  • 11. Data: 2010-07-09 13:38:25
    Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Od: mal <m...@g...com>

    On 9 Lip, 09:53, Rafał <r...@o...pl> wrote:

    > Masz gdzieś opis tej metody?

    Tutaj przeczytasz: http://iglofiltry.com.pl/Iglofiltry/iglofiltry-jako-
    metoda-odwadniania

    mal

  • 12. Data: 2010-07-09 13:45:15
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a ja tak zapytam
    czy jak będę wypłukiwał te woe i potem wyjme ruke zeby filtr założyc itd to
    czy sie nie zapadnie?
    i pompa zassa wode z powierzchni razem z powietrzem na początku?

  • 13. Data: 2010-07-09 17:56:32
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Próbuj. Rura do wody w castoramie 25mm kosztuje 1,3zł za 1mb. Do tego
    > podłaczenie do węża i można próbować, koszt znikomy. Ja dzisiaj kupiłem
    > 40mm i będę próbował.

    Myślisz o plastikowej rurze? Da się to wbijać?

    Marek

  • 14. Data: 2010-07-09 18:52:19
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myślisz o plastikowej rurze? Da się to wbijać?

    To sie robi inaczej. Przez stalowa rure pompuje sie wode i obracajac
    wpuszcza w ziemie. Rury maja ok. 2 - 3m dlugosci, do konca jednej dokreca
    sie nastepna i tak dalej. Wiercimy tak do warstwy wodonosnej, kilkanascie,
    kiladziesiat metrow w ziemie. Pozniej rury sie wyciaga i wsuwa zafiltrowana
    plastikowa 50.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-07-09 18:53:48
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Ja też tylko do ogrodu chcę. Metody nie znalazłem tylko jak byłem mały to
    > tak wężem się bawiłem i wiem że na kilka ładnych metrów go wprowadzałem:).

    A jak chcesz taka rura z filtrem wybic studnie?

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-07-11 18:00:55
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > A jak chcesz taka rura z filtrem wybić studnie?
    Po prostu kopiesz zwykłą niebieską rura do wody a potem wrzucasz ta z
    igłofiltrem, bez problemu się wrzuca i nic się nie zasypuje

  • 17. Data: 2010-07-11 18:04:05
    Od: ZS <a...@w...pl>

    A więc ja dalej walczę ze studnią:)
    Kupiełem 10m rury niebieskiej 25mm oraz 10m rury 40mm. Okazało się że na
    6m głębokości jest warstwa (chyba gliny) ale tak twarda że rurą
    praktycznie nie da się wypłukać bo idzie bardzo powoli.
    Próbowałem z tych 6m zrobionym igłofiltrem wybierać wodę ale pownieważ
    mam pompę nie samozasysającą i trzeba ją zalewać było ciezko (choc w
    końcu się udało). Pompa jednak jest bardzo wydajna 40l/min wiec szybko
    wyssało wodę i zaciągneło powietrze. Wg mal'a trzeba taką dziurę
    wypełnić żwirem aby była zatkana od góry(tego jeszcze nie robiłem bo mam
    problem z zalewaniem pompy ponieważ na końcu igłofiltra nie ma smoka i
    woda poprostu spływa z pompy).

    Mam jeszcze pytanie do mal'a jako hydrologa.
    Czy możliwe jest żeby warstwa wody która jest od 2,5m do 6m wykopanych
    była na tyle słabo przepuszczalna że moja pompa będzie miała np.
    wydajnosć 10L/min albo mniejszą?

    Jezeli nie uda mi się tych 10L/min wyciagnąć to będę kopał dalej przez
    tą glinę do 10m albo dalej już rurą stalową zakończoną jakim świdrem.
    Mam trochę starych rur 1 calowych wiec może się uda.

    Drugim wyjściem jest próbowanie rurą stalową 10cm, wtedy już nie będzie
    trzeba się w igłofiltry bawić tylko normalną pompę głębinowa się wrzuci.

    Jeszcze mam pytanie czy taki hydrofor zassie mi wodę z 8m ale gdzie
    najpierw bedzie powietrze a potem woda czy też trzeba go zalewać? Bez
    smoka na dole filtru to bez sensu zabawa i dla wytrwałych bo wszystko
    spływa.

