  • 1. Data: 2009-12-13 14:27:22
    Temat: Sufit podwieszany - jak :) ?
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    Witam,

    Chciałbym zamontować (w bloku) sufit podwieszany aby trochę poprawić
    izolację akustyczną.
    Czy inteligentna osoba bez doświadczenia jest w stanie to zrobić :) ?
    Wolałbym nie wynajmować żadnej ekipy, ponieważ w mieszkaniu są już meble
    więc wszystko trzeba powolutku, krok po kroczku żeby nie spowodować
    większych zniszczeń ;).
    Znacie jakieś szczególne pułapki których należy unikać przy takiej
    konstrukcji ?

    pozdro

  • 2. Data: 2009-12-13 14:30:17
    Temat: Re: Sufit podwieszany - jak :) ?
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > [...]
    > Znacie jakieś szczególne pułapki których należy unikać przy takiej
    > konstrukcji ?

    Dodam jeszcze, że chodzi mi o standardową konstrukcję: profile + płyta k-g +
    jakaś wełna. Na początek jeden pokój 3x5m.

    pozdro

  • 3. Data: 2009-12-13 14:36:31
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-13 15:30, Dżejm pisze:

    > Dodam jeszcze, że chodzi mi o standardową konstrukcję: profile + płyta
    > k-g + jakaś wełna. Na początek jeden pokój 3x5m.

    - sprawdz przebieg przewodów w suficie ścianach
    - kup profile dobrej jakości
    - kup dobre wiertla do wiercenia w stropie
    - koniecznie daj taśmy wygłuszające pod profile przyścienne
    - rozplanuj ulozenie profili tak by plyty krawedziona pelna lub
    docinanaz (nie ta z podtloczeniem) laczyly sie na profilu
    - będziesz potrzebował pomocnika przy poziomowaniu profili

    Jak nie masz dwóch lewych rak dasz radę.

    powodzenia

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-12-13 18:56:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > - będziesz potrzebował pomocnika przy poziomowaniu profili

    Ja wypoziomowalem sam bez wiekszego problemu. Ale dodac chcialem, ze do
    sufitu nalezy uzywac wylacznie kolkow metalowych.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-12-13 19:06:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 19:56:15 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Ja wypoziomowalem sam bez wiekszego problemu. Ale dodac chcialem, ze do
    > sufitu nalezy uzywac wylacznie kolkow metalowych.

    A niby czemu?

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-12-13 19:36:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A niby czemu?

    Zeby na leb nie spadlo.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-12-13 20:05:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 20:36:04 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Zeby na leb nie spadlo.

    Uzywaj odpowiednich kołków rozporowych, a nie kołków SM to nic Ci na leb
    nie spadnie :) Ludzie nie wiedza jak dobierac kołki, a tymczasem znaczenie
    ma to czy wkladasz je w lity beton, w terive, porotherm czy w gazobeton. Do
    kazdego z tych materialow sa specjalne kołki ktore gwarantuja dobre i pewne
    zamocowanie. Do tego dochodzi jeszcze rozmiar. Jesli ktos wiesza cały sufit
    na kołkach 6x40... w dodatku przecież normy suchej zabudowy mówią o tym, że
    profile nosne przy ruszcie krzyżowym moga isc co 120 cm, wiec de facto caly
    sufit w pomieszczeniu trzyma sie na 10 kołkach :) W takim przypadku zycze
    powodzenia. Widzialem juz takie konstrukcje.

    Aha, znajdz mi JEDNEGO klienta ktory zgodzi sie poniesc koszty zwiazane z
    kołkami metalowymi... To bede takich uzywal, obiecuje. Tylko jesli
    opakowanie 100 szt. kołków nylonowych mogę kupić za 25 zł, a za kołki
    metalowe trzeba dać 4x tyle... To raczej kończy dyskusję.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-12-13 20:08:20
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > Uzywaj odpowiednich kołków rozporowych, a nie kołków SM to nic Ci na leb
    > nie spadnie :) [...]

    Ja tam się nie znam, ale o metalowych też czytałem. Podczas pożaru
    plastikowe się topią i sufit może spaść. Sytuacja ekstremalna ale w sumie
    brzmi sensownie. Ja na pewno na bezpieczeństwie oszczędzać nie będę :).

    pozdro

  • 9. Data: 2009-12-13 20:09:49
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > Ja wypoziomowalem sam bez wiekszego problemu. Ale dodac chcialem, ze do
    > sufitu nalezy uzywac wylacznie kolkow metalowych.

    Dzięki. Czytałem jeszcze żeby profili nie ciąć tarczówką, bo przegrzewanie
    im szkodzi. A co z wierceniem :) ?

    pozdro

  • 10. Data: 2009-12-13 20:20:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Dżejm" <n...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Dzięki. Czytałem jeszcze żeby profili nie ciąć tarczówką, bo przegrzewanie
    > im szkodzi. A co z wierceniem :) ?

    Przede wszystkim profile szybciej się tnie nożycami niż byś włączył szlifierkę. Ale
    skoro pytasz o "haczyki" to nie wiem czy wiesz, że w świetle głupiego polskiego prawa
    budowlanego, podwieszany sufit to przebudowa wymagająca uzyskania pozwolenia na
    budowę i zatrudnienia kierownika budowy....