  • 21. Data: 2016-05-23 14:20:08
    Temat: Re: Swieze powietrze na prowincji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy okazji. Butelkami z tworzywa PET mozna palic w piecu bez obciazania srodowiska.
    To typowy weglowodor bez zadnych zanieczyszczen, podobnie polietylen. W skladzie maja
    wegiel, wodor i tlen. Przy gazie ziemnym albo oleju opalowym pet i pe to prawie
    balsamy dla atmosfery.

  • 22. Data: 2016-05-23 14:28:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 14:10:29 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Butelka po napoju wazy od 3 do 5 dkg. Na kilogram potrzeba ze 25 butelek
    >plastikowych roznych. Dobry jestes jak idzie u Ciebie 125 butelek napojow
    >miesiecznie.
    Oprócz butelek dochodzą kartony po mleku czy innych, jakieś reklamówki, inne
    opakowania po produktach spożywczych czy niespożywczych, gazetki z marketów czy inne
    reklamy. 3 worki na miesiąc minimum ale nie bawię się w zgniatanie itp.

    >Co do wartosci opalowej butelek to jest bardzo wysoka
    >zblizona do oleju opalowego i benzyny.
    Trze przetestować któregoś dnia czy worek plastyków nagrzeje mi zasobnik z wodą;))

  • 23. Data: 2016-05-23 15:04:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli chcesz testowac to nie mierz na worki a na kilogramy.

  • 24. Data: 2016-05-23 15:20:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 14:20:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    skladzie maja wegiel, wodor i tlen. Przy gazie ziemnym albo oleju opalowym pet i pe

    tak bez zwracania uwagi na temperature spalania i czadując czarnym dymem z komina? :)

    b.

  • 25. Data: 2016-05-23 15:23:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Wez przestan z tym co popadnie bo nie ma w Polsce tyle tego co popadnie zeby do
    palenia w co tysiacznym piecu wystarczylo. Czasami w telewizji jakis debil gada ze
    ludzie plastikowymi butelkami pala w piecach. Ale ze jest debilem to nie zwazyl
    litrowej butelki po napoju i nie wie ze kilogram butelek to jest taczka butelek.

    Taa... jasne. Wszyscy grzecznie palą węglem albo porządnym drewnem.
    Weź Ty czasem wyściub nos poza to swoje mieszkanie. Bo ja akurat
    mieszkam w takiej dobrej do zobrazowania okolicy - osiedle starszych
    domów jednorodzinnych. Starczy, że się przejdę po okolicy i co kawałek
    widzę, jakie ludzie rzeczy mają pozwożone po podwórzach i w cudowny
    sposób one znikają, za to oddychać się często nie da. 2 ulice dalej mam
    takiego, który w ziemie regularnie w okolicach 22-23 nie wiem co puszcza
    do atmosfery, ale leci z komina taki syf, że aż strach patrzeć. Śmierdzi
    na całe osiedle i nie jest to zapach węgla.
    Sąsiad najbliższy nazwoził na jesieni chyba z 6 dużych przyczep starych
    mebli rodem z PRLu i tnie i rozwala to w swojej szopie. Zapewne ma takie
    hobby tylko i chce sobie nowy designerski wygląd salonu z tego zrobić...
    Nie muszę chyba dodawać ile w tych meblach lakierów, farb i innych
    świństw, które potem puszcza z dymem. I tak dalej, i tak dalej...
    Najlepsze, że w całkiem sporej liczbie przypadków to nie są biedni
    ludzie, którzy jakoś próbują przeżyć zimę nie bankrutując na ogrzewaniu
    swoich starych, nieocieplonych domów.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 26. Data: 2016-05-23 15:48:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czarny dym bez problemu zrobi sie z wegla, benzyny, oleju opalowego i napedowego,
    drewna. Jak sie ktos uprze to z gazu tez zrobi czarny dym.

  • 27. Data: 2016-05-23 16:21:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Czarny dym bez problemu zrobi sie z wegla, benzyny, oleju opalowego i napedowego,
    drewna. Jak sie ktos uprze to z gazu tez zrobi czarny dym.

    Ale smród palonych plastików nie robi się z węgla czy drewna.

    Osobiście jestem przeciwnikiem zakazu palenia węglem czy drewnem, ale
    jednocześnie jestem za tym, żeby były kontrole czym kto pali oraz
    powszechna edukacja jak palić czysto i oszczędnie, a także odpowiednia
    motywacja do zmiany systemów grzewczych.

  • 28. Data: 2016-05-23 16:56:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Plastikow jest wiecej niz masz klas. Wzor metanu CH4 czyli wegiel, wodor. Wzor PET
    C10H8O4. Czyli wegiel wodor i tlen. Polietylen to tez weglowodor. To z czego w
    przypadku tych najpopularniejszych tworzyw sztucznych moze zrobic sie smrod palonego
    plastiku a z metanu ktory zbudowany jest z tych samych pierwiastkow na dodatek
    zanieczyszczonego innymi smrodu nie ma? Na dodatek pet i pe potrzebuja mniej
    powietrza bo w czasteczce zawieraja tlen.

  • 29. Data: 2016-05-23 17:14:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    zanieczyszczonego innymi smrodu nie ma? Na dodatek pet i pe potrzebuja mniej
    powietrza bo w czasteczce zawieraja tlen.

    Gówno jest zbudowane z tych samych pierwiastków co i pełnowartościowe
    pożywienie.

    Zapewne nie sprawia Ci różnicy czym się odżywiasz?

    Wiele substancji w naszym organizmie jest zbudowana z kombinacji węgla i
    wodoru, podobnie jak: benzen, toluen, naftalen, ksylen itp.

    Dziwnym trafem jakoś ww są dla nas szkodliwe, a nawet toksyczne, nie
    wspominając już o rakotwórczości.

  • 30. Data: 2016-05-23 17:16:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 17:14, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > i wodoru, podobnie jak: benzen, toluen, naftalen, ksylen itp.
    >
    > Dziwnym trafem jakoś ww są dla nas szkodliwe, a nawet toksyczne, nie

    P.S.

    Problem nie leży w samym spalaniu, ale jakości tego spalania i to cały
    czas podkreślam.