  • 11. Data: 2009-11-24 10:39:45
    Temat: Re: Srednica kanalow wentylacji mechanicznej.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:4c663762-32df-4bd7-99a2-41859ce855e0@e7g2000vbi
    .googlegroups.com...

    > tak czy siak pochlaniacz w kuchni to minimum bo reku nie lubi tluszczy
    > kuchennych a przynajmniej trzeba ponadnormatywnie dbac o filtry
    > a tak wogole to wentylacja mechaniczna (tzn centrala reku) nie lubi
    > kuchni gazowych - to tak na marginesie :-)
    > zalecenie jest by okapu bezposrednio nie podlaczac do centrali

    A nie moze byc podlaczony normalnie do grawitacji?

    A co z wentylacja przy kominku w salonie? Ma byc wyciag, czy nawiew?

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-11-24 10:40:31
    Od: " K" <k...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Anemostaty byly by montowane w sufitach. Na tomiast na gorze jak narazie
    bez
    > wiekszego problemu moge zejsc w warstwie ocieplenia do kazdego
    pomieszczenia
    > montujac anemostaty w GK. Caly ten zastany na te chwile uklad zmusza mnie
    do
    > wykorzystania maksymalnie cienkich przewodow. 100mm to jeszcze bym
    zmiescil,
    > ale grbsze nie koniecznie.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie wiem, co prawda, jaka masz "chate", ale moze to ci cos pomoze:

    Ja bede mial centrale umieszczona na poddaszu, albo we wnece w pralni, albo w
    kanale pod kalenica (podwieszana centrala bartosz), czerpnia i wyrzutnia
    bedzie w kanale pod kalenica, przebite w szczytach "kukulki"), przewody
    powietrzne do pomieszczen na parterze pociagne z centrali skosami i dalej
    bokami w kanalach na poddaszu pod oknami polaciowymi. Pion do gwc poprowadze
    bruzda w scianie szczytowej tylnej....

    Ocieplenie dachu 40 cm welny, az do kalenicy.

  • 13. Data: 2009-11-24 10:46:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lis, 11:39, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A nie moze byc podlaczony normalnie do grawitacji?

    Albo mechaniczna, albo grawitacyjna. Nie da sie tego polaczyc!
    Indukcja wita :-) Zreszta, Ty chyba chcesz / chciales / masz indukcje
    w planach ?

    > A co z wentylacja przy kominku w salonie? Ma byc wyciag, czy nawiew?

    Kominek z "zamknieta komora spalania", tj. wystarczy dolot powietrza
    poprowadzony z zewnatrz. Kominek nic tutaj nie zmienia - on jest
    wogole poza ukladem wentylacji, calkowicie zewnetrzny dolot i wylot :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-11-24 10:55:25
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Caly ten zastany na te chwile uklad zmusza mnie do wykorzystania
    > maksymalnie cienkich przewodow. 100mm to jeszcze bym zmiescil, ale grbsze
    > nie koniecznie.

    Przewód 100 mm w otulinie 2 cm ma 140 mm średnicy. Spróbuj wykorzystać
    przewody prostokątne (ocynkowane) o odpowiednim przekroju. Viessmann ma cały
    system przewodów płaskich do wentylacji. Na stronach firm od wentylacji
    czasem są pokazane przykłady pokonywania trudności (pod posadzką, pod
    stropem, w dodatkowej zabudowie g-k, anemostaty w ścianach) - np.
    www.rekuperatory.pl. Ja przewody ukryłem wzdłuż ścianki kolankowej i
    zasłoniłem gipsem.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 15. Data: 2009-11-24 10:59:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    i.googlegroups.com...

    > Albo mechaniczna, albo grawitacyjna. Nie da sie tego polaczyc!
    > Indukcja wita :-) Zreszta, Ty chyba chcesz / chciales / masz indukcje
    > w planach ?

