  • 1. Data: 2013-07-27 18:08:08
    Temat: Sterownik do pieca gazowego Brotje Energy Top
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam

    Z góry przepraszam za brak konkretów - temat jest mi zupełnie obcy :/

    Kupiłem dom, w którym zamontowany jest kocioł gazowy Brotje EnergyTop.
    Współpracuje z zasobnikiem - ogrzewa więc i wodę użytkową, i CO.
    Sąsiedzi mówili, że musieli kupić i zainstalować jakiś "sterownik", bo
    zaskoczyły ich rachunki za prąd - okazało się, że o ile piec włączał się i
    wyłączał zależnie od ustawień temperatury, tak nigdy nie wyłączała się pompa
    cyrkulacyjna. Więc ~180W ciągnęło 24h/dobę.
    Po zainstalowaniu jakiegoś cudeńka, wszystko wróciło do normy - pompa
    wyłącza się, gdy nie jest potrzebna.

    Szczegółów nie znam; rozmowa trwała krótko, bo bardzo się spieszyłem. Nie
    będę miał w najbliższych dniach możliwości uszczegółowienia tematu z
    sąsiadami, a muszę fachmanowi od wykończenia dać znać, czy w ogóle, a jeśli
    tak - to co będę chciał montować (być może trzeba będzie coś poinstalować
    przed ułożeniem glazury).

    Podpowiecie coś? O co pytać, czego szukać?
    Jutro niedziela, więc coś bym poczytał w sieci, a w poniedziałek muszę
    zdecydować o ewentualnym kupnie jakiegoś "sterownika"
    Obecnie jest tak, że oprócz "sterowania" kotłem z poziomu jego "deski
    rozdzielczej" ;-) jest jeszcze wyprowadzony na pokój jakiś mały "czujnik".
    Nie ma żadnego dodatkowego/zewnętrznego sterowania....
    (wiem, że chaotyczne informacje, ale ludzie siedzący "w temacie" z pewnością
    zrozumieją, o czym piszę ;-)

    Z góry dzięki.