  • 51. Data: 2012-04-13 09:32:30
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-04-2012 o 08:14:59 Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):

    > Zabawa jak zabawa, każda inwestycja w oszczędność na przyszłość to
    > zysk, mimo że może być w danej chwili kosztowna. Teoretycy z lubością
    > robią obliczenia jak to kasę zaoszczędzoną na tym czy owym wsadzają na
    > lokatę i po xx latach mają na wycieczkę na Bahamy, a w życiu
    > najczęściej jest tak że jak zostanie jakiś wolny grosz to człowiek
    > przepuści na jakieś książki, wydech do motóra, kolejny rower czy nową
    > kosiarkę lepszą od tej co ma sąsiad, tak więc według mnie już lepiej
    > zainwestować w te solary ;)
    I to jest słuszna uwaga, może dodam że wsadzenie na lokatę też nie daje
    porywających zysków, nadal mamy inflację rzędu 4% a energia drożeje nam
    średnio
    2% rocznie, jakby policzyć pieniądze to okaże się że kolektory czy PC jest
    dużo lepszą lokatą niż bank.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2012-04-13 09:35:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.04.2012 08:14, Lisciasty pisze:

    > Zabawa jak zabawa, każda inwestycja w oszczędność na przyszłość to
    > zysk, mimo że może być w danej chwili kosztowna. Teoretycy z lubością

    JEŚLI faktycznie to będzie zysk.

    Biorąc pod uwagę długi okres amortyzacji trzeba by to policzyć po 15
    latach - wtedy można na prawdę stwierdzić, czy faktycznie był to zysk.

  • 53. Data: 2012-04-13 10:01:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2012 08:14:59 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Zabawa jak zabawa, każda inwestycja w oszczędność na przyszłość to
    > zysk, mimo że może być w danej chwili kosztowna.

    No trochę chyba za bardzo uogólniasz.
    Inwestycja w oszczędności się opłaca jesli się zwróci. A nie wszystko się zwróci w
    rozsadnym czasie.

  • 54. Data: 2012-04-13 10:31:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > mniej energii niz grzejac podloge kotlem. I wlasnie zeby lepiej
    wykorzystac
    > kolektor, lepiej kiedy dol baniaka bedzie mozliwie zimny od samego rana.
    > Tak tez wlasnie robie. Dogrzanie gory baniaka kotlem to raptem 10 - 15min

    Ale jak masz to techniczne rozwiązane, twoj 4d to elektrozawór? czy
    standardowo on po osiągnięcu się temp przełaczy się bez zasilania na
    podłogówke?

    Czy pompka od podłogówki sama się włączy, aby nie zagotować wody?

    Co jesli zabraknie zasilania?

    dzięki za wyjasnienie
    pozdrawiam

  • 55. Data: 2012-04-13 10:38:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podłogówke?
    >
    > Czy pompka od podłogówki sama się włączy, aby nie zagotować wody?

    Sa dwa zawory 3d. Jeden w obiegu glikolu miedzy wezownica a kolektorem, tam
    obieg jest przelaczany miedzy baniakiem a wymiennikiem. Drugi 3d jest w
    obiegu powrotu podlogowki przed mieszaczem i obieg kierowany jest do
    wymiennika albo bezposrednio do mieszacza. Pompa podlogowki uruchamiana jest
    po przelaczeniu 3d, a caloscia steruje sterownik solarny. Tam ustawia sie
    temperatury przelaczenia i takie tam.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2012-04-13 11:11:29
    Od: <news>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał:
> [...]
    > a energia drożeje nam średnio 2% rocznie, jakby policzyć pieniądze
    > to okaże się że kolektory czy PC jest dużo lepszą lokatą niż bank.

    Ale mało kogo stać na zakup kolektorów czy pomp bez kredytu a kredyt to
    gorsza inwestycja niż lokata, poza tym inflacja to nie wszystko, więc
    liczenie wirtualnych zysków to zabawa dla naiwniaków.

  • 57. Data: 2012-04-13 11:58:49
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jest po przelaczeniu 3d, a caloscia steruje sterownik solarny. Tam ustawia
    > sie temperatury przelaczenia i takie tam.

    W przypadku braku zasilania latem jak wygląda zabezpiecznie przed
    zagotowaniem wody?

    pozdrawiam
    AT

  • 58. Data: 2012-04-13 12:10:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > W przypadku braku zasilania latem jak wygląda zabezpiecznie przed
    > zagotowaniem wody?

    Nie ma jakiegos szczegolnego zabezpieczenia. Kiedy nie ma zasilania to pompa
    nie pracuje, wiec glikol stoi. Zabezpieczenie instalacji realizowane jest w
    taki sam sposob jak w kazdej innej instalacji hydraullicznej tj. naczynie
    wzbiorcze, zawor bezpieczenstwa...

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2012-04-13 12:14:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2012 11:58:49 UTC+2 użytkownik Amir napisał:

    > W przypadku braku zasilania latem jak wygląda zabezpiecznie przed
    > zagotowaniem wody?
    Jak nie ma zasilania to woda się nie zagotuje bo pompa solara również stanie.

  • 60. Data: 2012-04-13 12:52:28
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > W przypadku braku zasilania latem jak wygląda zabezpiecznie przed
    > zagotowaniem wody?
    Jak nie ma zasilania to woda się nie zagotuje bo pompa solara również
    stanie.

    Czyli nie ma niebezpieczeństwa rozszczelnienia instalacji przez zagotowanie
    wody, bo tego
    się obawiałem, ze może rozsadzić coś :)