  • 21. Data: 2009-11-24 14:01:46
    Temat: Re: Srednica kanalow wentylacji mechanicznej.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lis, 13:04, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:

    > Nie ma. Tylko dolot i wylot z rekuperatora muszą być ocieplone.

    Jest. Ocieplenie nie tylko ociepla ale przede wszystkim wyglusza :)
    Bedzie ciszej!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2009-11-24 14:04:47
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 24 Lis, 11:46, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Albo mechaniczna, albo grawitacyjna. Nie da sie tego polaczyc!
    > Indukcja wita :-) Zreszta, Ty chyba chcesz / chciales / masz indukcje
    > w planach ?

    to jaki sens odzyskiwac cieplo? poza tym zaburzy zdecydowanie bilans
    powietrza - nie ustawisz nawiewu wiekszego na czas wlaczenia okapu

    pochlaniacz lokalny a cieplo niech sie rozchodzi i zbiera wywiewnikami
    w suficie, ciepło i tluszcze sie oddzielą wystarczająco

    ps jeszcze co do tej lokalizacji pionowej - rozumiem, ze wszystko w
    suficie bo cieple idzie do gory - zuzyte szczegolnie

    a swieze to wlasciwie lepiej opada - bo w koncu jest chlodniejsze niz
    temperatura w budynku (sprawnosc)

    i lokalizacja nie na scianach a po prostu na sufitach?

    czyli mimo wszystko najlepiej po przekatnej - najlepsze wentylowanie

    z.

  • 23. Data: 2009-11-24 16:58:30
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Bez specjalnych ceregieli, jakiej srednicy uzyc kanalow do rozprowadzenia
    > wentylacji mechanicznej do pomieszczen?
    > Mam ostatnia mozliwosc rozprowadzenia czegos takiego, urzadzenia jakby

    zalezy ile masz wolnego czasu, mozesz zamowic projekt wentylacji mech.
    Wydatek 300 zl, a dokladnie wiadomo, gdzie i jakie rury poprowadzic i nie
    walniesz zadnego byka. My zamawialismy w firmie ask brzeznica, ok 2 tygodnie
    czekania. Jak pogadasz z nimi to pewnie mozna szybciej.

    --
    pozdr Z.

  • 24. Data: 2009-11-24 19:47:58
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > a jak jest zabudowane KG to nie wystarczajaco tlumi? tylko z drugiej
    > strony temperatura za KG jest niekontrolowalna...

    Nie wiem, o czym piszesz. Jeśli ocieplenie budynku jest prawidłowo wykonane,
    więc i temperatura za zabudową będzie przewidywalna. Problem może być taki,
    że lekka zabudowa, gdy nie jest odpowiednio wytłumiona, stanie się
    rezonatorem dźwięków.

    W mieszkaniu miałem rurę kanalizacyjną za zabudową kartonowo-gipsową . Hałas
    spuszczanej wody był innego rodzaju i na pewno głośniejszy :), ale naprawdę
    ta zabudowa niczego nie tłumiła...

    > wiec albo przewymiarowane srednice i sztywne rury w miare grube lub
    > spiro w otulinie

    Przekroje rur powinny być tak dobrane, aby przy maksymalnym przepływie nie
    szumiały. Przepływ powinien być wyregulowany anemostatami i przepustnicami,
    odpowiednio do obsługiwanych pomieszczeń.

    > a jaki sposob na halasy przenoszone wewnatrz rury pomiedzy
    > pomieszczeniami np w jednym pionie?

    Zwykle nie robi sie pionów wentylacji mechanicznej. Należy stosować odcinki
    rury flex (czyli miękkiej rury z folii aluminiowej, drutu i wełny) lub
    specjalnie tłumiki (podobno są takie). Standardowo flexy daje sią na
    doprowadzeniach do anemostatów i na niektórych połączeniach rur sztywnych.
    Hałasy moim zdaniem nie będą sie przenosiły do sąsiednich pomieszczeń w
    większym stopniu niż przez zamknięte drzwi. Na pewno otulina rury pomoże w
    tłumieniu hałasu.

    Pozdrawiam,
    Druid29