    From: ZS <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Date: Sun, 11 Jul 2010 20:04:05 +0200

    A więc ja dalej walczę ze studnią:)
    Kupiełem 10m rury niebieskiej 25mm oraz 10m rury 40mm. Okazało się że na
    6m głębokości jest warstwa (chyba gliny) ale tak twarda że rurą
    praktycznie nie da się wypłukać bo idzie bardzo powoli.
    Próbowałem z tych 6m zrobionym igłofiltrem wybierać wodę ale pownieważ
    mam pompę nie samozasysającą i trzeba ją zalewać było ciezko (choc w
    końcu się udało). Pompa jednak jest bardzo wydajna 40l/min wiec szybko
    wyssało wodę i zaciągneło powietrze. Wg mal'a trzeba taką dziurę
    wypełnić żwirem aby była zatkana od góry(tego jeszcze nie robiłem bo mam
    problem z zalewaniem pompy ponieważ na końcu igłofiltra nie ma smoka i
    woda poprostu spływa z pompy).

    Mam jeszcze pytanie do mal'a jako hydrologa.
    Czy możliwe jest żeby warstwa wody która jest od 2,5m do 6m wykopanych
    była na tyle słabo przepuszczalna że moja pompa będzie miała np.
    wydajnosć 10L/min albo mniejszą?

    Jezeli nie uda mi się tych 10L/min wyciagnąć to będę kopał dalej przez
    tą glinę do 10m albo dalej już rurą stalową zakończoną jakim świdrem.
    Mam trochę starych rur 1 calowych wiec może się uda.

    Drugim wyjściem jest próbowanie rurą stalową 10cm, wtedy już nie będzie
    trzeba się w igłofiltry bawić tylko normalną pompę głębinowa się wrzuci.

    Jeszcze mam pytanie czy taki hydrofor zassie mi wodę z 8m ale gdzie
    najpierw bedzie powietrze a potem woda czy też trzeba go zalewać? Bez
    smoka na dole filtru to bez sensu zabawa i dla wytrwałych bo wszystko
    spływa.