  • 61. Data: 2012-04-13 12:56:33
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nie ma jakiegos szczegolnego zabezpieczenia. Kiedy nie ma zasilania to
    > pompa nie pracuje, wiec glikol stoi. Zabezpieczenie instalacji realizowane
    > jest w taki sam sposob jak w kazdej innej instalacji hydraullicznej tj.
    > naczynie wzbiorcze, zawor bezpieczenstwa...

    Jeszcze ostatnie pytanie, w przypadku nadmiaru ciepła typowe instalacje
    solarne co robią z tą energią? czy to standard, ze nadmiar ciepła jest
    wpuszczany w grzejniki czy podłogówkę?

    Czy po prostu moznaustawic, ze po osiągnięcu temp bojlera np 70stopni
    wyłącza się pompka i nie ma niebezpieczeństwa żadnego z tego powodu?

    może lamerskie pytania, ale w niedalekiej przyszłości mam zamiar podłaczyc
    solary. :)

  • 62. Data: 2012-04-13 13:07:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2012 12:56:33 UTC+2 użytkownik Amir napisał:
    > Jeszcze ostatnie pytanie, w przypadku nadmiaru ciepła typowe instalacje
    > solarne co robią z tą energią? czy to standard, ze nadmiar ciepła jest
    > wpuszczany w grzejniki czy podłogówkę?

    Stndard raczej jest taki że solary nie sa podłączane do CO. W zdecydowanej wiekszości
    przypadków służa tylko do grzania CWU
    Tak wynika z przynajmniej z moich obserwacji

> [...]
    > wyłącza się pompka i nie ma niebezpieczeństwa żadnego z tego powodu?
    >

    > może lamerskie pytania, ale w niedalekiej przyszłości mam zamiar podłaczyc

    Niezły gadżeciarz z Ciebie- kocioł na ekogroszek, nieużywana pompa ciepła i jeszcze
    solary.;) Wywalisz kase na solary a to połowa kosztu odwiertu dla Twojej PC.

  • 63. Data: 2012-04-13 13:14:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze ostatnie pytanie, w przypadku nadmiaru ciepła typowe instalacje
    > solarne co robią z tą energią? czy to standard, ze nadmiar ciepła jest
    > wpuszczany w grzejniki czy podłogówkę?

    Stosujac normalne instalacje solarne do grzania CWU wlasciwie nie ma
    niebezpieczenstwa nadmiaru energii. Nie ma potrzeby zastanawiac sie co
    zrobic z ta energia i nie stosuje zadnych zaawansowanych odbiornikow ciepla.
    Niektorzy fanatycy owszem. Mojej instalacji nic sie nie stalo od trzech lat,
    a byly i upalne dni z brakiem napiecia.

    > Czy po prostu moznaustawic, ze po osiągnięcu temp bojlera np 70stopni
    > wyłącza się pompka i nie ma niebezpieczeństwa żadnego z tego powodu?

    No tak mniej wiecej. Na noc mozna ustawic funkcje chlodzenia zasobnika.
    Pompa pracuje kiedy nie ma slonca zeby ostudzic zbiornik w czasie urlopu np.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2012-04-13 14:19:17
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    jeszcze solary.;) Wywalisz kase na solary a to połowa kosztu odwiertu dla

    -------------------------

    Ale z PC woda ciepła będzie droższa niz z solarów ;)

    Narazie kupiłem po niecale 400zł za 1T opału, dlatego PC nie usmiecha mi się
    podłączać
    grzanie wyjdzie drożej niż węglem. Na starosc to będzie koniecznosć.
    Tak więc chyba niedługo PC na allegro wyląduje, stracić nie stracę
    bo nabyłem ją po kosztach taniej niż kocioł miałowy.

    Jak zobaczyłem pierwszy raz moja PC to się zdziwiłem, ze tam w środku
    prawie nic nie ma :)
    obity blachą kompresor trochę elektroniki.
    pozdrawiam
    AT

  • 65. Data: 2012-04-13 14:38:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Kwi, 22:34, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przejzalem sterownik. Najwiekszy uzysk dzienny najgorszych miesiecy tj. w
    > listopadzie 11,4kWh, w grudniu 8,5kWh, w styczniu to 11kWh, w lutym 13,9kWh
    > i marcu odpowiednio 16,6kWh. Dla kwietnia jak narazie 20kWh. Jutro moge
    > zrobic zdjecia wykresow sterownika dla poszczegolnych miesiecy gdyby Cie to
    > interesowalo, dzis juz mi sie nie chce.

    Jesli mozesz to fotnij te 12 miesiecy.
    Sadzilem ze masz jakas mozliwosc wrzucenia tego w postaci tekstu
    prosto ze starownika. Ale jesli nie to spoko, obrazek wystarczy.

