  • 11. Data: 2009-12-13 20:28:35
    Temat: Re: Sufit podwieszany - jak :) ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:1luk1m1las5yq.17by8o876aio0$.dlg@40tude.net...

    > Aha, znajdz mi JEDNEGO klienta ktory zgodzi sie poniesc koszty zwiazane z
    > kołkami metalowymi... To bede takich uzywal, obiecuje. Tylko jesli
    > opakowanie 100 szt. kołków nylonowych mogę kupić za 25 zł, a za kołki
    > metalowe trzeba dać 4x tyle... To raczej kończy dyskusję.

    Ale takie warunki podaje chyba nawet Knauf jak kiedys czytalem. Szczerze,
    mimo ze kolki troche znam bo musze zawodowo to nie wiem co to sa kolki do
    Terivy, gazobetonu itp. Owszem widze je w katalogu, ale jakichs specjalnych
    roznic wytrzymalosciowych nie widze. W czasie np. pozaru i tak wszystko
    walnie na leb w tym nylonie i tak. Czy walnie normalnie nie wiem, dzis nie
    wiem, za 10 lat ktos sie przekona. A z ta cena to wiesz, podlogowki tez
    ludzie robia z rury np. Diamonda bo tansza, ale nie slyszalem zeby ktos
    dawal mniej drutow do zbrojenia. W sumie co kto lubi, ja robilem na
    stalowych i takie tez polecam zawodowo. Opornym klientom po kilku zdaniach
    informacji nie widze przeciwwskazan. Ostatecznie ile to pojdzie tych kolkow
    w sufit...?

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-12-13 20:30:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Dżejm" <n...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Dzięki. Czytałem jeszcze żeby profili nie ciąć tarczówką, bo przegrzewanie
    > im szkodzi. A co z wierceniem :) ?

    Dobrze pisali, katowka nie tnie sie cynkowanych rzeczy. Moze to smieszne,
    ale po co komu ew. rdzawe plamy na suficie, zreszta jak William pisal
    latwiej wziac nozyce niz wlaczac szlifierke.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-12-13 21:10:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 21:08:20 +0100, Dżejm napisał(a):

    > Ja tam się nie znam, ale o metalowych też czytałem. Podczas pożaru
    > plastikowe się topią i sufit może spaść. Sytuacja ekstremalna ale w sumie
    > brzmi sensownie. Ja na pewno na bezpieczeństwie oszczędzać nie będę :).

    Pomysl, przeciez to bzdura. Kołki są wbite w beton, więc musialby sie zająć
    strop, a beton raczej nie jest palnym materiałem z tego co mi wiadomo. Więc
    jeśli sufit miałby Ci spaść na głowę w trakcie pożaru, to znaczyłoby, że
    ogień rozprzestrzenia się od dołu, czyli - raczej byłoby Ci obojętne, czy
    ten sufit zleci czy nie, bo byłbyś już tylko kawałkiem zwęglonego mięcha.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2009-12-13 21:20:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 21:28:35 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Ale takie warunki podaje chyba nawet Knauf jak kiedys czytalem. Szczerze,

    Eee, nie wydaje mi sie :)

    > mimo ze kolki troche znam bo musze zawodowo to nie wiem co to sa kolki do
    > Terivy, gazobetonu itp. Owszem widze je w katalogu, ale jakichs specjalnych
    > roznic wytrzymalosciowych nie widze.

    Różnice są w budowie samej koszulki. Dobrze to widać w katalogu Fischera,
    który pewnie posiadasz - tam masz ładnie rozrysowane które kołki do czego,
    jest tabelka, więc od razu zauważysz różnicę.

    > W czasie np. pozaru i tak wszystko
    > walnie na leb w tym nylonie i tak.

    Co wy z tym pożarem... Od góry ogień nie podejdzie, bo musiałby strawić
    kilka centymetrów betonu zanim dojdzie do kołków. Zostaje więc ogień od
    dołu - czyli najpierw pożar trawi wszystko, co w pomieszczeniu (ludzi też),
    potem płytę gipsową (gips popęka i płyta się rozsypie tak czy inaczej, bez
    znaczenia na jakich kołkach zawiesisz konstrukcję), a następnie ma do
    pokonania profile z blachy i DOPIERO dochodzi do kołków. A wtedy jest już
    właściwie wszystko obojętne.

    > Czy walnie normalnie nie wiem, dzis nie
    > wiem, za 10 lat ktos sie przekona.

