  • 61. Data: 2010-10-29 21:33:11
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4ccb3738$0$22808

    > To efekt uboczny. Stojącym z boku pozwala na lepsze obliczenie ekonomii
    > solarów.

    Nie.
    Stojacym z boku daja satysfakcje z i tak niezmiennego zdania.
    Jakie dla Ciebie znaczenie ma zywotnosc instalacji? Nawet gdyby byla
    bezawaryjna przez 100 lat to i tak dla Ciebie bedzie nieoplacalna, bo tak
    wymysliles, bo tak dla Ciebie jest dobrze i juz.
    Moja corka, wczesna nastolatka juz pod prysznicem siedzi kilkanascie minut a
    z tego co mowia znajomi to wcale nie jest zly wynik. Podobno z czasem bedzie
    juz tylo gorzej. Ja tez lubie posiedziec w cieplej wodzie, wiec dla mnie
    jest OK.

    > Większość zakłada, że wytrzymają 15 lat, a tu się okazuje że pękają
    > samoistnie po paru latach.

    Nic nie wiem o pekaniu po paru latach. Jedna pekla po stosunkowo krotkim
    czasie a moze i po pierwszym podgrzaniu, kto to wie? Byla wadliwa i tyle.
    Poza tym skoro o tym dyskutujemy to kazdy postronny czytacz wezmie i ten
    aspekt pod uwage i moze wybrac o wiele dluzej sprawdzone kolektory plaskie
    ktore nie wykazuja takich problemow. Dyskusja ma charakter przy okazji
    pouczajacy i tak proponuje do tego podchodzic. Inwestycja wcale nie jest dla
    wszystkich zla tylko trzeba dobrac odpowiednie komponenty.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2010-10-30 00:30:09
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > Stojacym z boku daja satysfakcje z i tak niezmiennego zdania.

    Moje zdanie jest zmienne jeśli sytuacja się zmienia, chociaż w temacie
    solarów akurat się nie zmieniło, bo dalej są zbyt drogie. Chcę solarów, bo
    są fajne. Niefajna jest cena. Przy obecnej cenie są one dla małego zużycia
    wody ekonomicznie nieopłacalne. Są fanaberią.

    > Jakie dla Ciebie znaczenie ma zywotnosc instalacji? Nawet gdyby byla
    > bezawaryjna przez 100 lat to i tak dla Ciebie bedzie nieoplacalna, bo tak
    > wymysliles, bo tak dla Ciebie jest dobrze i juz.

    Średnia żywotność instalacji powyżej 15 lat pozwala na niższe koszty
    amortyzacji. Poza tym lubię kupować rzeczy, które będą działać przez
    kilkanaście-kilkadziesiąt lat.

> [...]
    > bedzie juz tylo gorzej. Ja tez lubie posiedziec w cieplej wodzie, wiec dla

    Odkrywanie własnej seksualności zabiera czas i ciepłą wodę. Za parę lat
    znajdzie sobie chłopaka i załatwi prysznic w 3,5 minuty.

    > Nic nie wiem o pekaniu po paru latach. Jedna pekla po stosunkowo krotkim
    > czasie a moze i po pierwszym podgrzaniu, kto to wie? Byla wadliwa i tyle.

    Statystyka przedstawia się nieciekawie.

> [...]
    > pouczajacy i tak proponuje do tego podchodzic. Inwestycja wcale nie jest
    > dla wszystkich zla tylko trzeba dobrac odpowiednie komponenty.

    Ano tak. Ja się przecież uczę i liczę...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 63. Data: 2010-10-30 12:39:06
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Odkrywanie własnej seksualności zabiera czas i ciepłą wodę. Za parę lat
    > znajdzie sobie chłopaka i załatwi prysznic w 3,5 minuty.

    W 3,5minuty to zdąży się co najwyżej podmyć na bidecie.
    Twoja żona naprawdę potrafi w 3,5 minuty się wykąpać pod prysznicem?
    Nie wiem komu mam współczuć. Tobie, czy twojej żonie której zabraniasz
    dłuższych kąpieli.

    > Ano tak. Ja się przecież uczę i liczę...

    Ależ taki dusigrosz jak ty, co wylicza na prysznic żonie czy córce 3,5
    minuty w życiu nie kupi solarów.
    Ty prędzej zainwestujesz w miednicę i szare mydło.

    Marek

  • 64. Data: 2010-10-30 12:44:22
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > http://www.junkers.com/pl/pl/produkte_1/kolektoryson
    eczne/excellencefkt/excellence-fkt.aspx

    > Niestety jakos trudno doszykac sie parametrow. :-)) Zabaw sie w
    > porownanie, ciekaw jestem co powiesz.

