  • 81. Data: 2010-10-31 22:00:02
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iah3v0$1mbl$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    eczne/excellencefkt/excellence-fkt.aspx

    > Niestety, ale tego kolektora nie badano. Nawet nie ma nigdzie parametrów
    > poza wymiarami.
    > Kupowanie w ciemno produktu który jest dobry bo... tak napisali na stronie

    A no wlasnie. Nasze rodzime produkty na tle konkurencji wypadaja naprawde
    zachecajaco, tylko kto sie tym interesuje?

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2010-10-31 22:31:15
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Ze co?? Wlasnej seksualnosci? Jedenastoletnia dziewczyna psychicznie nie
    > jest w ogole zainteresowana zadna seksualnoscia. O czym Ty piszesz??

    Masz wikipedię? Poczytaj sobie tatku o pokwitaniu.

    > Jaka statystyka?

    Twoja.

    > Ja sie caly czas ucze i dalej glupi jestem z ta roznica ze to wiem.

    Ja też wiem. To widać.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/ >

  • 83. Data: 2010-10-31 22:33:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    a__niewielki_portfel__brak_oszczednosci_.html
    -sprawdzila-stan-wiedzy-ekonomicznej-Polakow-2014862
    .html

    > Ciagle Googlinski. :-))
    > Ja pamietam o Twoim koszcie krancowym solarow i amortyzacji rownoznacznej
    > z czasem zycia urzadzenia. Nie podejmuj tematow ekonomicznych na podstawie
    > wiedzy wyczytanej w sieci. A przy okazji to min. wlasnie z powodu inflacji
    > warto montowac solary. Jezeli nie to wyjasnij dla czego?

    Ucieczka przed inflacją w konsumpcję (nierentowną pseudoinwestycję). :-)))
    Dobre!

    > Poczekamy na besse, zbliza sie i zobaczymy co z Twoja inwestycja w akcje.

    Nie mogę się doczekać bessy. Wszak to świetna okazja do powiększenia
    portfela. Sprawdź na pl.biznes.wgpw, że od półtora roku kraczę i nieustannie
    mam nadzieję na kolejną fazę kryzysu. Oby ceny spadły niżej niż ostatnio.
    Szkoda że tak się nie stanie. Ale mam nadzieję, że się mylę.

  • 84. Data: 2010-11-01 18:17:50
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > A no wlasnie. Nasze rodzime produkty na tle konkurencji wypadaja naprawde
    > zachecajaco, tylko kto sie tym interesuje?

    W Polsce, nadal często spotykamy się z mitem niemieckiej marki. Taki sam mit
    funkcjonuje jeszcze w Niemczech.
    Niestety ale wiele produktów z Polski przekracza oczekiwania konsumentów
    niemieckich a i tak kupowane sa raczej niechętnie. Niemiec kupi niemieckie
    nie tylko dlatego że ma wykute we łbie przez dziesięciolecia że co
    niemieckie to dobre ale i też z chęci wspomagania rodzimego biznesu niż
    miałby przyczynić się do wzrostu gospodarczego konkurenta. Polak kupi bo co
    niemieckie to dobre. Wystarczy napisać pod reklamowanytm towarem niemiecka
    marka a już działa jak lep na muchy. Nie mówię tu o samochodach bo Polska
    akuraty w tej branży nie była nigdy tygrysem ale i też nie musi. Jest sporo
    krajów lepiej rozwiniętych niż Polska a też nie przodują w motoryzacji.
    Zresztą te niemieckie samochody też coraz bardziej się psują.

    Marek

  • 85. Data: 2010-11-01 20:19:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ucieczka przed inflacją w konsumpcję (nierentowną pseudoinwestycję). :-)))
    > Dobre!

    Przed inflacja nie da sie uciec a dla czego to mialo byc dodatkowe pytanie o
    przyczyny inflacji, ale widze, ze nie masz bladego pojecia o czym piszesz
    wiec sie powstrzymam...

    > Nie mogę się doczekać bessy. Wszak to świetna okazja do powiększenia
    > portfela.

    Trzymajac akcje PZU i GPW w tym portfelu. :-DD

    > Sprawdź na pl.biznes.wgpw, że od półtora roku kraczę i nieustannie mam
    > nadzieję na kolejną fazę kryzysu. Oby ceny spadły niżej niż ostatnio.
    > Szkoda że tak się nie stanie. Ale mam nadzieję, że się mylę.

