  • 11. Data: 2013-02-06 22:12:48
    Temat: Re: Stara podłoga z niecką.
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 06.02.2013 14:52, fan pisze:
    > Witam wszystkich.
    > Szukam porady na temat remontu starej podłogi drewnianej.Budynek jest stary,
    (...)
    Witam
    jestem parę miesięcy po remoncie pokoju z taką podłogą. umnie zapadlina
    była największa tam, gdzie stał stary piec. ja zrobiłem to tak: w
    najgorszych miejscach, tam gdzie podłoga wystawała w górę, darłem
    papierem ściernym 24 na kątówce. udawało mi się na pół centymetra
    zjechać wzgórza. doliny wypełniłem solidnymi podkładami pod panele,
    gdzieniegdzie starym (w idealnym sanie) gumolitem. na to podkłady
    pod-panelowe ogrzewanie podłogowe i panele. Działa.
    Jednak panele i podkłady absolutnie nie radzą sobie z nierównościami.
    oczywiście ze podłoga była tragiczna a teraz jest prawie dobra, ale i
    tak jestem niezadowolony. Gdybym nikogo nie słuchał, gdybym się nie
    wystraszył.. to bym wylał wylewkę samopoziomującą. jak podłoga
    wytrzymała piec, to wytrzyma wylewkę. oczywiście nie pół tony, ale
    paredziesiąt kilo - na pewno. W Twoim przypadku może jakiś styropian i
    wylewka, styropian i osb?

    O pododze. ja miałem belki od sciany do sciany, na tym grube dechy.
    niestety, dechy wkładane na pióro-wpust, więc nie da się wyjąć deski nr7
    i 9 tak sobie. albo zrywam wszystkie albo wcale. ruszyłem jedną i aby ją
    wstawć zmarnowałem pół dnia. nie polecam. Zastanów się czy musisz coś
    ruszać, co chcesz osiągnąć, bo posiadanie prostej podłogi samo w sobie
    jest marnym celem w życiu....

    ToMasz

  • 12. Data: 2013-02-07 00:45:17
    Temat: Wyjmowanie gwoździ [Re: Stara pod???oga z nieck???.]
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Wed, 06 Feb 2013 21:32:59 +0100, BartekK <s...@d...org> wrote:

    > Jakoś mi się nie wydaje by się udało, choć sam próbowałem podobnie
    > zrobić - nie ma szans by wydłubać stare gwoździe ze starych desek,
    > wielokrotnie zaszpachlowane/zamalowane/zadeptane i "wpadnięte". Ani
    > młotkiem ciesielskim (takim do wyciągania gwoździ), ani przez
    > rozwiercanie (nie wiem jak sobie wyobrażasz trafienie i stabilne
    > wiercenie w pokrzywionym łebku gwoździa?) nie szło usunąć na tyle
    > gwoździ by bezboleśnie i bez zniszczeń deskę podnieść.

    OT. Objaśnijcie mnie dlaczego się nie da? Nie mam doświadczeń z
    deskami podłogowymi ale wszelkie inne to najpierw poważałem aż
    deska odeszła od tego, do czego była przybita. Potem młotkiem
    uderzałem od strony ostrego końca aż łeb goździa wyszedł trochę z
    deski. Wtedy to już było z górki ...

    Zagwozdka by

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 13. Data: 2013-02-07 09:16:35
    Temat: Re: Stara pod?oga z nieck?.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Idea szczytna, ale widziałeś gdzieś kiedyś praktyczne udane wykonanie
    > takiej misji?

    Nie raz i nie dwa.

> [...]
    > młotkiem ciesielskim (takim do wyciągania gwoździ), ani przez rozwiercanie
    > (nie wiem jak sobie wyobrażasz trafienie i stabilne wiercenie w

    Roznie bywa. Nie zawsze jest pokrzywiony na tyle, ze nie da sie rozwiercic.
    Generalnie wiertlo dobiera sie tak, zeby jego srednica byla wieksza od
    srednicy gwozdzia i mniejsza od lebka. Przeciez nie rozwierca sie calego
    gwozdzia az do legara.

    > nie szło usunąć na tyle gwoździ by bezboleśnie i bez zniszczeń deskę
    > podnieść. Może co 3cią, 4tą deskę uda się "mało zniszczyć" ale ułożyć z
    > nich podłogi - to już się nie uda.