    Mam, ale okap to okap. Wlaczam wentylator i fju kominem. :-)

    > Kominek z "zamknieta komora spalania", tj. wystarczy dolot powietrza
    > poprowadzony z zewnatrz. Kominek nic tutaj nie zmienia - on jest
    > wogole poza ukladem wentylacji, calkowicie zewnetrzny dolot i wylot :)

    To wiem, zastanawiam sie tylko jak na to przepisy, bo standardowo w takich
    miejscach robi sie obok kanalu dymowego rowniez kanal wentylacyjny. Tu
    jezeli bedzie tylko nawiew to ze tak powiem niezgodnie z przyjetymi jak
    dotychczas standardami, bo dymy, tlenki wegla i takie tam.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-11-24 11:04:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik " K" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powietrzne do pomieszczen na parterze pociagne z centrali skosami i dalej
    > bokami w kanalach na poddaszu pod oknami polaciowymi.

    No mniej wiecej i anemostaty w sufitach pomieszczen na dole?

    Pion do gwc poprowadze
    > bruzda w scianie szczytowej tylnej....

    GWC w ogole na razie nie planuje, podobnie jak i samej wentylacji. To juz
    jak na razie nie ten etap. Gdyby co, bede musial kombinowac jakos inaczej.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-11-24 11:06:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przewód 100 mm w otulinie 2 cm ma 140 mm średnicy.

    Jest sens uzywania ocieplonych przewodow wewnatrz budynku?

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-11-24 12:13:46
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest sens uzywania ocieplonych przewodow wewnatrz budynku?

    Przewody częściowo przebiegają w miejscach o innej temperaturze (np. w
    izolacji poddasza, w garażu, na strychu). Odsłonięta rura bez problemu
    oddaje lub przyjmuje ciepło. Latem raczej zależy na tym, aby powietrze nie
    zagrzało się w rurach (szczególnie gdy jest GWC), a zimą - zależy nam by nie
    tracić ciepła.
    W innych miejscach wełna mineralna tłumi hałas i drgania przenoszone przez
    przewód lub pochodzące z budynku. W miejscach trudnych można nie mieć
    otuliny, ale rury muszą być szczelne.
    Rury typu flex dochodzące do anemostatów to w zasadzie folia, drut i wełna.
    Mają one taką samą średnicę zewnętrzną jak rura spiro w otulinie.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 19. Data: 2009-11-24 13:59:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lis, 11:39, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A nie moze byc podlaczony normalnie do grawitacji?

    Popatrz.. Masz szczelny dom. Reku nawiewa Ci 300m3/h i wyciaga tyle
    samo. Panuje rownowaga. Teraz chcesz wziasc i jakies dodatkowe 500m3
    wyrzucac na zewnatrz. O tyle samo rekuperator musialby zwiekszyc
    nawiew. Nie zwiekszy - bo by mu sie wentyle popalily, wiec w domu
    bedzie ostre podcisnienie - oby wentyle wytrzymaly! Pamietaj ze 500m3/
    h to 0,6t do przecisniecia przez wentylek w ciagu godziny - DUZO! Moze
    sie uszkodzic :)

    Zeby wszystko bylo jak nalezy - musialbys zastosowac dodatkowy
    nawiewnik w kuchni otwierany w momencie uruchomienia okapu.

    LUB poprostu pusc ten okap "na slepo" czyli wyprowadz to co wypluje w
    okolice kratki wyciagowej rekuperatora. Filtry w okapie wylapia
    tluszcze i brudy, a reku "wciagnie" pozostawione ciepelko :)

    PS. Kanaly docelowe 100 beda OK - moglyby byc te 125, byloby troche
    ciszej na wyzszych biegach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2009-11-24 14:00:00
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 24 Lis, 13:13, "Druid29" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > W innych miejscach wełna mineralna tłumi hałas i drgania przenoszone przez
    > przewód lub pochodzące z budynku

    a jak jest zabudowane KG to nie wystarczajaco tlumi? tylko z drugiej
    strony temperatura za KG jest niekontrolowalna...
    wiec albo przewymiarowane srednice i sztywne rury w miare grube lub
    spiro w otulinie

    a jaki sposob na halasy przenoszone wewnatrz rury pomiedzy
    pomieszczeniami np w jednym pionie?

    z.