eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSolary - jaki koszt instalacji (nie chodzi o opłacalnosc) › Solary - jaki koszt instalacji (nie chodzi o opłacalnosc)
    From: Quetz <q...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Solary - jaki koszt instalacji (nie chodzi o opłacalnosc)
    Date: Wed, 14 Mar 2012 04:25:54 -0700 (PDT)

    Grupo, pomóżcie.

    Witam! W szczególności zwracam się do osób, które temat solarów
    przerabiały, znają się itd. Nie chodzi mi o kwestię opłacalności, bądź
    nie.
    W skrócie:
    W najbliższym czasie odwiedzi mnie osoba z pewnego programu związanego
    z dofinansowywaniem kolektorów słonecznych, celem wykonania na
    miejscu, u mnie w domu wizji lokalnej i propozycji instalacji.
    Chciałbym się do rozmowy przygotować :) w szczególności, w związku z
    tym, iż instalator (zapewne związany z programem) poda mi pewnie
    niekoniecznie realne koszta takiej inwestycji, chciałbym potrafić
    zweryfikować taką propozycję, chociaż zgrubnie.
    Zamierzam wysłać zapytania do firm instalujących takie systemy,
    przedstawiając swoje realia i wymagania (i tak też uczynię), ale
    doświadczenie pokazuje, że takie oferty to jedno, a cena na końcu
    wychodzi inna.

    A jakie będą moje realia?
    - 3 kolektory próżniowe
    - Zbiornik 300l, dwie wężownice (druga do kotła węglowego) - w piwnicy
    - zapewne jakieś pompy/a
    - Solary instalowane na płaskim dachu, ew. na daszku nad balkonem
    - Prowadzenie instalacji wolnym kanałem wentylacyjnym (prawdopodobnie)

    Jaki powinien być koszt takiej instalacji (ile za coś takiego
    zapłaciły osoby, które się na to zdecydowały, jaki był koszt realnej
    instalacji) przy założeniu, że:
    - sprzęt kupuje instalator (vat 8%)
    - Interesują mnie koszty całkowite, czyli:
    - Kolektory próżniowe(3sztuki)
    - Pompa/y
    - Rurki
    - Zbiornik (300l)
    - Usługa instalacyjna
    - glikol i inne rzeczy, których sobie może nawet jeszcze nie
    uświadamiam.

    Ktoś się podzieli swoim doświadczeniem?
    Jeśli tak, to proszę w miarę możliwości o info:
    Ile solarów i jakie (płaskie/próżniowe)
    Jaki producent - to ważne, Pan instalator 9z którym będę rozmawiał)
    zapewne zarzuci, że ja podaję koszt "chińszczyzny", a on daje
    "markowe, z certyfikatami"
    Jaki zbiornik?
    Koszt instalacji
    Koszt całkowity

    Z góry dzięki za pomoc, ja ze swej strony obiecuję (jeśli ktoś będzie
    zainteresowany) podzielić się wynikami mojego rozeznania tutaj, w tym
    wątku.
    Jeszcze raz zapewniam, że nie chodzi mi o wskazanie cennika (widziałem
    mnóstwo, nie jestem od tego mądrzejszy), ani o szacunki/rozważania ile
    to kosztuje, a raczej suche fakty na skutek REALNYCH instalacji.

    Pozdrawiam
    Quetz