  • 66. Data: 2012-04-13 14:58:23
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-04-2012 o 12:52:28 Amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > Jak nie ma zasilania to woda sie nie zagotuje bo pompa solara równie?
    > stanie.
    >

    > Czyli nie ma niebezpieczenstwa rozszczelnienia instalacji przez
    > zagotowanie
    > wody, bo tego
    > sie obawia?em, ze mo?e rozsadziae co? :)
    Nie, bo zagotuje się tylko mała ilość w solarze, ten wzrost
    ciśnienia zaabsorbuje naczynie wyrównawcze.
    Poza tym dodam do dyskusji nad nadmiarem ciepła że
    sprawność solara maleje w miarę wzrostu temp wody czyli spada moc,
    poza tym rosną straty instalacji. Dlatego sterowniki solarne
    są najczęściej ustawione na 95st aby nie zagotowac wody
    w zbiorniku bo wtedy tak duża ilość pary byłaby niebezpieczna,
    a w koletorze nie stanowi zagrożenia bo kolektor ma niewielką pojemność
    wodną.
    Poza tym dla tych co nie lubią przeciążać kolektora rozwiązaniem jest
    UPS-a a nadmiar ciepła wpuścić np w podłogówkę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 67. Data: 2012-04-13 15:42:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Jesli mozesz to fotnij te 12 miesiecy.
    >Sadzilem ze masz jakas mozliwosc wrzucenia tego w postaci tekstu
    >prosto ze starownika. Ale jesli nie to spoko, obrazek wystarczy.

    No niestety, sterownik nie laczy sie z kompem w zaden sposob. :-(

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2012-04-13 15:53:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2012 14:19:17 UTC+2 użytkownik Amir napisał:
> [...]
    > Twojej PC.
    >
    > -------------------------
    >
    > Ale z PC woda ciepła będzie droższa niz z solarów ;)

    To nie jest takie pewne czy droższa. Tym bardziej że PC juz masz a solary musisz
    kupic.

    > Narazie kupiłem po niecale 400zł za 1T opału, dlatego PC nie usmiecha mi się
    > podłączać

    Jeszcze kilka lat poczekasz i wcale jej nie będzie sensu podłaczac. trafi na złom
    zapewne;)

    > grzanie wyjdzie drożej niż węglem. Na starosc to będzie koniecznosć.
    > Tak więc chyba niedługo PC na allegro wyląduje, stracić nie stracę
    > bo nabyłem ją po kosztach taniej niż kocioł miałowy.

    Ano chyba że;)

    > Jak zobaczyłem pierwszy raz moja PC to się zdziwiłem, ze tam w środku
    > prawie nic nie ma :)
    > obity blachą kompresor trochę elektroniki.

    Dokładnie. To bardzo proste urządzenie więc ceny muszą spaść. Dlatego szybko goń
    swoja na allegro jak jeszcze jest okazja.

  • 69. Data: 2012-04-13 21:06:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    Pierwsze zdjecie to maj zeszlego roku (18kWh), ostatnie to marzec tego roku.
    Ne ma wrzesnia, bo z jakichs powodow ten miesiac sie rozjechal. Nie bylo
    ktoregos dnia pradu w domu i tego dnia wsio poszlo.
    http://www.fotoszok.pl/upload/c634dc82.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/73b3ee23.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/3b6ac50a.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/34a59bff.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/c483fb3a.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/254ad098.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/c880f2c4.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/8a00ad7b.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/0550b33b.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/e91c8e4b.jpg

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2012-04-14 20:24:25
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ion-forums@yncc41...
    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 12:28:02 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >No wlasnie - to kolejny powod dla ktorego solar jest bezsensu - ja grzeje
    >wode dwa razy w ciagu doby - o 13.00 i o 22.00. Czasem wlaczy sie
    >dogrzewanie >jeszcze o 5.30 (jak ktos po 22 dlugi prysznic czy wanne
    >wezmie). Wychodzi na to ze przynajmniej polowe czasu i tak musialbym
    >dogrzewac wode czyms innym. >Ja bardzo czesto kapie sie rano i wieczorem,
    >zona zawsze rano myje glowe. 30 stC to zdecydowanie brak komfortu!

    >BTW. Sadzilem ze solar nagrzewa wode do wiecej niz 48stC (przy normalnym
    >korzystaniu z CWU oczywiscie).

    Ja się wogóle dziwię że Maniek ma "tylko" 48 stC. U mnie od połowy marca w
    zbiorniku mam niemal codziennie 65stC jak tylko świeci słońce jest a
    nadwyżka jak jest to idzie w podłogówkę. Na rano spokojnie możesz się niemal
    poparzyć wodą 50stC.

    Marek