  • 191. Data: 2010-12-10 10:54:45
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ido12s$69e$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Czemu wiec męczysz sie tutaj jak tam jest raj na ziemi?

    Skąd wiesz, że ciągle jestem tutaj? I dlaczego uważasz że się męczę?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 192. Data: 2010-12-10 10:56:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Tylko kilka lat? To znaczy że mając 18 lat można przed trzydziestką nie
    > mieć długów, mieć dobrą działkę i założyć rodzinę? No to chyba nieźle, co?

    Jeśli sie zacznie pracowac w wieku 18 lat, ma się gdzie mieszkac no i
    zapewne będzie to pierwsza praca wiec szczęściarzem będzie ten który
    dostanie srednia krajową na poczatek.
    > Tak. Np ja płacę nieco mniej.

    Konkrety poprosze. Czy kierbud daje Tobie zniżkę za to że jestes świadomy?

    Krzysiek

  • 193. Data: 2010-12-10 10:56:54
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie o to chodzi, podobnie jest z wieloma kredytami hipotecznymi,
    > gdzie na chwilę obecną nie opłaca się ich spłacać wcześniej (co nie
    > znaczy, że sytuacja nie się nie zmieni w przyszłości), ale tacy ludzie jak
    > JW tego nie rozumieją/zrozumieją, bo to za trudne.

    Tylko że większość kredytobiorców nie umie wypracować zysku z kapitąłu
    powyżej kosztu kredytu.

  • 194. Data: 2010-12-10 10:58:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Według zasady Volenti non fit iniuria (Chcącemu nie dzieje się krzywda)
    > 2. Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego.
    >
    > Proste. Tyle, że niestety nierealne, bo na świecie jest już niewiele
    > miejsc, gdzie można tak żyć.

    Czyli jak myslałem- brak konkretów
    Więc o kant dupy roztłuc te teorie. Żyjemy tu i teraz i mamy to co mamy.

    Krzysiek

  • 195. Data: 2010-12-10 11:03:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Ale możesz pracować nawet 24h na dobe i co z tego, skoro dług publiczny
    > rośnie...
    > Quentowi chodzi o to, że przyszłe pokolenia będą pracować,
    > abyś mógł dostać emeryturę, pójść do lekarza itd itp.

    Nie tylko.
    Przyszłe pokolenia pracują na to że DZISIAJ mogę iść do lekarza itp. Bo to
    oni (nie)spłacą obecne długi.

  • 196. Data: 2010-12-10 11:06:15
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Znowu chcesz błysnąć i ci się nie udało. Jedź np. do Łodzi i zobacz jak
    > może wyglądać stara fabryka. Wysoka na 15m, tylko jedna kondygnacja - lub
    > dwie - więcej mieszkań, długa na 150, i mieszka tam 100 osób. Spełnia
    > warunki twojej definicji. Dalej uważasz, że to dom jednorodzinny ?

    Nie spełnia! Przecież w definicji jest dom JEDNOrodzinny. Nie umiesz czytać?

  • 197. Data: 2010-12-10 11:07:48
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4d008ef7$1@news.home.net.pl...

    > Jeśli jest się janemwebińskim, który pieniądze potrafi tylko wydawać.
    >
    > Człowiek inteligentny potrafi z gotówki uzyskać większy zysk, niż będzie

    Obecne ceny wynajmu są mniejsze od kosztów kredytu i mniejsze OD INFLACJI.
    Obligacje są zyskowniejsze od nieruchomości!
    http://stooq.pl/n/?f=396078

    > go kosztował kredyt. Dodatkowo dochodzi jeszcze taka pewnie tobie
    > nieznana koncepcja jak płynność finansowa.

    ROTFL

  • 198. Data: 2010-12-10 11:10:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Akurat w temacie crosspostów Budyń ma rację. Zapomniałeś o dopisku w
    > topiku i niepotrzebnie się teraz szarpiesz zamiast przeprosić.

    Ja celowo ich nie używam. Nie stosuję się do nieaktualnych zasad netykiety,
    jak np znaki diakrytyczne. Każdy powinien sprawdzić adresata przed wysłaniem
    i za to odpowiada. Komu nie pasują moje zasady, to niech nie czyta.

    > Natomiast jeśli chodzi o meritum to zgadzam się, że jesteśmy zniewoleni.
    > Co więcej.. wielu z nas prawdziwej wolności nie chce. Woli żyć jak
    > bydlątko i móc całe życie narzekać niż samemu być odpowiedzialnym za
    > siebie i w konsekwencji swojego postępowania również za innych.

    Pomyśleć tylko że jak ksiądz na religii opowiadał o pasterzu i owcach, nam
    się wydawało to przenośnią...

  • 199. Data: 2010-12-10 11:12:13
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > I co z tego, że takie widziałeś ? Że 2 lub 100 takich budynków jest
    > wykonana perfekcyjnie, a reszta ? Jak rozumiem poza fakultetami z
    > automatyki /elektroniki/hydrauliki/gimnastyki jesteś równeiż konstruktorem
    > który po wyglądzie potrafi rozpoznać wytrzymałość konstrukcji. Gdzie
    > kupiłeś okulary prześwietlające beton by sprawdzić jakość i sposób np.
    > zbrojenia ? A spieprzyć konstrukcyjnie można wiele rzeczy wystarczy nie
    > wiedzieć co to belka i jak się zachowuje w różnych warunkach.

    Ano to z tego, że 100% budynków które się w Polsce zawalają przeszło odbiór
    i ma papiery.

  • 200. Data: 2010-12-10 11:13:08
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "ogórek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj jeszcze raz moje pytanie:
    > Pytałem ile Quent zapłacił urzednikom załatwiajac pozwolenie/budując dom?
    > To bardzo łatwo sprawdzić zreszta Quent odpisał- i okazało sie że tych
    > opłat nie było wcale tak dużo. Pewne mity najłatwiej rozwiac na
    > konkretnych przykładach

    Chłopie. Ty ciągle nie rozumiesz co to jest udział podatków w cenach. Nie
    wymagaj od innych żeby się z koniem kopali!