  • 121. Data: 2010-12-08 14:21:57
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 15:11, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przykład:
    > Można przypuszczać, że Twoi rodzice próbowali zaoszczędzić dla swoich
    > dzieci.
    > Przez długi czas przeciętna miesięczna pensja (strzelam wg zarobków
    > moich rodziców) była rzędu 2000 zł.
    > Z tego ileś tam udało się odłożyć. Gdzie podziała się realna wartość
    > tych oszczędności, jeśli ta miesięczna pensja to było 0,20 PLN ?
    > Ktoś to zrabował. Na pewno część trafiła do Wielkiego Brata.
    > P.G.

    Z całym szacunkiem: nie porównujmy różnych walut. Jeśli już, to:

    - rodzice zarabiali 20gr i za to utrzymywali się przez cały miesiąc,
    więc co się stało z wartością owych 20gr (czyli 2000 jednostek innej
    waluty o nazwie "stary złoty").

    --
    Liwiusz

  • 122. Data: 2010-12-08 14:31:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Wprost czy pośrednio? ;-)
    > mapki zasadnicze ze starostwa (6 szt.) 52,00 zł

    Ok to "urzędnikom"

    > wypis z księgi wieczystej 30,00 zł

    Kupując dziłake i tak go potrzebowałeś. Wypada m sie upewnic czy działka nie
    ma np obciązeń

    > mapka do celów projektowych 900,00 zł

    Tu się zgodzę to wydatek niepotrzebny. Bez niej tez mozna by sobie poradzić

    > projekt elektryczny 600,00 zł

    Tu nie wiem. Ja tego nie potrzebowałem. Zapłaciłem za przyłącze ale nie
    urzędnikom tylko firmie(Energa) która mi w zamian energię dostarcza

    > projekt konstrukcyjny 2 500,00 zł
    > projekt wod-kan-gaz 2 100,00 zł1
    > projekt architekt 5000,00 zł

    To był Twój dobrowolny wybór. Nie trzeba tyle przepłacac za projekt. I
    zapłacies nie urzedasom ale zamówiłes to normalnie komercyjnie.

    > za pozwolenie na budowę 48,69 zł

    Ok, "urzdasy"-myslę jednak ze cena niewygórowana chociaz to tylko dwie
    kartki papieru

    > To ile zapłaciłem wg Ciebie wprost a ile pośrednio?

    Urzedasom zapłaciłes kilka setek
    Reszte zamówiłes na tzw. wolnym rynku. Ty za projekt zapłaciłes ok 10tys a
    do celów pozwolenia na budowe wystarczyłby taki za 1,5tys.
    Ale to jest własnie wolny rynek, ktos miał towar ty zaakceptowałes cene i
    kupiłes

    >W tym cały szkopuł. Podatki są ukryte. Koszt pracy projektantów to w dużej
    >części koszty bezsensownej roboty wynikjącej z durnych przepisów.

    Do uzyskania pozwolenia na budowe nie jest potzrebny żaden skomplikowany i
    drogi projekt. Wystarczy prosty kilkunastokartkowy za maks 2tys.
    Ty chciałes szczegółowy wiec zapłaciłes wiecej. Twój wybór

    > Jak napisałbym , że chleb to napisałbyś, że można kupować bułki.
    > Proszę Cię, szanujmy się...

    Czy jak chleb jutro kosztowałby 100zł to ludzie by go kupowali?
    Skoro go kupuja po 1,8-2zł to widocznie akceptuja ta cene

    > RFN po wojnie - Ludwig Erhard wprowadził tam wolnośc gospodarczą, wszyscy
    > tam jechali po pracę a RFN się rozwijał jak szalony

    I co teraz? Rozwoj sie zatrzymał? Dlaczego? Jakas rewolucja była?

    (nie z powodu planu
    > Marshalla, nieee) - teraz mają tam soc i stoją w miejscu z 1% rozwoju.

    A było tak dobrze tylko ludziska głupie nie uszanowali tego.

    > No to klops.
    > Nie mam na to argumentu poza tym, że nie wiesz na jakim świecie żyjesz.

    Myśle ze jednak ja lepiej wiem na czyj koszt zyje. W końcu pracuję płace
    podatki, nawet do lekarza chodzę prywatnie.

    Krzysiek

  • 123. Data: 2010-12-08 14:38:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4cff9228$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przykład:
    > Można przypuszczać, że Twoi rodzice próbowali zaoszczędzić dla swoich
    > dzieci.

    Dlaczego tak zakładasz. Dlaczego zakładac że trzeba oszczedzac dla dzieci.
    Rodzice żyli, oszczędzali, dorobili sie dwóch atrakcyjnych nieruchomości(nie
    korzystali z kredytów)

    Rodzice pracowali, płacili podatki, wychowali, wykształcili mnie i siostre,
    dorobili sie jakiegos tam majatku. Mnei wykształcili, wychowali na myśle
    pożądnego człowieka. Ojciec zmarł, żadnych długów po nim spłacac nie musze
    żadnych roszczeń do rodziców nie mam.

    Krzysiek

  • 124. Data: 2010-12-08 14:44:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Ale nie myślisz o przyszłych pokoleniach.
    > Dług publiczny w kraju rośnie jak szalony.

