  • 1. Data: 2011-04-29 06:59:18
    Temat: Germańskie zarabianie na prądzie ze słońca
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Znajomy Niemiaszek zbudował niedawno szkieletora z piwnicą, mieszka
    sobie mniej więcej tu : http://tinyurl.com/6ykvbod
    Oglądałem jego chałupkę kiedy była gotowa w 80%, spędziłem tam z
    wywieszonym jęzorem dobre kilka godzin, wszystko przemyślane i
    zrobione na tip-top, nic ino mieć kasę i robić tak samo ;)
    Kolektorów do grzania wody nie ma, ma natomiast dość dużo
    fotowoltaiki, gotowy zestawik z dwoma inwerterami na sieć, licznikiem
    i modułem internetowym który zbiera na bieżąco dane, robi wykresiki i
    inne takie (do obejrzenia tu: http://solarlog-home6.de/fafa/ ).
    Koleżka twierdzi, że instalacja zwróci mu się po 6-7 latach
    (oczywiście za energię pakowaną do sieci płacą mu dobre pieniądze ;)
    Abstrahując od opłacalności i sensowności takiego czegoś, jest to
    fajna zabawka i patrząc w archiwalne dane, nawet w niektóre dnie
    stycznia jest w stanie nakręcić te 25 kWh dziennie. W kwietniu ma
    średnio 25kWh, czyli generalnie oddaje sporo więcej niż potrzebuje na
    własny użytek. Jest to jakieś rozwiązanie idei rozproszonej produkcji
    energii, a kiedy w końcu wymyślą te nowe cienkowarstwowe kolektory (co
    to miały być już z rok temu i kosztować niewielkie piniomdze) może i u
    nas zrobiłoby się to opłacalne ;>

    L.

  • 2. Data: 2011-04-29 07:18:25
    Temat: Re: Germańskie zarabianie na prądzie ze słońca
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Kwi, 08:59, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > energii, a kiedy w końcu wymyślą te nowe cienkowarstwowe kolektory (co
    > to miały być już z rok temu i kosztować niewielkie piniomdze) może i u

    Tak dlugo jak nie jest to masowe, pozostaje w strefie "wywieszania
    jezora" :)
    A masowe nie bedzie jeszcze pewnie pare lat i to przy dobrych
    rokowaniach. A nawet tych narazie nie ma.
    Fotowoltaika jest rownie zwodnicza co "zwykle" kolektory.
    Moze byc cieplo ale pochmurnie i nagle wydajnosc panelu
    fotowoltaicznego leci na pysk.
    Siec tez nie bedzie chetnie przyjmowac mocy w dni pochmurne w 50%. A
    akumulowanie energii elektrycznej jest narazie slabe. A grzanie wody
    tą energią to armata na muche.

    W przyszlosci oczywiscie to calkiem dobre rozwiazanie ale zeby to
    mialo sens, potrzebujemy takich paneli prawie tyle co teraz mamy
    blachodachowki...

  • 3. Data: 2011-04-29 07:23:40
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    0g2000yqf.googlegroups.com...
    > potrzebujemy takich paneli prawie tyle co teraz mamy
    > blachodachowki...

    Ale jaki to problem?
    Wystarczy napisać ustawę nakazującą stosowanie!
    Kogutek się tu w sąsiednim wątku rozpisuje, że tak to powinno wyglądać
    właśnie.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-04-29 07:28:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-29 09:23, quent pisze:
> [...]
    > Wystarczy napisać ustawę nakazującą stosowanie!
    > Kogutek się tu w sąsiednim wątku rozpisuje, że tak to powinno wyglądać
    Tylko że ilość energii potrzebna na wytworzenie panela fotowoltanicznego
    jest większa, niż on wygeneruje przez swoje całe życie. Gdzie tu
    ekonomia, gdzie ekologia? (pomijając podejście "ale to nakopcili w
    chinach żeby to wyprodukować a nie u nas")

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-04-29 07:35:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > gdzie ekologia? (pomijając podejście "ale to nakopcili w chinach żeby to

    Socjaliści napiszą ustawę a potem taki dorobią do tego taki marketing, że
    sam uwierzysz, że to dla Twojego dobra jest.
    No może nie uwierzysz jeśli jesteś wyczulony na te złodziejskie metody
    czerwonych czy tam zielonych ;-)
    Ale wyczulonych na to jest może naście procent głosującego ogółu, także
    spodziewaj się prędzej czy później takiego prawa.
    No chyba, że wcześniej zbankrutujemy.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2011-04-29 08:05:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > L.

    Jak dobrze czytam o 10 dzisiaj (29.04) gosciu ma juz 3kW to chyba
    calkiem niezly wynik.

    KADAR

  • 7. Data: 2011-04-29 08:30:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 29 Kwi, 09:28, BartekK <s...@N...org> wrote:

> [...]
    > ekonomia, gdzie ekologia? (pomijając podejście "ale to nakopcili w
    > chinach żeby to wyprodukować a nie u nas")

    A to nie jest jakaś legenda urbana z tą energią?

    On używa tradycyjnych, a ja miałem na myśli coś takiego:

    http://www.interled-light.com/pl/tfpv-products-and-s
    ystems-pl/

    tylko nie wiem czy to już jest na rynku i ile kosztuje, trzeba
    pomacać.

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2011-04-29 08:52:47
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.04.2011 08:59, Lisciasty pisze:

> [...]
    > energii, a kiedy w końcu wymyślą te nowe cienkowarstwowe kolektory (co
    > to miały być już z rok temu i kosztować niewielkie piniomdze) może i u

    Poszukaj sobie wątek z grupy dyskusyjnej pl.sci.inzynieria pod tytułem:
    "No i się udlawili" z 8.04.2011.
    przedstawia on problemy Czechów ze zbilansowaniem energii zależnej od
    pogody. Jak świeci słonko to mają nadwyżkę, której nie ma gdzie
    magazynować, a jak słonko zgaśnie to zaś jest dziura, którą czymś trzeba
    wypełnić. W gotowości trzeba mieć konwencjonalne elektrownie, a te nie
    da się włączyć i wyłączyć jednym pstryczkiem.

  • 9. Data: 2011-04-29 10:49:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 10:52, Albercik pisze:

> [...]
    > wypełnić. W gotowości trzeba mieć konwencjonalne elektrownie, a te nie
    > da się włączyć i wyłączyć jednym pstryczkiem.

    Bo takie źródła energii muszą mieć dość solidny "bufor" - czy to w
    formie siłowni szczytowo-pompowych, czy to w formie "stabilizatorów" w
    formie zespołów silnik-generator w połączeniu kobylastymi kołami
    zamachowymi.

  • 10. Data: 2011-04-29 10:58:26
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Kwi, 10:30, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    ystems-pl/

    > tylko nie wiem czy to już jest na rynku i ile kosztuje, trzeba

    No i o co chodzi z tym:
    55-60 kW/m? (100 kW/1.8 m?)
    Bo do niczego mi nie pasuje.
    Linka ktora podales to raczej cos w rodzaju "fajnie by bylo miec taka
    wykladzine"
    Ale nawet 3cm2 do kupienia nie widzialem :)