    Ty nie mysl sobie, ze z ciebie taki rekin biznesu. Pierwsze akcje jakie
    kupilem to byly akcje Uniwersalu, Kabli i sam juz nie pamietam czego w
    czasach kiedy za te akcje placilo sie sporo mniej placac obligacjami
    kupionymi minute wczesniej zanim jeszcze ktos o gieldzie slyszal. To byla
    pierwsza emisja akcji w naszym kraju i nie w biurze maklerskim. Dla czego to
    pewnie wiesz a jak nie to sobie za momencik wygooglujesz. Ciekawostka bylo
    tez to, ze mialem 24 numer rachunku w biurze maklerskim spory czas pozniej o
    ktorym w ogole malo kto slyszal. Z rynkow pienieznych zdawalem egzaminy a na
    gieldzie bywalem od srodka w ramach przygotowania do specjalizacji w starej
    siedzibie ironii socjalizmu, bo w jego glownej siedzibie. Na marginesie,
    historia zatoczyla kolo. Ale jezeli chcesz tu sie kreowac na grupowego
    Warrena Buffeta to ja Ci w tym przeszkadzac nie bede, wielu innych jak widze
    tez. Szkoda tylko, ze kupowanie akcji nie ma nic wspolnego z tematem tu
    omawianym, ale chociaz wiemy ze masz szanse wiedziec co to jest Cedula i
    Warranty. Zawsze to cos.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2010-11-01 20:26:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Masz wikipedię? Poczytaj sobie tatku o pokwitaniu.

    Jasne, wygoogluje sobie w sieci glodne frazesy zamiast przebywac z wlasnym
    dzieckiem i widziec co sie z nim dzieje. Przeczytaj moze jakies podreczniki
    z psychologii o rozwoju emocjonalnym to moze wrocimy do tematu.

    > Twoja.

    No tak, jedna rura to statystyka. W sumie nie mam pytan.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2010-11-02 13:32:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > Przed inflacja nie da sie uciec a dla czego to mialo byc dodatkowe pytanie
    > o przyczyny inflacji, ale widze, ze nie masz bladego pojecia o czym

    Przed inflacją pieniądza można prosto uciec nie posiadając pieniędzy.

    > Trzymajac akcje PZU i GPW w tym portfelu. :-DD

    PZU sprzedałem już dawno, bo nie wierzę we wzrosty...

    > Ty nie mysl sobie, ze z ciebie taki rekin biznesu. Pierwsze akcje jakie
    > kupilem to byly akcje Uniwersalu, Kabli i sam juz nie pamietam czego w

    Tak, ja też spekulowałem w latach 90tych na Universalu. No ale jak widać ja
    już się czegoś nauczyłem. :-)

    > tez to, ze mialem 24 numer rachunku w biurze maklerskim spory czas pozniej
    > o ktorym w ogole malo kto slyszal. Z rynkow pienieznych zdawalem egzaminy
    > a na

    Strasznie się przechwalasz. Jak widzisz na sobie wiedza jest ulotna...

    > gieldzie bywalem od srodka w ramach przygotowania do specjalizacji w
    > starej siedzibie ironii socjalizmu, bo w jego glownej siedzibie. Na
    > marginesie,

    Też tam byłem i nawet TV w dzienniku mnie pokazała. hehe

    > historia zatoczyla kolo. Ale jezeli chcesz tu sie kreowac na grupowego
    > Warrena Buffeta to ja Ci w tym przeszkadzac nie bede, wielu innych jak
    > widze

    Po prostu umiem policzyć rentowność solarów i włożenia tej samej kasy w coś
    innego. Nie trzeba być rekinem. Nawet niektóre obligacje dają większą
    rentowność od solarów.

  • 88. Data: 2010-11-02 21:16:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Przed inflacją pieniądza można prosto uciec nie posiadając pieniędzy.

    Nie no rewelacja. Czerpiesz tak z tej wiedzy garsciami i dajesz przyklad?
    Co to jest inflacja pieniadza?

    > PZU sprzedałem już dawno, bo nie wierzę we wzrosty...

    I slusznie, mozesz tez wierzyc w dywidende, to tez dywersyfikacja.

    > Tak, ja też spekulowałem w latach 90tych na Universalu. No ale jak widać
    > ja już się czegoś nauczyłem. :-)

    A inni jak widac po merytorycznej tresci pewnie nie...

    > Strasznie się przechwalasz. Jak widzisz na sobie wiedza jest ulotna...

    Wiedza o czym mi uleciala?
    Poza tym ja sie nie przechwalam a stwierdzam, ze nie jestes tu taki boss
    tajemnej wiedzy gieldowej, wiec zupelnie nie rozumiem po co wciskasz tu
    wywody spekulacyjne zupelnie nie zwiazane z tematem.

    > Też tam byłem i nawet TV w dzienniku mnie pokazała. hehe

    Tam moze byc kazdy, ale nie kazdy od kuchni, wielkie mi co...

    > Po prostu umiem policzyć rentowność solarów i włożenia tej samej kasy w
    > coś innego. Nie trzeba być rekinem. Nawet niektóre obligacje dają większą
    > rentowność od solarów.
    To sie nazywa myslenie o przyszlosci. Dom tez sprzedaj, bedziesz mial wiecej
    na akcje. Ja nie musze wybierac miedzy akcjami albo solarami. Kapital to
    jedno a dom i koszty to drugie.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2010-11-02 21:53:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Nie no rewelacja. Czerpiesz tak z tej wiedzy garsciami i dajesz przyklad?
    > Co to jest inflacja pieniadza?

