  • 41. Data: 2010-02-10 14:59:39
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:hkuefa$ucm$1@news.interia.pl...

    > Jaką macie temperature na podlogówce / w pomieszczeniu
    > i czy obniżacie na noc (o ile ?)

    27stC i raczej ne ma sensu obniżać.

    Marek

  • 42. Data: 2010-02-10 15:29:24
    Od: robertr <e...@o...pl>

    -
    > 4.  Aby jednak przegrzać o te 5stC to też nie jest takie możliwe ponieważ
    > współczesne okna buduje się z szyb 2-3 warstwowych z napylanymi warstwami
    > które mają za zadanie ograniczać promieniowanei UV oraz IR po to aby własnie
    > nie przegrzewać pomieszczeń w lecie.  Więc tego ciepełka ze słońca az tak
    > dużo nie będzie. Dla domu nieakumulacyjnego w sam raz a dla akumulacyjnego
    > niezauważalnie, mało.

    Marko
    Z tym ograniczaniem nagrzewania latem to albo cytujesz jakieś ściemy
    marketingowe albo...
    Zobacz sobie spektrum promieniowania słonecznego, docierającego do
    Twego domu po filtracji w atmosferze:
    UV < 5 % IR też bardzo mało, jakby było inaczej to Ewolucja zadbałaby
    o inną budowę naszego oka. Natomiast napylana warstwa chroni przed
    wypromieniowaniem IR z naszego domu i tyle. Jak kupisz sobie jakąś
    szybę termiczną to najczęściej na jednej stronie jest coś przyklejone
    i to oznacza stronę montażu - działa ten system w jedną stronę i
    wszyscy montują tak aby IR odbijane było do domu. Tak naprawdę
    transmisja tych szyb wynosi 60 % a normalnych 80 %.
    Może są tacy użytkownicy z oknami dachowymi od strony południowej w
    których ten system, który opisujesz działa - tzn nic im się latem nie
    nagrzewa?

    >1. 0,2stC to nic nie znacząca wartość. Nie wiem skąd tyle wziąłeś.

    Liczby które wziąłem to oczywiście pewne uproszczenie (np. akumulacja
    100 kWh/1C to 20 kWh co daje 0,2 C).
    Pomyśl jak fajnie działa dom akumulacyjny w okresie przejściowym
    wiosna czy jesień gdy światła trochę jest a grzać trzeba.
    Np dla powyższej akumulacji (100 kWh/1C) i zapotrzebowaniu na ciepło
    np 30 kWh /dzień Może być że dziennie przez szyby od strony południa
    wpadnie nawet 25 - 40 kWh (jakieś 7 - 10 m2),
    Można wówczas mieszkać komfortowo z oscylacjami temperatur poniżej 0,5
    C.
    Nawet jak przez kilka dni będzie więcej słońca i ciepło to
    temperatura średnio wzrośnie o max... 1,5 C.
    Natomiast w domu np szkieletowym w tym czasie będziesz latał do
    firanek i pieca...

    Latem jak masz wysunięty dach to światło bezpośrednie może wcale nie
    docierać, ja tak mam i bardzo sobie to chwalę.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2010-02-10 17:07:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo dom wystarczajacą ilość energii otrzymuje od słoneczka.

    Toz kociol nie grzeje w tym czasie.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2010-02-10 17:15:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hku3ie$4kn$1@news.onet.pl...

    > Jeżeli słoneczko operuje wystarczająco to energia zakumulowana w ścianie w
    > nocy poprzedniej jest mi zbędna.
    > Lepiej ogrzewać na bieżąco niz na zapas. Każde zapasy to są zawsze jakieś
    > straty.

    Gdyby tak bylo, to w domu po wschodzie temp. by rosla a tak nie jest, lub
    jest w stopniu minimalnym. Temp. nie rosnie, bo kociol nie pracuje, lub
    pracuje znacznie mniej. Do poki w domu nie zrobi sie za goraco to nie ma
    mowy o zadnych stratach, bo po slonecznym dniu przyjdzie mrozna noc.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2010-02-10 17:22:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jakby nie było, każde magazynowanie energii to są zawsze straty.

    Przeciez to nie ma znaczenia. W bilansie ogrzewania akumulacja energii nie
    ma zadnego znaczenia. To ze ona jest nic wiecej nie kosztuje w domu
    calorocznym. Stanowi ew. bufor na wypadek szybkich zmian w jedna czy druga
    strone. Ogrzewa sie przeciez caly czas, wiec ta akumulacja jest a jakby jej
    nie bylo.

    > Wniosek jest taki. Jeżeli decydujemy się np. na gaz to najefektywniejszym
    > domem najlepiej zuzywającym to paliwo na bierząco będzie dobrze
    > zaizolowany dom o małej pojemności cieplnej z awaryjnym kominkiem.

