inwestycyjne tyle ze zapominaja do tego doliczyc
    solarow i jak Marek - dodatkowych zrodel ciepla zeby bylo taniej :)

    PS. ja swoj sezon juz zakonczylem kwota 2080 pln za CO+CWU :-) Jak sie podepne do
    serwera to zrobie ostatni, podsumowujacy watek zuzycia pradu mojej PC.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 152. Data: 2012-05-04 09:45:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-05-2012 o 22:48:28 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > Ale przyznasz, że do przygotowywania CWU poza sezonem grzewczym pompa
    > powietrze-woda jest ciekawą alternatywą dla solarów (przy ogrzewaniu
    > gazem)?
    No faktycznie COP pompy to max 5 a solarów to 30-40, faktycznie
    alternatywa,
    a koszty inwestycyjne zbliżone.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 153. Data: 2012-05-04 09:45:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Co godzinę-dwie dorzucić polano? Przecież to max 90 sekund łącznie
    >poświęconego czasu. Może to zrobić żona, dzieci, ktokolwiek kto akurat jest
    >w salonie, a o tej porze wieczornej to u mnie zawsze ktoś siedzi w
    >salonie.

    I rozumiem że te 3 kubiki drewna też przynosiły krasnoludki i włożenie tych
    3 kubików drewna do pieca nie zajęło Ci sporo czasu ? A czyszczenie kominka
    , bo wątpie że nie czyściłeś , a wywalanie popiołu ?

    Powiem tak. Zapewne jak byś policzył ile czasu zajęło Ci przetransportowanie
    drewna , wkładanie do kominka , czyszczenie popiołu , czyszczenie kominka to
    zapewne okazało się że zajęło Ci to więcej czasu niż moja obsługa pieca na
    ekogroszek z podajnikiem ...

  • 154. Data: 2012-05-04 09:47:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-05-2012 o 23:28:55 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > Nie wiem ...
    >
    > Dla mnie zaletą pompy ciepła jest to że daje ono ciepło cały rok i służy
    > także do grzania w zimę ...
    > Solary nie ogrzeją domu w zimę ...
    >
    > Solary ciągle są "dodatkiem" do istniejącego źródła ciepła ...
    >
    > Ja poza sezonem zimowym wodę będę grzał prądem. Piec działający też
    > pobiera prąd , dodatkowo działa na bardzo kiepskiej efektywności
    > spalania i po prostu szkoda mi pieca ...
    No nareszcie ktoś zaczyna myśleć :) może inni węglowcy to przeczytają
    i policzą sobie ile tracą latem.

    > Piec jest za drogi aby go katować tylko do grzania CW tym bardziej że u
    > mnie zapotrzebowanie na CW jest małe ...
    :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 155. Data: 2012-05-04 09:47:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Coś to naciągane ...
    >
    > Spalenie 3 kubików drewna zajmuje sporo czasu i to w kominku.
    > Więc jak nie miałeś kominka to jak udało Ci się spalić 3 kubiki drewna ?

    Ty na powaznie, blondynka?
    Przecież od setek watków piszę że kominek mam dopiero od 24 grudnia 2011
    roku a 2 tysiące to jest za okres styczeń-grudzień 2011
    przecież rok 2012 jeszcze się nie skończył? No chyba że w świecie blondynek
    jest jakiś inny rok.

    > Jak dla mnie 3 kubiki drewna dają sporo energii i ciepła i dzięki drewnu
    > Twój bilans energetyczny był sporo lepszy i dla tego zuzyłeś mniej gazu
    > Nie wiem jaki masz dom i jak ocieplony , ale niecałe 2 tysiące za ogrzanie
    > domu gazem to jakiś ewenement , mój znajomy ma nowy dom , ma rekuperator ,
    > do trochę większy odemnie i z tego co mówił nigdy nie zapłacił za gaz
    > poniżej 3000zł , a raczej mocno powyżej 3000zł ...
    > Tyle że on grzeje tylko gazem , a nie rekreacyjnie w kominku ;)

    Nie dość że blondynka to jeszcze nie obeznany w obecnym budownictwie.

    Marek

  • 156. Data: 2012-05-04 09:51:53
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    on-forums@ynbq3...

    >He he. Marek od kiedy masz kominek? Bo ja kojarze ze ledwo co go
    >postawiles. Dlatego palenie w kominku do jeszcze dla Ciebie >otoczka i
    >klimat. Juz w drugim roku bedziesz mial tego dosyc, a w trzecim co
    >dolozenie polanka to bedziesz klal pod nosem :D Albo >poprostu przestaniesz
    >palic codziennie, ciesz sie ze masz ten gaz i alternatywe :)

    Może i tak będzie, może nie... Jak słusznie zauważyłeś mam gaz i dogrzewaną
    podłogówkę solarami więc rachunki po 2tys na rok nie są szokiem dla mojego
    gospodarstwa. Tak szczerze to nie ja cisnąłem na ten kominek lecz żona, i
    to ona go sfinansowała. No ale ona się lubi taplać w gorącym. Woda która
    mnie parzy dla niej jest zimna a w pomieszczeniu jak jest 22stC to przynosi
    koc z góry więc sądzę że jednak choćby tylko ze względu na jej wymagania
    ciepłownicze palone jednak będzie.
    Ona sobie sama potrafi rozpalić podłożyć. Nie jest blondynką :)

