  • 1. Data: 2011-11-10 12:30:50
    Temat: Sterownik pogodowy czy pokojowy? Kociol gazowy Junkers.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam kociol Junkers Cerapur Smart ZSB 22 (1-f, z zasobnikiem). Chce dobrac
    do niego regulator.
    Czy lepiej kupic pokojowy, np. FR110, czy pogodowy (FW100)? Ceny sa
    zblizone, ale nie wiem dokladnie, ktory z nich bedzie sie lepiej nadawal do
    domu bez podlogowki, gdzie dodatkowym zrodlem ciepla jest sporej mocy
    kominek umieszczony blisko geometrycznego srodka domu.

    Pomozecie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-11-10 12:46:40
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2011, 13:30:50 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > domu bez podlogowki, gdzie dodatkowym zrodlem ciepla jest sporej mocy
    > kominek umieszczony blisko geometrycznego srodka domu.

    Ja mam oba. Działa to tak że temperatura wody ustalana jest zgodnie z czujnikiem
    zewnętrznym, ale jeśli temperatura w pomieszczeniu osiąga założony poziom to grzanie
    jest ograniczane.
    Takie jest rozwiązanie systemowe mojego pieca (Vailant)

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2011-11-10 12:51:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 04:46:40 -0800 (PST), ZbyszekZ napisał(a):

> [...]
    jest ograniczane.
    > Takie jest rozwiązanie systemowe mojego pieca (Vailant)

    No to tak dziala FW100, o ile wiem. Czujniki w domu i na zewnatrz.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-11-10 13:03:36
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > No to tak dziala FW100, o ile wiem. Czujniki w domu i na zewnatrz.
    Ja mam FW100/200. Wprowadzasz wplyw temperatury w budynku.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2011-11-10 13:22:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 14:03:36 +0100, Marek napisał(a):

    > Ja mam FW100/200. Wprowadzasz wplyw temperatury w budynku.

    A moglbys rozwinac temat?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2011-11-10 20:52:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 13:30:50 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    Jako typowy Polak odczuwam gleboka satysfakcje, ze nie jestem jedynym,
    ktory nie ma pojecia :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2011-11-11 07:45:59
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 10 Lis, 13:30, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > domu bez podlogowki, gdzie dodatkowym zrodlem ciepla jest sporej mocy
    > kominek umieszczony blisko geometrycznego srodka domu.

    Bezwzględnie pogodówka :)

    Tylko musisz dobrze skonfigurować.
    Jeśli FW100 będzie w pomieszczeniu z kominkiem to wpływ temperatury
    pomieszczenia ustaw na 0 a temperatury reguluj termostatami.
    Jak włączysz kominek to kocioł będzie dogrzewał tylko tam gdzie
    trzeba.

    pozdrawiam Piotr

  • 8. Data: 2011-11-12 20:52:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 23:45:59 -0800 (PST), Piotr Boncza napisał(a):

> [...]
    > pomieszczenia ustaw na 0 a temperatury reguluj termostatami.
    > Jak włączysz kominek to kocioł będzie dogrzewał tylko tam gdzie

    OK, czyli przy ustawieniu zerowego wplywu temp. pomieszczenia kociol bedzie
    sterowany temperatura zewnetrzna i temperatura wody krazacej w CO?

    A co, jesli mam tez kaloryfer w garazu, gdzie chce utrzymywac temperature
    powyzej zera i nic ponadto? Jesli ogranicze przeplyw w garazu glowica
    termostatyczna, to czy automatyka kotla nie zglupieje?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2011-11-14 12:33:48
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 12 listopada 2011, 21:52:15 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    O ile pamiętam to zalecane jest aby czujnik pokojowy umieszczać w najchłodniejszym
    wykorzystywanym pomieszczeniu (sypialnia, biblioteka etc.), a w tym pomieszczeniu
    rozkręca się termostat grzejnika na full.

    > A co, jesli mam tez kaloryfer w garazu, gdzie chce utrzymywac temperature
    > powyzej zera i nic ponadto? Jesli ogranicze przeplyw w garazu glowica
    > termostatyczna, to czy automatyka kotla nie zglupieje?

    Automatyka pieca nie ma nic do temperatury w pomieszczeniach, poza pomieszczeniem z
    czujnikiem (dlatego w tym pomieszczeniu kaloryfer powinien grzać bez ograniczeń
    własnego termostatu).

    --
    ZZ@private