  • 18. Data: 2010-07-11 18:21:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:i1d12k$jru$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > najpierw bedzie powietrze a potem woda czy też trzeba go zalewać? Bez
    > smoka na dole filtru to bez sensu zabawa i dla wytrwałych bo wszystko

    Nawet świdrem na końcu filtra można nie przebić się przez warstwę iłów bądź
    kamieni. Już lepszy w takim przypadku stożek, lub bicie studni wewnątrz rur
    otulinowych, ale potrzeba do tego dosyć wysoki trójnóg z bloczkiem. Lub
    wiertnicę. Tak jak piszesz w zwięzłym gruncie można wsunąć rurę ssącą z
    filtrem, ale bez zaworów zwrotnych. Woda będzie pompowana z siedmiu metrów -
    fizyki nie przeskoczysz. Jeżeli zmierzysz poziom wody (po ustabilizowaniu)
    trzeba będzie zastosować pompę głębinową albo wykopać studzienkę na
    hydrofor - jeżeli lustro wody nie będzie głębiej niż 8 do 10 metrów.

  • 19. Data: 2010-07-11 18:49:35
    Od: mal <m...@g...com>

    On 11 Lip, 20:04, ZS <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > 6m głębokości jest warstwa (chyba gliny) ale tak twarda że rurą
    > praktycznie nie da się wypłukać bo idzie bardzo powoli.

    Doszedłeś do warstwy podścielającej horyzont wód zaskórnych.
    Jeśli studnia ma służyć do podlewania ogrodu - zakończ na tym.

    > Mam jeszcze pytanie do mal'a jako hydrologa.
    > Czy możliwe jest żeby warstwa wody która jest od 2,5m do 6m wykopanych
    > była na tyle słabo przepuszczalna że moja pompa będzie miała np.
    > wydajnosć 10L/min albo mniejszą?

    Jak już napisałam wyżej - koniec piasku i zaczyna się glina. Jej
    miąższość wynosi kilka metrów (wcześniej pisałeś o sąsiedzie, któremu
    wywiercili studnię fachowcy).
    Po co Ci głębsza studnia jeśli woda ma służyć do podlewania?

    Tu jeszcze muszę Cię uczulić na dwie sprawy:

    1. nie schodź ze swoją rurą do samego końca, czyli do 6 m. Pozostaw
    rezerwę około 1 - 1,5 m, by dać możliwość dopływu wody do perforowanej
    końcówki

    2. przypomnij sobie co ma sąsiad w studni kopanej - wody ma niewiele,
    bo - jak
    podejrzewałam - ostatni krąg spoczął właśnie na glinie

    3. skończ na tym, bo jeśli dostaniesz II horyzont wodonośny to przy
    Twojej
    prymitywnej metodzie "wiercenia" - połączysz oba horyzonty, woda
    się
    wymiesza i tak będzie niedobra; choć - być może - będzie jej
    więcej.

    W hydrogeologii I horyzont wód zaskórnych należy zamknąć poprzez
    wodoszczelne postawienie rur osłonowych, właśnie po to, by nie
    dopuścić do
    przedostawania się tej wody w głębsze poziomy i pogarszanie jej
    jakości!!!

    > Jezeli nie uda mi się tych 10L/min wyciagnąć to będę kopał dalej przez
    > tą glinę do 10m albo dalej już rurą stalową zakończoną jakim świdrem.
    > Mam trochę starych rur 1 calowych wiec może się uda.

    Jeszcze raz pytam: po co Ci wydajność 600 litrów na godzinę? Toż to
    rzeka wody!

    Ale skoro chcesz - to pamiętaj - zamknij I poziom wodonośny w ten
    sposób, że
    np. zabijesz rurę stalową o większej średnicy na metr w tej glinie, a
    potem możesz dalej się bawić po swojemu.

    Życzę powodzenia

    mal

  • 20. Data: 2010-07-11 18:53:40
    Od: mal <m...@g...com>

    P.S.

    Jeśli dojdziesz do II poziomu wodonośnego - będzie on NA PEWNO! pod
    ciśnieniem i poziom piezometryczny może się ustabilizować około 2-3 m
    pod powierzchnią terenu, więc nie musisz się martwić czy pompa
    hydroforowa sobie poradzi.

    mal