  • 51. Data: 2017-11-09 09:22:52
    Temat: Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > Cóż, widać, że należysz do tej pierwszej grupy "panie to nie takie proste":)

    Nie, nie uważam tak. Uważam że jest wiele durnych przepisów które trzeba
    zmienić lub usunąć, łącznie z pozwoleniami na budowę domów jedno
    rodzinnych. Buduję sobie sam więc mogę postawić co chcę, zawali się to
    mi na łeb. Jak komuś innemu to odszkodowanie. Oczywiście nie mogę
    zatruwać środowiska ponad wyznaczoną miarę.
    Dlaczego urzędnik ma łamać prawo i iść tobie na rękę. Przecież jak coś
    pójdzie nie tak to wsadzą go do więzienia. Moim zdaniem adresatem za ten
    stan w naszym najpiękniejszym z krajów odpowiedzialny jest SEJM od 1 do
    obecnej kadencji.

  • 52. Data: 2017-11-09 10:04:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 09:08:27 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    >zapytania, rozsyła po urzędach i dopiero jak wrócą odpowiedzi moze mi >odpowiedzieć.

    > Często to rozsyłanie to w ramach jednego budynku tylko dwa pokoje dalej czy tam
    piętro niżej.
    > U nas np wydział geodezji jest w tym samym budynku co starostwo, jest tam też PINB
    i kilka innych podobnych . Urząd miejski w budynku kilkaset metrów dalej.

    > I jeśli się spręży to zdąży w kilka dni/tygodni
    > Tylko jeśli ma termin 30dni to się nie spieszy i wyśle 30go dnia.
    > Czy Ty na prawdę uważasz za normalne to że wodociągi określiły termin 8 miesięcy na
    uzyskanie pozwolenia na budowę?

    ja zyję z projektowania. Gdyby przepisy były inne, gdyby poszli do lasu.
    Jak mam wyznaczony termin na zaprojektowanie czegos 6 miesiecy to uda sie wyłącznie
    jak żadnych jaj po drodze nie bedzie. Zwykle sie przyjmuje 240dni. I czasem sie nie
    zdąży.

    b.

  • 53. Data: 2017-11-09 10:06:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 09:15:26 UTC+1 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > A czy ty naprawdę widziałeś takie postępowanie od drugiej strony?

    W próżni nie żyjemy, więc wiem jak to wyglada

  • 54. Data: 2017-11-09 10:06:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > rodzinnych. Buduję sobie sam więc mogę postawić co chcę, zawali się to
    > mi na łeb. Jak komuś innemu to odszkodowanie.

    Leciałem ostatnio samolotem.
    Na "zachodzie" grupy domów połączone ulicami.
    A u nas ?
    Kiedyś z Nowego Sącza do Nowego Targu można było zapieprzać.
    A teraz to praktycznie cały czas teren zabudowany.
    Zbudujmy obwodnice!
    Tylko kto ma za to zapłacić

    Zresztą daleko szukać wątkotwórca wybudował chałupe na osiedlu gdzie "nie ma pradu'.
    A dlaczego nie ma prądu ?
    Bo tym skur$%$nom z elektrowni nie chce się wybudować wybudować linii energetycznej
    na osiedle gdzie jest kilka domów i więcej nie będzie.
    Dlaczego?
    Bo excel ci powie że szybciej taką linie trzeba będzie znowu naprawić niż się ona
    zwróci.

    Albo historie o ludziach którzy się wybudowali przy lotnisku i drodze.
    Na osiedlu mam takich którzy kupili sobie tańsze mieszkania od ulicy.
    A teraz płaczą że głośno.
    Ja kupiłem droższe mieszkanie i dlaczego ja mam płacić za ich ekrany?

    Chce mieć dom z widokiem na tatry.
    Ok
    Tylko zaraz się zacznie.
    Jak to? bez:
    woda,
    ścieki,
    prąd,
    internet, teraz to już światłowody trzeba
    droga dojazdowa najlepiej z chodnikiem
    a i w zimie koniecznie odśnieżana.

    Po pobycie w USA i UK gdzie jest najwięcej wolności i demokracji uważam
    że w PL to jest anarchia patrzac na to co się dzieje w planowaniu przestrzennym.