    Niestety, ale tego kolektora nie badano. Nawet nie ma nigdzie parametrów
    poza wymiarami.
    Kupowanie w ciemno produktu który jest dobry bo... tak napisali na stronie
    :)

    Marek

  • 65. Data: 2010-10-30 15:45:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ależ taki dusigrosz jak ty, co wylicza na prysznic żonie czy córce 3,5
    > minuty w życiu nie kupi solarów.
    > Ty prędzej zainwestujesz w miednicę i szare mydło.

    Prawdopodobnie z powodu ograniczenia umysłowego pomyliła Ci się umiejętność
    liczenia zwrotu z inwestycji, ze skąpstwem. Podobnie wąskie horyzonty ma
    większość Polaków, tak więc nie wyróżniasz się z tłumu. Jesteś
    przedstawicielem mediany społeczeństwa.

    60% Polaków nie umie obliczyć rentowności. Połowa nie wie co to jest
    inflacja.
    http://www.rp.pl/artykul/321456,360595_Skromna_wiedz
    a__niewielki_portfel__brak_oszczednosci_.html
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fundacja-Kronenberga
    -sprawdzila-stan-wiedzy-ekonomicznej-Polakow-2014862
    .html

    Solary pewnie kiedyś kupię. Wtedy, kiedy będą opłacalne. Kasa na solary
    ciągle rośnie tymczasowo zainwestowana w akcje.

  • 66. Data: 2010-10-31 08:10:49
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    > Kasa na solary ciągle rośnie tymczasowo zainwestowana w akcje.

    Chyba chciałeś napisać "postawiona na akcje". Hazard to nie inwestycja.

  • 67. Data: 2010-10-31 08:49:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:iaj8af$2df$1@news.onet.pl...
    > ?
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >>

    > Chyba chciałeś napisać "postawiona na akcje". Hazard to nie inwestycja.

    Jeżeli wszystko wrzucisz w jedną spółkę na New Connect, to faktycznie będzie
    to hazard.
    Ale jeżeli podzielisz to na różne instrumenty i zapanujesz nad ryzykiem, to
    staje się to inwestycją.

    Jesteś świadomy, że Twoja emerytura zależy od tego, co błędnie nazywasz
    hazardem?

  • 68. Data: 2010-10-31 09:13:19
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?

    > Ale jeżeli podzielisz to na różne instrumenty i zapanujesz nad ryzykiem, to
    > staje się to inwestycją.

    Inwestycją jest zakup akcji w celu pobierania dywidendy. Zakup z myślą o wzroście
    kursu jest hazardem.

    > Jesteś świadomy, że Twoja emerytura zależy od tego, co błędnie nazywasz
    > hazardem?

    Nie sądzę. Emerytura będzie zależała głównie od rozwoju ekonomicznego kraju i
    demografii. Co z tego, że dostaniesz 5000zł emerytury, jeśli nie będzie kto miał
    pracować i chleb będzie kosztował 500zł ?

  • 69. Data: 2010-10-31 09:56:31
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    napisał w wiadomości news:iajbvn$cuf$1@news.onet.pl...
    > ?
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Inwestycją jest zakup akcji w celu pobierania dywidendy. Zakup z myślą o
    > wzroście kursu jest hazardem.

    Całkowicie się zgadzam z pierwszym zdaniem. To drugie zdanie mówi o
    spekulacji. A ona może być zarówno inwestycją, jak i hazardem. Kwestia
    podejścia, oczekiwań, zarządzania ryzykiem.

    > Nie sądzę. Emerytura będzie zależała głównie od rozwoju ekonomicznego
    > kraju i demografii. Co z tego, że dostaniesz 5000zł emerytury, jeśli nie
    > będzie kto miał pracować i chleb będzie kosztował 500zł ?

    Czyli liczysz, na długoterminowy zakład o to że ktoś spłodzi kilkadziesiąt
    milionów obywateli, którzy nie zechcą wyjechać i zapracują na Twoje
    utrzymanie. Czysty hazard!

  • 70. Data: 2010-10-31 11:22:32
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fundacja-Kronenberga
    -sprawdzila-stan-wiedzy-ekonomicznej-Polakow-2014862

    Ja ci nie mam zamiaru tłumaczyć co to jest rentowność a co inflacja. Tego
    uczyli w szkole a że ty nie chodziłeś i nie uczyłeś się to twoja wina.
    Mnie jakoś wychodzi że się opłaca.
    Mnie. Rozumiesz to? Mnie. Tobie nie tylko mnie bo ty skąpisz nawet żonie
    podmyć się porządnie pod prysznicem.

    > Solary pewnie kiedyś kupię. Wtedy, kiedy będą opłacalne. Kasa na solary
    > ciągle rośnie tymczasowo zainwestowana w akcje.

    Grałem na giełdzie jak ty jeszcze siusiu do nocnika robiłeś więc bajki o
    twoich zyskach to możesz sobie wsadzić wiesz gdzie...

    Marek