    Za moja przyczyną? Ja jestem tego sprawcą?

    >Ktoś to będzie musiał spłacić
    > przecież.
    > Łudzisz się, że nie?????
    > Kto spłaci? Ty nie, Twoje dzieci - tak a może i ich dzieci jeszcze!

    A jak nikt nie spąłcui to co sie stanie Twoim zdaniem? Jak jest Twoja wizja?

    > Np. ameryka sprzed ok. 50 lat.
    > RFN po wojnie.

    "Sprzed 50lat" 3
    "po wojnie"
    Przypominam że mamy 2010rok więc może coś aktualnego napisz.
    Historię zostaw pasjonatom i historykom.

    Krzysiek

  • 125. Data: 2010-12-08 14:47:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 15:44, Kris pisze:

    > "Sprzed 50lat" 3
    > "po wojnie"
    > Przypominam że mamy 2010rok więc może coś aktualnego napisz.
    > Historię zostaw pasjonatom i historykom.

    I to ma być argument przeciwko normalności?

    --
    Liwiusz

  • 126. Data: 2010-12-08 14:48:59
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "Jan Werbinski" napisał:
    > Nie da się. Nie mając gruntu nie wyżywisz się sam.

    mając grunty też sie nie wyżywisz bo są podatki (od gruntu, krusy, zusy, od
    paliwa, narzędzi, nawozów itp, itd:O)

    > Będziesz musiał kupić chleb w sklepie. A w chlebie jest 50% podatków.

    błędnie liczysz, to że wszystko jest opodatkowane 50% oznacza że kupując coś
    za 4zł, 3zł idą na podatki, a więc płacisz 75% jawnego podatku, a pszeciesz
    wiesz że jest zała masa podatkuf niejawnych, czylitakich o kturych nawet nic
    nie wiesz, i moze się okazać że tak naprawdę nie dość ze płącisz 100% swoich
    dochodów, to jeszcze do wszystkiego co kupujesz dopłacasz pracując za
    darmo:O(

  • 127. Data: 2010-12-08 14:49:01
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "quent" napisał:
    > Nie na darmo słyszy się tu i tam, że Żydzi kręcą tym światem. Oni są b.
    > często bankierami. To ogólnie bardzo inteligentny naród stąd często lądują
    > na samym szczycie finansowych korporacji. Przeciętny Polak nie wie jak
    > policzyć procent od pożyczki a Żyd wie.

    żydzi nie są inteligentni, to naarut cfaniakuf, nierobuf i złodzieii, to
    tacie ludzkie pasorzyty!:O(

    a to że pszeciętny polak nie wie jak policzyć procent od pożyczki wynika
    tylko i wyłącznie z faktu że przed polakiem ten system jest utajniony, nie
    policzy bo nic o nim nie wie:O(

  • 128. Data: 2010-12-08 14:49:03
    Temat: Re: Tani domek - przyklad z zycia
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "ptoki" napisal:
    > Tak, juz widze te miliony slumsow ktore powstana.
    > Widze tez bzdurne wymagania dotyczace dzialek
    > (sosenki wyciac nie moge ale jablonke rosnaca obok juz tak).

    ba, ty sosenki na wlasnym gruncie wyciac nie mozesz, ale taki urzedan moze
    wycinac cale lasy sosenek na gruncie publicznym i to na dodatek bez twojej
    zgody!:O(

    ty na swoim prywatnym gruncie nie mozesz wybudowac fabryki (bo nie
    odstaniesz pozwolenia, bo niby grunt rolny, bo niby 3cia klasa, bo inne
    pierdoly) natomiast jakis miedzynarodowy zydoski koncern bez problemu
    zbuduje fabryke na rolnym gruncie pierwszej klasy, po to sa te urzedasy
    darmozjady i te przepisy zebys ty (polak) nie stanowil konkurencji we
    wlasnym kraju dla nieroba zyda, ot cala filozofia!:O(

  • 129. Data: 2010-12-08 14:49:05
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "Marek Dyjor" napisał:

    > ale brednie opowiadasz... jakoś dziwnie unijnie wspiera sie programy
    > ekologicznego
    > i organicznego rolnictwa.

    wiem że to brzmi absurdalnie, ale cała unia i jej pszepisy są wielkim
    absurdem, więc nie wiem czemu się dziwisz?:O)
    ja mówię tylko że jusz sa taki hunijne pszepisy, jak wejdą (a wejdą bo
    pszepisy unijne są wprowadzane pocichu i żadne państwo na nie wpływu nie ma,
    a ma obowiązek ich pszestszegać) to jak posadzisz sobie koperek w ogrutku,
    bo będziesz miał jusz dość tej "ekologicznej żywności hunijnej" pełnej
    trującej chemi, gmo, hormonuf i lekuf, to jak wykryją u ciebie ten koperek w
    doniczce, czy w ogrutku to dostaniesz 15 lat więzienia, a może i
    dożywocie:O(

  • 130. Data: 2010-12-08 14:52:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > taką patologię masz na całym świecie... jak jesteś biedny to cie nie stać
    > na dobrego prawnika i w sądzie przepadniesz.

    Normalne i naturalne prawo przyrody - przeżywa silniejszy ;)