  • 11. Data: 2011-04-30 14:47:07
    Temat: Re: Środek zapobiegający osadzaniu kamienia do pralki
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:618efb44-1b97-4380-bc4b-5207b569ddcd@z33g2000vb
    k.googlegroups.com...
    > Hej.
    > Co myślice o stosowaniu do prania środków przeciwdziałających
    > osadzanie się kamienia na grzałkach? Typu calgonit lub jego zamienniki
    > np z biedronki?
    > Jest to warte stosowania?

    WItam

    Pralka ze 14 lat i ostatnio jak wyciągałem grzałkę (bo się wyrwały zamki jak
    otworzył się bęben podczas prania, ładowana od góry) to czyściutka.

    Nigdy nie widziała Calgonitu itp.

    pozdro

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2011-05-01 11:46:11
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Ja myślę mniej więcej tyle:

    http://www.obrazki.jeja.pl/23,kamien-uszkodzil-pralk
    e.html

    Policz ile wydarz na calgonit przez powiedzmy 10 lat :)
    Mniej więcej tyle ile kosztuje nowa pralka.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 13. Data: 2011-05-01 21:17:31
    Od: jaba_daba_du <j...@o...pl>

    W dniu 2011-05-01 13:46, RudeBoy pisze:
> [...]
    e.html

    > Policz ile wydarz na calgonit przez powiedzmy 10 lat :)
    > Mniej więcej tyle ile kosztuje nowa pralka.

    panie RudeBoy, a ja proponuję zamiast pudełka calgonitu inną opcję,
    słownik ortograficzny :)

  • 14. Data: 2011-05-01 22:41:04
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    jaba_daba_du <j...@o...pl> napisał(a):

    > panie RudeBoy, a ja proponuję zamiast pudełka calgonitu inną opcję,
    > słownik ortograficzny :)
    Zdanie zaczynamy z dużej litery.
    Panie RudeBoy. Tak powinieneś napisać.
    Nie używa się zwrotu " a ja proponuję". Jest niepoprawny gramatycznie. Z
    odmiany czasowników wynika że jak jest " proponuję" to musi to być w pierwszej
    osobie. Używanie w takiej sytuacji " ja" to błąd. Calgonit to nazwa własna.
    Mam coś jeszcze dodać w materii pisania nazw własnych?
    Proponuję zamiast pudełka Calgonitu .............. . Masz jeszcze jakieś
    uwagi. Błąd wygląda na literówkę. Za to u Ciebie same błędy. Popracuj nad
    pisaniem zdań złożonych. Język to nie tylko ortografia. Jak już jesteś taki
    bystry to utwórz bez użycia wyszukiwarki czas zaprzeszły ( jest taki w języku
    polskim) od " kupiłem".

  • 15. Data: 2011-05-02 00:35:14
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-01 23:17, jaba_daba_du pisze:

    > panie RudeBoy, a ja proponuję zamiast pudełka calgonitu inną opcję,
    > słownik ortograficzny :)

    Och, dzięki za radę. Wiem, że ta jedna literówka zepsuła Ci całe
    popołudnie. Przepraszam...

  • 16. Data: 2011-05-02 07:26:37
    Od: jaba_daba_du <j...@o...pl>

    W dniu 2011-05-02 00:41, kogutek pisze:

> [...]
    > bystry to utwórz bez użycia wyszukiwarki czas zaprzeszły ( jest taki w języku

    Dzięki za trafne uwagi, ale jeszcze chciałem zwrócić uwagę na interpunkcję.

    > odmiany czasowników wynika,(przecinek) że jak jest " proponuję",
    (przecinek) to musi to być w pierwszej
    > osobie. Używanie w takiej sytuacji " ja" to błąd. Calgonit to nazwa
    własna. (Sporo powtórzeń "to".)
> [...]
    > uwagi. (Myślę, że tu wypadałoby użyć znaku zapytania.) Błąd wygląda
    na literówkę. Za to u Ciebie same błędy. Popracuj nad

    (Pracuję nad tym całe życie, ale od Ciebie to się raczej nie nauczę.)

    Język to nie tylko ortografia. Jak już jesteś taki
    > bystry, (przecinek) to utwórz bez użycia wyszukiwarki czas zaprzeszły
    ( jest taki w języku
    > polskim) od " kupiłem".

    Co do czasu zaprzeszłego, faktycznie, nie utworzę, w liceum bym to zrobił.

    Miłego dnia :)

  • 17. Data: 2011-05-02 07:30:07
    Od: jaba_daba_du <j...@o...pl>

    W dniu 2011-05-02 09:26, jaba_daba_du pisze:

> [...]
    > ( jest taki w języku
    >
    > Co do czasu zaprzeszłego, faktycznie, nie utworzę, w liceum bym to zrobił.

    PS Kupiłem był, pomogło google. Nie oczekuję od nikogo bystrości, tylko
    pisania z głową i w razie wątpliwości lub podkreślenia w edytorze,
    podjęcia wysiłku, by sprawdzić dany wyraz w słowniku.

  • 18. Data: 2011-05-08 20:03:26
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam
    Ja również jak i moi przedmówcy nie używam Calgonitu.
    Ostatnio do odkamieniania czajnika elektrycznego używałem najtańszego octu
    spirytusowego z Biedronki.
    Według mnie jest to najtańszy środek do odkamieniania.

    Zbyszek

  • 19. Data: 2011-05-11 09:35:47
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    ożyć na kran i od razu miękka woda z
    > niego leci. Urządzenie o które pytasz to stacja uzdatniania wody.
    > Potrzebujesz
    > wymiennik jonitowy z anionitem i kationitem. Za nim mineralizator bo woda
    > demi
    > specjalnie do picia się nie nadaje. Po drodze kilka filtrów i automatykę
    > co
    > tym będzie sterowała. Nie stać cie. Za 28 złotych kup sobie odkamieniacz.
    > Kamix się nazywa. Rozrobisz w butelce z rozpylaczem, popsikasz i kamień
    > zejdzie.

    Chyba nie jest tak źle, miałem okazje być na weekend na targach
    i koszt z zamontowaniem to 2600zł.

    Przedstawiciel twierdził, ze bez problemów można pić tę wodę
    i nic wiecej nie trzeba

    pozdrawiam