    No prosze Cie :) Przecież kołki nylonowe stosowało się i 20 lat temu, i
    dawniej też. A jeszcze wcześniej, nie wiem czy pamiętasz, były kołki
    rozporowe "domowej" produkcji, czyli po prostu kawałek drewna w otworze i
    wkręt ;)) I skoro na takim zamocowaniu różniaste rzeczy trzymają się po
    dziś dzień, przez tyle lat, to tym bardziej zaufałbym - podkreślam -
    odpowiednio dobranym - kołkom.

    > A z ta cena to wiesz, podlogowki tez
    > ludzie robia z rury np. Diamonda bo tansza, ale nie slyszalem zeby ktos
    > dawal mniej drutow do zbrojenia.

    Bywają i takie przypadki, przecież nieraz się słyszy, że zbrojenie w
    projekcie jest przewymiarowane i kierbud ma lepszy pomysł na to jak to
    wykonać. Zresztą nie każdy pilnuje ekipy na budowie, a stal ginie często,
    więc robi się z tego co jest - "tak krawiec kraje, jak mu materiału staje"
    :)

> [...]
    > informacji nie widze przeciwwskazan. Ostatecznie ile to pojdzie tych kolkow

    Potrafi pójść dużo, w sumie na sufit i ścianki w sporym domu zużyliśmy
    kiedyś tych kołków ponad tysiąc. Dom był zbudowany z porothermu, strop
    teriva, więc używaliśmy głównie kołków do pustych przestrzeni, a one są
    dużo droższe od normalnych. To się robi już konkretna kwota, z czego wiele
    osób nie zdaje sobie sprawy i tego nikt nie liczy - ale na kołki, wkręty,
    gwoździe, kątowniki metalowe i ogólnie zamocowania, w trakcie całej budowy
    spokojnie, mysle, ze wydasz te 2 tysiące :))

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2009-12-13 21:21:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 21:20:12 +0100, William Bonawentura napisał(a):

    > Przede wszystkim profile szybciej się tnie nożycami niż byś włączył szlifierkę. Ale
    skoro pytasz o "haczyki" to nie wiem czy wiesz, że w świetle głupiego polskiego prawa
    budowlanego, podwieszany sufit to przebudowa wymagająca uzyskania pozwolenia na
    budowę i zatrudnienia kierownika budowy....

    Podobnie jak stawianie ścianek z kg, bo zmienia sie układ i przeznaczenie
    pomieszczeń :) Na to to jest wymagany nawet projekt od architekta.

    --
    best regards,
    scream

  • 16. Data: 2009-12-13 21:22:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 21:30:47 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Dobrze pisali, katowka nie tnie sie cynkowanych rzeczy. Moze to smieszne,
    > ale po co komu ew. rdzawe plamy na suficie, zreszta jak William pisal
    > latwiej wziac nozyce niz wlaczac szlifierke.

    Trzeba mieć dobre nożyce i dojść do wprawy, bo jak ktoś nigdy nie ciął to
    bedzie sie wkurzał że krzywo i nierówno :)

    --
    best regards,
    scream

  • 17. Data: 2009-12-13 22:07:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Eee, nie wydaje mi sie :)

    Nie chce mi sie szukac, ale zaufaj mi na slowo, gdzies w trakcie czytania o
    tych konstrukcjach to wyczytalem. Rozmawialem tez z ludzmi robiacymi takie
    rzeczy u tzw. Niemca. Tam plastik nie przejdzie.

    > Różnice są w budowie samej koszulki. Dobrze to widać w katalogu Fischera,
    > który pewnie posiadasz - tam masz ładnie rozrysowane które kołki do czego,
    > jest tabelka, więc od razu zauważysz różnicę.

    To to ja widze, ale dalej to plastikowa koszulka ze stalowym wkretem
    ciagnacym w dol.

    > Co wy z tym pożarem...

    To jest tak, pozar nie musi spalic koszulki i nawet nie musi do niej
    dotrzec. Ogolny wzrost temp. moze spowodowac zbyt duza elastycznosc samej
    koszulki. Strop moze byc podgrzewany jak kolwiek, wystarczy kilkadziesiat
    stopni. Ale nie biez sobie tego do serca, to nie jest glowny argument.

> [...]
    > wkręt ;)) I skoro na takim zamocowaniu różniaste rzeczy trzymają się po
    > dziś dzień, przez tyle lat, to tym bardziej zaufałbym - podkreślam -

    Nie mam problemow z kolkami na ktore dziala sila scinajaca, ale wyrywanie z
    otworu to troche inna sprawa. Stalowa koszulka nie zmienie ksztaltu juz
    nigdy a plastik kto wie??