    Oczywiste jest, ze nie uda sie wszystkiego uratowac. Najgorsza jest pierwsza
    deska, bo nie ma jak jej podwazyc. Po jej usunieciu mozna podkladac lapke
    pod kolejne deski.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2013-02-07 09:18:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > W otwory po gwozdziach mozna wbic drugie gwozdzie i przybic do lat
    > przykreconych do bokow legarow. O tyle samo rzecz jasna trzeba by
    > przesunac deski, z jednej strony pomieszczenia przycinajac, a z drugiej
    > dokladajac jakos tam. Jednak mysle, ze to przybijanie z gory wogole jest
    > bez sensu. Deski przybija sie z boku przy felcu gwozdziami bez lebkow. W
    > ten sposob nie widac gwozdzi, a i cala podloge mozna scisnac lapka w
    > jednym kierunku, ze tak powiem.

    Mnie chodziło oto by w ogóle uniknąć wbijania - bo nie wierzę, że wbicie
    kilkuset gwoździ (a w zasadzie drgania z tym związane) pozostanie bez wpływu
    na pękanie łączeń płyt po drugiej stronie belek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-02-07 09:21:39
    Temat: Re: Wyjmowanie gwoździ [Re: Stara pod???oga z nieck???.]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AMX" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > deska odeszła od tego, do czego była przybita. Potem młotkiem
    > uderzałem od strony ostrego końca aż łeb goździa wyszedł trochę z

    Te gwoździe są wbite do belek stropowych, a po drugiej stronie tych belek są
    płyty GK, chodzi o to by usunąć deski a łączenia płyt nie popękały.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-02-07 09:23:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Mnie chodziło oto by w ogóle uniknąć wbijania - bo nie wierzę, że wbicie
    > kilkuset gwoździ (a w zasadzie drgania z tym związane) pozostanie bez
    > wpływu na pękanie łączeń płyt po drugiej stronie belek.

    To jest oczywiscie problem.
    Wbijanie gwozdzi z boku deski nieco inaczej rozklada sily podczas wbijania,
    a i gwozdzi uzywa sie znacznie mniejszych. W kazdym razie jest to jakis
    sposob, a ja sie nie upieram. Wszystko zalezy od sytuacji na miejscu.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2013-02-07 10:14:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > wbijania, a i gwozdzi uzywa sie znacznie mniejszych. W kazdym razie jest
    > to jakis sposob, a ja sie nie upieram. Wszystko zalezy od sytuacji na

    Tak sobie pomyślałem zupełnie OT. Słyszałeś może o jakimś kleju do tego
    celu?

    Pływałem kiedyś 5-metrową drewnianą łódką kabinową która byłą wykonana bez
    ani jednego wkręta czy śruby - cała drewniana konstrukcja opierała się tylko
    na klejeniu dwoma rodzajami kleju jeden to był biały klej wikolopodobny, a
    drugi to jakiś klej żywiczny dwuskładnikowy który się spieniał przy
    wiązaniu. Na tę konstrukcję działały spore siły a przez kilka lat gdy miałem
    okazję tę łódkę obserwować nic jej się nie stało.

    Może deski do belek też dałoby się czymś przykleić? Nawet nie w kontekście
    co zrobić by nie wbijać gwoździ, ale w kontekście co zrobić by za 20 lat
    podłoga nie skrzypiała.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-02-07 10:50:13
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Thu, 7 Feb 2013 09:21:39 +0100, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > Te gwoździe są wbite do belek stropowych, a po drugiej stronie tych belek są
    > płyty GK, chodzi o to by usunąć deski a łączenia płyt nie popękały.

    To wiem ale nie wiem dlaczego nie można podważyć deski używając
    belki jako oparcia.

    Opierał się

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 19. Data: 2013-02-07 12:14:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > co zrobić by nie wbijać gwoździ, ale w kontekście co zrobić by za 20 lat

    Niezly pomysl.
    Mam znajomych paru stolarzy. Uzywaja takich klejow. Proba zlamania konczy
    sie na przelamaniu deski, a klej trzyma.
    Sprowadzaja nawet cale jakby arkusze debiny np. klejone w ten sposob po
    krawedzi. Nikt nie bawi sie w pasowanie desek, tylko wycina z gotowej plyty
    takie podesty np.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2013-02-07 13:01:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-07 12:14, Maniek4 pisze:
    > Niezly pomysl.
    > Mam znajomych paru stolarzy. Uzywaja takich klejow. Proba zlamania konczy
    > sie na przelamaniu deski, a klej trzyma.
    To jeszcze się ich spytaj, jaki musi być docisk (kg/cm^2) by taki klej
    tak związał, i pomyśl, czy jesteś w stanie to zapewnić przy kilku
    punktach styku belki ze stropem.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173