    Gminy powinny wyznaczyć tereny (po konsultacjach)
    że w tym miejscu będą mieszkać ludzie.
    A tu będzie droga,
    tam fabryki ,
    a po lewej śmieci.
    Dostarczyć wszelkie konieczne media do tego obszaru.
    I niech ludzie się tam budują.

    A jak ktoś chce się budować gdzie indziej nie chce spieprza.
    Żeby nie było jak na drodze Kraków Olkusz gdzie po lewej
    i po prawej stronie ciągnie się JEDEN rząd budynków non stop.

  • 55. Data: 2017-11-09 10:30:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 09:22:52 UTC+1 użytkownik k...@w...pl napisał:

> [...]
    > pójdzie nie tak to wsadzą go do więzienia. Moim zdaniem adresatem za ten
    > stan w naszym najpiękniejszym z krajów odpowiedzialny jest SEJM od 1 do

    Nie, nie nie
    Sejm sejmem ale szwankuje organizacja pracy i btrak zdrowego rozsądku
    To że 6 decyzji podatkowych przysyłają mi na adres który chciałem zęby mi przysyłali
    a jedną uparcie ie od kilku lat ślą na inny, adres to nie wina sejmu. Akurat ta jedna
    decyzja jest wysyłana z innego pokoju UM bo dotyczy poomieszczenia gospodarcego
    przynalezącego do mieszkania w bloku. Wina jest ewidentnie urzedników z tego
    konkretnie wydziału czy jak to tam zwał ze przez kilka lat nie potrafią adresu do
    korespondencji wpisać jak trzeba i gdzie trzeba. Kilka lat pod rzad próbowałem to
    zmienić i tak odsyłany byłem od pokoju do pokoju w 3 lub 4 miejsca. Oczywiście
    obiecano ze będzie ok a w tym roku zgadnij czy decyzja przyszła na adres który im
    podałem? I nie win za to sejmu.
    Drugi przykład:
    Bodajże w grudniu ubiegłego roku Burmistrz przysyła do mnie pismo(polecony za
    potwierdzeniem odbioru) w którym na pół kartki są wymienione paragrafy i między nimi
    zdanie że "wszczyna postępowanie wobec mnie"
    Na drugi dzień dzwonię pod nr tel podany w piśmie-podaje nr sprawy i inne sygnatury-
    pani nie wie o co chodzi, ze dwa razy mnie przełączają do innych wydziałów i w końcu
    dowiaduję się ze osoba która wie będzie w pracy następnego dnia.
    Następnego dnia po drugim przełączeniu rozmowy w końcu dowiaduję się że w czerwcu
    była 4,5 złotowa podwyżka za wywóz śmieci a ja kwotę wyższą płaciłem dopiero od
    lipca. Czyli zalegam im od pół roku 4,5zł.
    Jakiś radca w urzędzie stracił czas na sformułowanie pisma, ktoś to wydrukował,
    podpisał, wysłała opłacił. Jako ze z pisma nic nie wynikało to znowu kilku urzędników
    traciło cenny czas na rozmowy ze mną. Darmo tam nikt nie pracuje, papier koperta i
    drukarka tez darmowe nie są. List pewnie tez z 5 zł kosztował.
    Nie można było zadzwonić do mnie i powiedzieć "dopłać Pan 5zł" albo chociaż w liście
    żeby było że "burmistrz wszczyna bo 4,5zł niedopłaty jest"?
    4,5 złotych zapłaciłem i za tydzień dostałem kolejny list- pół kartki bełkotu
    prawnego ale było tam zdanie że "burmistrz umarza postępowanie wobec mnie"

    To że tak marnotrawią kasę i traca czas to tez wina sejmów wszystkich kadencji?
    Przecież zamiast tworzyć bzdurne pisma, wysyłać je, udzielać mi wyjaśnień i
    odpowiedzi mogli ten czas poświecić właśnie na np wyciagnięcie odpowiednich map itp i
    wtedy np uzyskanie pozwolenia na budowę 200 metrów wodociągu trwałoby miesiąc a nie 8
    miesięcy

  • 56. Data: 2017-11-09 10:33:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Papier zwykle nie lezy na bezdurno, tylko urzędnik z mojego wniosku robi swoje
    zapytania, rozsyła po urzędach i dopiero jak wrócą odpowiedzi moze mi odpowiedziec. A
    to trwa, a obowiązują terminy odwołań z KPA

    No ale ja o tym przecież właśnie pisze - system jest kulawy bo ten urzędnik,
    który rozsyła zapytania po urzędach powinien móc sam wejść w system i sobie
    dwoma klikami ściągnąć co trzeba bez czekania :-) Potem jeden zwala na
    drugiego, drugi na trzeciego i nie wiadomo kto olał sprawę.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2017-11-09 10:36:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 09:15:26 UTC+1 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > Dodatkowo przecież wszyscy czekają na twój wniosek i mają tylko go
    > obrobić, przecież nic innego nie robią tylko czekają na ciebie.