> [...]
    > kiedyś tych kołków ponad tysiąc. Dom był zbudowany z porothermu, strop
    > teriva, więc używaliśmy głównie kołków do pustych przestrzeni, a one są

    Powiem Ci w tajemnicy, ze w cenach zakupu takiej roznicy nie widze. :-) Ale
    moze sa i jakies inne o ktorych nie wiem, swiat przeciez duzy. :-)
    Stalowe tylko w sufit, w sciane z racji miekkosci/kruchosci Porothermu w
    ogole bym nie zalecal kolkow stalowych. W suficie takim jak Teriva czy
    Ackerman proponowal bym mocowanie kolkow w belkach stropowych w miare
    mozliwosci bo z tymi pustymi przestrzeniami srednio to wychodzi. Zbyt duzy
    udar w ceramicznym pustaku narobi wiecej szkod niz pozytku. Wewnatrz pustaka
    odrywa sie kawal scianki a z zewnatrz wyglada czesto wszystko ladnie. Tym
    czasem grubosc scianki w miejscu kolka czasami nie przekracza 1mm i nie ma
    wtedy znaczenia na jakim kolku to bedzie wisiec. Jezeli w pustaku to bez
    udaru.

> [...]
    > gwoździe, kątowniki metalowe i ogólnie zamocowania, w trakcie całej budowy
    > spokojnie, mysle, ze wydasz te 2 tysiące :))

    No ale wiesz, na kibel nie bedzie szkoda. :-)

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-12-13 22:08:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Trzeba mieć dobre nożyce i dojść do wprawy, bo jak ktoś nigdy nie ciął to
    > bedzie sie wkurzał że krzywo i nierówno :)

    To prawda, ale tolerancja tam spora.
    BTW kupiles w koncu Erdi??

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-12-13 22:08:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 21:05, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > opakowanie 100 szt. kołków nylonowych mogę kupić za 25 zł, a za kołki
    > metalowe trzeba dać 4x tyle... To raczej kończy dyskusję.

    Ja wzialem kolki metalowe.. Tylko te do mocowania w suficie. Dyble
    metalowe 10x72 kosztuja mnie po 60gr - na sufit 15m2 potrzebuje 30szt,
    czyli na wszystkie sufity na parterze (140m2) pojdzie mi ok 300 kolkow
    * 60gr = 180 pln. Ty wydasz 75 pln.

    Co do pozaru - zle kombinujesz, najcieplej jest przeciez zawsze
    NAJPIERW przy suficie! Jak mialbys przejsc przez plonacy pokoj -
    wolalbys isc gora, czy dolem?:) Bo bezpieczniej jest isc wlasnie na
    czworaka :) Ogien wcale nie musi strawic plyty gipsowej - podczas
    pozaru jest taka temperatura ze zwykle kolki sie zwyczajnie stopia.
    Zreszta dziwie sie, przeciez Knauf, Rigips czy inni producenci podaja
    zawsze ogniotrwalosc swoich systemow i w przypadku kolkow plastikowych
    roznice sa ogromne!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2009-12-13 22:15:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 15:27, Dżejm <n...@n...spam> wrote:

    > Czy inteligentna osoba bez doświadczenia jest w stanie to zrobić :) ?

    Pewnie. Pierwszy raz robilem sufity i wyszly mi perfekt - mozna test
    halogenem robic :D Fakt, ze z paca mialem juz obycie :) Tylko najpierw
    musisz przebrnac przez tone teorii, bo wazne jest prawidlowe wykonanie
    rusztu, prawidlowe plytowanie, szpachlowanie.. A nie tylko rowne
    przytarcie samej gladzi ;) No i rece bola. Mnie po skonczeniu 15m2 w
    lewej rece cos w stawie ryplo i przez trzy dni mialem tylko prawa do
    dyspozycji ;) Teraz pomalu koncze kolejne ~40m2. Zostanie jeszcze
    jedynie 240 + 220m2 poddasza (tu na szczescie juz "tylko"
    zaszpachlowanie i zagladziowanie) :D :D

    Satysfakcja jest. No i oszczedzone sporo kasy. Zrobienie tych poki co
    ~55m2 normalnie kosztowaloby u mnie ok 3 tys pln, samemu robiac
    wyjdzie jakies moze 800 pln? Roboty ok tygodnia. +dwie tuby "ketonala"
    ~20 pln ;-))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.