  • 11. Data: 2011-10-11 10:52:46
    Temat: Re: Sprawdzone drewno w okolicy Katowic
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 12:26, Adam pisze:

    > potrzebuje z 10-15m3, przyjedzie 15 ludzi i po zapasach ;) 6-8
    > miesiecy to zadne sezonowanie - najlepiej jakby lezalo conajmniej 24m-
    > ce. Po 6-8m-cach to drewno jest dalej mokre. Chyba ze ma jakas
    > specjalna suszarnie.

    Hmm... Powiem tak: na (wczesną) wiosnę kupiłem grab, akację, osikę (to
    na rozpałkę) i topolę (bo była bardzo tania).

    Topola przyjechała porąbana i była jeszcze "mokra".

    Reszta była w balach i np. osika leżała rok z okładem "pod chmurką" w
    lesie, ale reszta była tegoroczna.

    Sukcesywnie to ciąłem i rąbałem i najkrócej od końca czerwca leżało to w
    drewutni skleconej z palet (ściany i podłoga) i przykrytej ciemną
    plandeką w formie tunelu - zatem ładnie się prażyło i wentylowało.

    W weekend zrobiłem próbne palenie - jest cymes. A brałem z wierzchu,
    czyli te najpóźniej porąbane.

  • 12. Data: 2011-10-11 10:53:57
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-10 23:29, Adam pisze:
    > On 10 Paź, 22:36, Sebastian Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > http://allegro.pl/brykiet-opalowy-brykiety-walec-1-t
    ona-530zl-slask-i1855784027.html

    > Taka cena to naprawde okazja :) Nic lepszego nie znajdziesz :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    To nie jest dobra cena. Dołożysz stówę i masz węgiel kamienny.
    Kaloryczność nieporównywalna.

  • 13. Data: 2011-10-11 10:54:41
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-11 10:03, Andrzej Lawa pisze:

    > Jaki brykiet i w jakiej ilości?
    >
    > Bo ja np. w zeszłą zimę kupowałem 25-kilogramowe worki brykietów z węgla
    > brunatnego (powinien się do kominka nadawać) po 19zł (była możliwość
    > sporej zniżki przy zakupie całej palety).

    Za 700 złotych kupisz dobrej jakości węgiel kamienny, taka cena za
    brunatny to zdzierstwo w biały dzień...

  • 14. Data: 2011-10-11 11:03:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 12:28, Adam pisze:

    > Nadaje sie do kominka ale to straszny syf. Brudzi sie wszystko
    > dookola. Te brykiety ktore wkleilem z prasowanego drewna maja podobna

    Bo opału nie trzyma się na gołej podłodze tylko w jakimś pojemniku z
    dnem i ściankami.

  • 15. Data: 2011-10-11 11:06:02
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >Bo opału nie trzyma się na gołej podłodze tylko w jakimś pojemniku z
    >dnem i ściankami.

    Ze dwa lata temu kupiłem worek węgla brunatnego na próbe.
    Jakbys się z tym nie obchodził i w czym nie trzymał to syfi okropnie.
    Od tej pory pale tylko drewnem.

  • 16. Data: 2011-10-11 11:09:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 12:53, wolim pisze:

    > To nie jest dobra cena. Dołożysz stówę i masz węgiel kamienny.
    > Kaloryczność nieporównywalna.

    Węgiel kamienny z reguły nie nadaje się do kominków oraz wolnostojących
    pieców kominkowych.

  • 17. Data: 2011-10-11 11:14:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 13:06, Kris pisze:

    > Ze dwa lata temu kupiłem worek węgla brunatnego na próbe.
    > Jakbys się z tym nie obchodził i w czym nie trzymał to syfi okropnie.
    > Od tej pory pale tylko drewnem.

    Ja mam worek w tekturowym pudle po odkurzaczu - wyjmuję brykiety,
    wkładam do pieca i nic mi się nie brudzi (poza dłońmi ;) )

    Jak worek jest pusty - wynoszę pudło na zewnątrz i wysypuję ewentualny
    pyłek.

  • 18. Data: 2011-10-11 11:22:23
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-11 13:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Węgiel kamienny z reguły nie nadaje się do kominków oraz wolnostojących
    > pieców kominkowych.

    No ok. Tylko po co Ci kominek, czy piec kominkowy, skoro chcesz w nim
    palić brykietem?

    Albo kupujesz kominek, żeby nim grzać dom i wtedy grzanie brykietem jest
    nieopłacalne - lepiej kupić śmieciucha do kotłowni i podobnej cenie do
    brykietu kupować węgiel kamienny. Zresztą, wydaje mi się (nie liczyłem),
    że grzanie drzewem też nie jest za bardzo opłacalne...

    Albo kupujesz kominek dla efektów wizualnych i atmosfery. Ale wtedy
    palenie brykietem nie daje takiego efektu jak drzewem. Brykiet po
    kilkudziesięciu minutach zamienia się w żarzącą się breję.

    Sam paliłem pewien czas brykietem, ale tylko dlatego, że nie miałem
    suchego drzewa.

  • 19. Data: 2011-10-11 11:23:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Paź, 12:53, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > To nie jest dobra cena. Do o ysz st w i masz w giel kamienny.
    > Kaloryczno niepor wnywalna.

    Weglem kamiennym nie mozesz palic w kominku. Wegiel ma 28MJ, a brykiet
    20MJ. Chcesz palic weglem kamiennym w kominku w salonie?
    Naprawde ?? ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-10-11 11:25:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Paź, 13:22, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > No ok. Tylko po co Ci kominek, czy piec kominkowy, skoro chcesz w nim
    > pali brykietem?

    A czytales wogole post autora ? Za rok juz bedzie mial gaz, a ten rok
    musi jakos obstac grzejac kominkiem. Brykiet jest najsensowniejszy bo
    dobrze i dlugo sie pali, jest suchy, nie trzeba go sezonowac, jest
    dostepny od reki i jest czysty.
    pozdr.

    --
    Adam