    Jak zaczynasz ogrzewac jesienia to energie w scianach masz gratis z lata i
    nic dodatkowo nie kosztuje. Zima raczej malo kto wylacza ogrzewanie na
    tydzien.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2010-02-10 17:25:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Inaczej - jesli w ciagu nocy temperatura spadnie o 2 stopnie, ale budynek
    > jest pojemny wowczas, albo rano jest za zimno (o te dwa sopnie), albo
    > trzeba zaczac wczesniej grzac (czyli jest drozej o dluzszy czas potrzebny
    > do rozgrzania). Mozna wylaczyc ogrzewanie tez wczesniej, by jednak
    > wykorzystac ta zmagazynowana energie, ale wtedy z kolei pod koniec dnia
    > jest za zimno.

    To jest prawda o ile z jakichs powodow ogrzewanie sie wylacza. Ja pisze o
    domu calorocznym tj. takim w ktorym ogrzewa sie caly czas.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2010-02-10 17:59:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > 2. Zanim w domu akumulacyjnym zrobi się ciepło od słoneczka to juz słońce
    > będzie mocno po południu.

    Zakladasz jakis irracjonalny stan. Zanim slonce wstanie to dom jest
    ogrzewany, a jak slonce swieci to jednak tez, jak zachodzi tym bardziej.

> [...]
    > własnie nie przegrzewać pomieszczeń w lecie. Więc tego ciepełka ze słońca
    > az tak dużo nie będzie. Dla domu nieakumulacyjnego w sam raz a dla

    To w koncu wystarczy czy nie wystarczy?
    Zakumulowana energia w scianach jest dla slonca niewidzialna. O ile nie
    nastapi spadek temp. to ta energia jakby nie istniala. Slonce nie musi
    nagrzewac scian, bo one sa nagrzane od lata.

    > 5. Zauważ że sloneczne zimowe dni występuję raczej przy wysokim cisnieniu
    > atm. a to skojarzone jest zarazem z dość niskimi temperaturami po
    > zachodzie słońca.
    > W domu akumulacyjnym jak tylko słońce zajdzie i przyjdzie mróz to kocioł
    > musi zacząć szybko grzać z dużą mocą.

    W domu nieakumulacyjnym nie musi??

    > W domu akumulacyjnym pojemność cieplna jest spora więc tuż po zachodzie
    > gdy przyjdzie mróz przez jakiś czas poczujemy dyskomfort

    Jezeli pojemnosc cieplna jest spora to skad dyskomfort??

    > chyba że kocioł będzie grzał naprawdę sporą mocą ale i tak nie obejdzie
    > się bez spadku temperatury zanim dojdzie do siebie.

    Niby czemu skoro temp. tak naprawde w ogole nie spadnie??

    > W domu nieakumulacyjnym temperatura w pomiesczeniach słoneczych nie zdazy
    > nawet spaść z poziomu dziennego gdy w pozostałych pomieszczeniach kocioł
    > szybko wyrówna spadek temperatur.

    To jest bardzo ciekawe co piszesz, szkoda ze nie prawdziwe.
    Jakim cudem w domu maloakumulacyjnym temp. wewnatrz w sloneczny dzien nie
    spadnie a w domu akumulacyjnym mimo posiadania energii scian temp. ma spasc?
    Jezeli sciany nie zdaza oddac energii w tym samym dniu do otoczenia to jakim
    cudem kociol ma grzac po zachodzie z duza moca?? W tym co piszesz jedno
    zdanie przeczy drugiemu.

    > 6. W domu akumulacyjnym za dnia zostaną nagrzane betony po to aby
    > kolejnego dnia ich energia niepotrzebnie "konkurowała" z energią
    > słoneczną.

    Jak ma niby konkurowac jak wszystko ma zblizona temperature??
    Slonce jak zacznie grzac to moze byc co najwyzej cieplej, wiec sciany ew.
    moga przyjac wiecej energii a nie ja tracic. W tym co piszesz dziwnym trafem
    w domu nieakumulacyjnym zrobi sie cieplej a domu akumulacyjnym zimniej i
    kociol bedzie musial grzac wieksza moca.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2010-02-10 18:00:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Jaką macie temperature na podlogówce / w pomieszczeniu
    > i czy obniżacie na noc (o ile ?)

    Obnizanie nie ma sensu.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2010-02-10 18:36:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lut, 09:23, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Jak po nocy przyjdzie słonecznym ciepły dzień to zakumulowana energia okaże
    > się że jest bezużytecznie zmagazynowana i zmarnuje się bo wystarczająco dużo
    > ciepła otrzymujemy przez okna od słoneczka.

    Zmarnuje sie?? Ulotni sie ? Zniknie ?? Ona caly czas bedzie siedziec w
    tej scianie i czekac na chlodniejsze dni :) A im ciezsza sciana tym
    wiecej energii od slonca bedzie w stanie wchlonac (bo jest
    pojemniejsza), czyli w srodku bedzie sie utrzymywac dluzej chlod. To
    przeciez dziala w obie strony. Jak pisalem - wygladza amplitude
    temperatury wewnatrz (niezaleznie czy w mroz czy upaly).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2010-02-10 18:38:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To jest prawda o ile z jakichs powodow ogrzewanie sie wylacza. Ja pisze o
    > domu calorocznym tj. takim w ktorym ogrzewa sie caly czas.

    Ja tez. Mam na mysli nocne obnizanie temperatury.