  • 21. Data: 2011-10-11 11:43:38
    Temat: Re: Sprawdzone drewno w okolicy Katowic
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-11 13:25, Adam pisze:

    > A czytales wogole post autora ? Za rok juz bedzie mial gaz, a ten rok
    > musi jakos obstac grzejac kominkiem. Brykiet jest najsensowniejszy bo
    > dobrze i dlugo sie pali, jest suchy, nie trzeba go sezonowac, jest
    > dostepny od reki i jest czysty.
    > pozdr.

    A czytałeś mój pierwszy post? :)
    Napisałem w nim, że taka cena za brykiet to jest zdzierstwo bo w
    podobnej cenie można kupić węgiel kamienny.
    Cała reszta była rozwinięciem tego postu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 22. Data: 2011-10-11 11:46:14
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-11 13:23, Adam pisze:

    > Weglem kamiennym nie mozesz palic w kominku. Wegiel ma 28MJ, a brykiet
    > 20MJ. Chcesz palic weglem kamiennym w kominku w salonie?
    > Naprawde ?? ;)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Te 20 MJ możesz wsadzić między bajki. Paliłem brykietem drzewnym i wiem
    jak wygląda jego spalanie. Spala się w 3 godziny. W porównaniu z węglem
    kamiennym wypada jak siano w porównaniu z drzewem.

    A na temat palenia węglem w kominku odpowiedziałem Ci w innym poscie :)

    Pozdry,
    MW

  • 23. Data: 2011-10-11 11:47:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Paź, 13:43, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > A czyta e m j pierwszy post? :)
    > Napisa em w nim, e taka cena za brykiet to jest zdzierstwo bo w
    > podobnej cenie mo na kupi w giel kamienny.
    > Ca a reszta by a rozwini ciem tego postu.

    Nadal uwazam ze nie czytales bo autor chce palic tym w kominku.
    Producent mojego zabronil palenia w nim weglem kamiennym - oddajac go
    na gwarancje moga zrobic ekspertyze i jak bylo palone weglem -
    ponosisz koszt ekspertyzy i tracisz gwarancje na kominek. Pozatym
    palenie weglem kamiennym w kominku w salonie to juz naprawde kotlownia
    w salonie - po takim sezonie cale pomieszczenie do remontu i
    malowania :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2011-10-11 11:55:56
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:
    > Zresztą, wydaje mi się (nie liczyłem), że grzanie drzewem też nie jest
    > za bardzo opłacalne...

    Mnie się znowu wydaje, że jednak jest, tylko trzeba mieć piec o jakiejś
    sensownej sprawności i akumulujący dużo ciepła, a nie... 'kominek'... :-DDD

    Ja w swoim 'piecyku - kaflok -' spalam na raz jakieś 12 - 15 kg drewna -
    spalanie trwa ze dwie do trzech godzin i... W domu cieplusio do
    następnego dnia. Trzyma z dobę - teraz, kiedy temperatury są powyżej
    zera, ale jest jednak już dość zimno - przynajmniej u mnie.

    Taki piec zmieści ze 30 - 40 kWh ciepła. To na cały dom wystarcza przez
    dobę.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 25. Data: 2011-10-11 12:07:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 12:54, wolim pisze:

    > Za 700 złotych kupisz dobrej jakości węgiel kamienny, taka cena za
    > brunatny to zdzierstwo w biały dzień...

    Ty trollujesz, czy faktycznie nie masz pojęcia, o czym piszesz?

    Węgiel kamienny do kominków...

  • 26. Data: 2011-10-11 12:11:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 13:22, wolim pisze:

    > No ok. Tylko po co Ci kominek, czy piec kominkowy, skoro chcesz w nim
    > palić brykietem?

    Bo tak.

    > Albo kupujesz kominek, żeby nim grzać dom i wtedy grzanie brykietem jest
    > nieopłacalne - lepiej kupić śmieciucha do kotłowni i podobnej cenie do
    > brykietu kupować węgiel kamienny. Zresztą, wydaje mi się (nie liczyłem),
    > że grzanie drzewem też nie jest za bardzo opłacalne...

    Nie mam kotłowni. I co mi zrobisz?

    > Albo kupujesz kominek dla efektów wizualnych i atmosfery. Ale wtedy
    > palenie brykietem nie daje takiego efektu jak drzewem. Brykiet po
    > kilkudziesięciu minutach zamienia się w żarzącą się breję.

    Co też daje całkiem przyjemny klimacik.

    I nie breję, ale kostki i pełgające po nich płomyczki.

    > Sam paliłem pewien czas brykietem, ale tylko dlatego, że nie miałem
    > suchego drzewa.

    Patrz pierwszy tekst w wątku - ma kominek (póki co wyłącznie) i nie ma
    suchego drewna.

    Na przyszłość - czytaj uważniej...

  • 27. Data: 2011-10-11 12:11:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 13:43, wolim pisze:

    > A czytałeś mój pierwszy post? :)
    > Napisałem w nim, że taka cena za brykiet to jest zdzierstwo bo w
    > podobnej cenie można kupić węgiel kamienny.
    > Cała reszta była rozwinięciem tego postu.

    Taniej z megawata pewnie wyszedłby uran.

    Może to zaproponujesz?

  • 28. Data: 2011-10-11 12:24:24
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-11 13:47, Adam pisze:

> [...]
    > palenie weglem kamiennym w kominku w salonie to juz naprawde kotlownia
    > w salonie - po takim sezonie cale pomieszczenie do remontu i

    Ja nigdzie nie napisałem, że węgiel kamienny nadaje się do palenia w
    kominku. Andrzej pisał, że 530 złotych za tonę brykietu to jest tanio -
    ja napisałem, że to nie jest tanio, bo za niewiele więcej można kupić
    kamienny. Chodzi o to, że brykiet powinien kosztować jakieś 300-400
    złotych, ale producenci stosują jakąś zmowę cenową.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 29. Data: 2011-10-11 12:25:46
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-11 14:11, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > I nie breję, ale kostki i pełgające po nich płomyczki.

    > Patrz pierwszy tekst w wątku - ma kominek (póki co wyłącznie) i nie ma

    Ty czytaj uważniej. Ja tylko zakwestionowałem twoją opinię, że 530
    złotych za brykiet drzewny to jest dobra cena. To nie jest dobra cena.

  • 30. Data: 2011-10-11 12:27:17
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Weglem kamiennym nie mozesz palic w kominku. Wegiel ma 28MJ, a brykiet
    > 20MJ. Chcesz palic weglem kamiennym w kominku w salonie?
> [...]
    A dlaczego nie ? Trzeba tylko mieć odpowiedni wkład, a nie jakąś
    popierdółkę.

    pozdrawiam
    rafał