    Marek

  • 157. Data: 2012-05-04 09:59:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ion-forums@ynjj16...
> [...]
    > pompiarzy (ciepla) tak dobrze licza roznice inwestycyjne tyle >ze
    > zapominaja do tego doliczyc solarow i jak Marek - dodatkowych zrodel

    Zapominasz ze solary to dodatek do kotla gazowego a nie na odwrót a jak bys
    czytal uwazniej to ja za kazdym razem podkreslam ze spadek zuzycia gazu
    nastepuje dzieki instalacji solarów z to do grzania CWU a potem w obieg
    podlogówki. Tylko ze solar ma COP ponad 40 a pompa ciepla jaki? 3,5?

    > PS. ja swoj sezon juz zakonczylem kwota 2080 pln za CO+CWU :-) Jak sie
    > podepne do serwera to zrobie ostatni, podsumowujacy >watek zuzycia pradu
    > mojej PC.

    Sezon czy rok?
    Ja podaje zawsze caly rok. Tez juz dawno wylaczylem grzanie gazem. Zuzycie
    gazu od poczatku stycznia tego roku do dnia dzisiejszego 446m3. Nie zakladam
    aby miesiace listopad grudzien byly tak mrozne jak byly styczen i luty.
    Szacuje ze w tym roku zejde ponizej 800m3. Oczywiscie dogrzewajac kominkiem,
    mam juz zamówione 3 kubiki drewna n anastepna zime.

    Marek

  • 158. Data: 2012-05-04 10:16:50
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >No nareszcie ktoś zaczyna myśleć :) może inni węglowcy to przeczytają
    >i policzą sobie ile tracą latem.

    U mnie jest małe zapotrzebowanie na CWU. Palenie węglem u mnie nie ma sensu
    , bo piec głownie były w stanie podtrzymania w wtedy jest fatalna
    sprawność...
    Ale jak ktoś ma spore zapotrzebowanie na CWU to palenie piecem może mu się
    opłacać ...

    Mi się nie opłaca , bo prądem jak sie postaram to za 50zł będę miał CWU ...

    Czy ja wiem czy tracą. Być może zrobili sobie analizę i taniej mimo dużych
    strat grzać im weglem , tym bardziej że można wtedy grzać węglem mniej
    kalorycznym (tańszym).
    Mi się nie opłaca, bo wątpie abym na opał (i prąd dla pieca) wydał mniej niż
    50zł na miesiąc a nawet jakby się udało to szkoda mi pieca ...

  • 159. Data: 2012-05-04 10:44:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > I rozumiem że te 3 kubiki drewna też przynosiły krasnoludki i włożenie
    > tych 3 kubików drewna do pieca nie zajęło Ci sporo czasu ? A czyszczenie
    > kominka , bo wątpie że nie czyściłeś , a wywalanie popiołu ?

    Drewno jest złożone pod ścianą tuż przy wejściu na taras. Przywiózł je i
    poukładał facet od drewna.
    Pozostaje otworzyć drzwi na taras i przynieść w koszyku kilka polan przez 6
    metrów. To nie praca.

> [...]
    > czyszczenie kominka to zapewne okazało się że zajęło Ci to więcej czasu
    > niż moja obsługa pieca na ekogroszek z podajnikiem ...

    Wyczyszczenie kominka a wyczyszczenia pieca to zupełnie co innego. Chcesz to
    licz. Wyciągnęcie popiołu z kominka to jakieś minuta-dwie góra. Jeżeli mi
    to będzie sprawiać trudność to po prostu oleję ale nie zmarznę bo gaz
    grzeje. Ty wyjścia nie masz. Musisz. Czy to lato czy to zima musisz a ja
    tylko w okresie zimowym i póki co przynosi mi to radość.

    Marek

  • 160. Data: 2012-05-04 10:51:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nieprawda. Napisałem 1,9-2bar. 140 temperatura wrzenia to z karty
    produktu
    > glikolu wzięta jest a ja to sprawdziłem w rzeczywistości u siebie gdy taką
    > temperaturę miałem to nie zauważyłem aby coś się gotowało. Miernik
    > ciśnienia pokazywał około 2 bary. Około gdyż mierniki kotłowe pokazują
    > sobie z jakąs tolerancją co trzeba uwzględnić i przymrużyć oko.

    W to że zwykle nie ma problemu to ja wierze :-) Ale ja mówię o sytuacji
    krytycznej (bo tak powinienem zaprojektowac układ) - czyli upał, brak prądu
    i słońce w najbardziejszym połozeniu.
    A mój układ ma wytrzymać bez upuszczenia płynu, czyli ma być przystosowany
    do ciśnienia które sie w nim pojawi.

    Oczywiscie w małych układach sytuacja taka moze sie wydarzyć sporadycznie
    (albo wcale) wiec łatwiej jest zgodzic sie na utratę czesci płynu poprzez
    upuszczenie zaworem bezpieczenstwa. W dużych układach taka sytuacja latem
    moze wystąpic codziennie wiec upuszczanie plynu nie ma sensu -trzeba sie
    zabezpieczyc inaczej np projektujac uklad na wyższe ciśnienia.

    b.