    A to niby jest inaczej? Oni tam siedzą własnie po to, żeby rozpatrywać
    sprawy obywateli. Za to im płacimy w naszych podatkach :) Ale jak mówię
    - ja osobiście urzędników nie winię, system jest zbyt mocno
    zbiurokratyzowany - w takim systemie wszystko jest nieudolne i powolne.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2017-11-09 10:44:33
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    wtedy np uzyskanie pozwolenia na budowę 200 metrów wodociągu trwałoby miesiąc a nie 8

    może dla ciebie bzdurne ale za chwile jakiś korwinowiec albo jeszcze gorzej
    prawnik-pieniacz zapyta się JAKIM PRAWEM?

  • 59. Data: 2017-11-09 10:49:14
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-09 o 10:30, Kris pisze:

> [...]
    wtedy np uzyskanie pozwolenia na budowę 200 metrów wodociągu trwałoby miesiąc a nie 8

    Oj, bardzo, ale to bardzo się zgadzam.
    Co więcej, teraz niby próbują się wreszcie cywilizować i przerzucać na
    elektroniczne załatwianie spraw. No to kumpel spróbował - załatwiał
    sobie właśnie jakąś mapkę, więc złożył wniosek przez ePUAP. Coś tam z
    tym nie szło więc pojechał do urzędu. A tam pani urzędniczka do niego,
    że trzeba było przyjechać od razu i w ogóle, bo jak on ten wniosek przez
    ePUAP złożył to to jest 100 tysięcy razy problemów więcej i oni to potem
    muszą drukować (!!!) i gdzieś tam przekazywać, ktoś to potem gdzieś
    klepie, a w ogóle to oni potem nie wiedzą co z tym wnioskiem w tym
    systemie zrobić i inne tego typu absurdalno-idiotyczne historie. No ja
    Was proszę, tego nawet Bareja by chyba nie wymyślił... :///
    Albo jak chciałem zrobić przerejestrowanie auta elektronicznie - niby
    coś tam uruchomili. Ale... elektronicznie, to tylko składam wniosek z
    danymi, po czym muszę się i tak standardowo jak zawsze udać ze wszystkim
    do okienka. Różnica między obsługą elektroniczną, a tradycyjną jest
    taka, że urzędnik w okienku teoretycznie dostaje już wstępnie wypełnioną
    formatkę na monitorze, ale... no właśnie, pan mi powiedział, że
    zazwyczaj tam im się i tak kupa rzeczy źle podstawia i muszą taki
    wniosek poprawiać, a to jest dla nich dużo bardziej skomplikowany proces
    niż po prostu, jak to przeklepią przy mnie przy okienku. Ech... A w
    takim UK, cały proces rejestracji załatwia się korespondencyjnie.
    Łącznie z tym, że tablice Ci do domu kurier przynosi i tyle.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 60. Data: 2017-11-09 10:58:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 10:44:34 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > może dla ciebie bzdurne ale za chwile jakiś korwinowiec albo jeszcze gorzej
    prawnik-pieniacz zapyta się JAKIM PRAWEM?

    Powinni się ich zapytać jakim prawem ponieśli koszty na:
    - sporządzenie, wydrukowanie, wysłanie 2 listów poleconych za potwierdzeniem odbioru
    i późniejsze roboczogodziny na wyjasnianie mi o co biega
    gdy zalegałem im 4,5zł.
    Czy naprawdę "SEJM od 1 do obecnej kadencji" zakazał im zadzwonić do mnie i
    powiedziec dopłać Pan 4,5zł?
    Albo czy już w tym pierwszym piśmie po "Burmistrz wszczyna..." nie mogli umieścić
    dopisku ze chodzi o 4,5zł zaległości za śmieci?
    Sejmy im zabroniły czy zdrowego rozsądku zabrakło?