    Spadek możliwości nabywczej pieniądza. Wzrost cen wyrażony w pieniądzu.
    To jest coś innego niż np inflacja złota, czyli wzrost cen wyrażony w
    złocie. Ceny można wyrażać również w godzinach pracy, albo dobrach. To miało
    miejsce zanim powstał pieniądz.

    Dlatego przed inflacją da się uciec. Tylko musisz wiedzieć przed którą
    chcesz uciekać.

    > I slusznie, mozesz tez wierzyc w dywidende, to tez dywersyfikacja.

    Obiecanki 2,5% dywidendy? Śmieszne.

    > A inni jak widac po merytorycznej tresci pewnie nie...

    Ty wiesz lepiej.

> [...]
    > tajemnej wiedzy gieldowej, wiec zupelnie nie rozumiem po co wciskasz tu
    > wywody spekulacyjne zupelnie nie zwiazane z tematem.

    Żeby zwrócić uwagę na nierentowność solarów.

    > Tam moze byc kazdy, ale nie kazdy od kuchni, wielkie mi co...

    Widziałeś tamtejszą kuchnię?

    Wiesz, teraz na giełdzie inwestują nawet szeregowi pracownicy w Biedronce,
    emeryci i licealiści. Przypisywanie posiadaczowi akcji cech rekina świadczy
    o zacofaniu albo słabym zorientowaniu w bieżącej sytuacji.

    > To sie nazywa myslenie o przyszlosci. Dom tez sprzedaj, bedziesz mial
    > wiecej na akcje. Ja nie musze wybierac miedzy akcjami albo solarami.
    > Kapital to jedno a dom i koszty to drugie.

    Dom to konsumpcja. Należy go ogrzać itp. Każdy gdzieś mieszka. To nie ma
    znaczenia w tym temacie.

    Instalacja solarna jest dodatkową instalacją do np CW. Dodatkową, służącą z
    założenia do OBNIŻENIA kosztów. Problem w tym, że po obliczeniu wszyskich
    kosztów i kosztu utraconego zysku z kapitału ona się najczęściej (przy
    założeniach, które wiele razy już pisałem) nie opłaca. Kwotę wydaną na tą
    instalację można zainwestować i ona przyniesie większy zysk, niż
    oszczędności. Tymczasem za parę lat ceny takich instalacji mogą spaść do
    progu opłacalności. I wtedy jak najbardziej warto.

  • 90. Data: 2010-11-02 22:48:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Spadek możliwości nabywczej pieniądza.

    W madrych ksiazkach pisza, ze to deprecjacja.

    > Wzrost cen wyrażony w pieniądzu.
    > To jest coś innego niż np inflacja złota, czyli wzrost cen wyrażony w
    > złocie. Ceny można wyrażać również w godzinach pracy, albo dobrach. To
    > miało miejsce zanim powstał pieniądz.

    Pisza tez, ze to wymiana barterowa i ucza na historii pieniadza, zamierzchla
    epoka ktorej ewolucja jest pieniadz wlasnie.

    > Dlatego przed inflacją da się uciec. Tylko musisz wiedzieć przed którą
    > chcesz uciekać.

    Taka pani przy drodze pewnie moglaby miec najlepsza dzis wiedze na ten
    temat. Problem w tym, ze mnie ona nie interesuje.

    > Obiecanki 2,5% dywidendy? Śmieszne.

    No jak masz akcji za 1000zl to moze i smieszne.

    > Ty wiesz lepiej.

    No ponoc nie. :-)

    > Żeby zwrócić uwagę na nierentowność solarów.

    Bez jaj, pani ze zniczami pod cmentarzem o tej porze roku tez sie nie
    oplaca??
    Mozliwosci zarabiania i gromadzenia kapitalu jest wiele i tego nikt nie
    neguje, tylko ze ja nie widze zwiazku w tej dyskusji.

    > Widziałeś tamtejszą kuchnię?

    Jak wielu robiacych specjalizacje z pieniadza i rynkow pienieznych.
    Wystarczy chodzic do szkoly i miec nieleniwego promotora ze znajomosciami.

    > Wiesz, teraz na giełdzie inwestują nawet szeregowi pracownicy w Biedronce,
    > emeryci i licealiści. Przypisywanie posiadaczowi akcji cech rekina
    > świadczy o zacofaniu albo słabym zorientowaniu w bieżącej sytuacji.

    Nie ja pierwszy napisalem o akcjach PZU ktorys raz z kolei i nie bylo to w
    tym watku. Nie ja sie tu kreuje na gracza gieldowego jako alternatywe dla
    solarow, ja nic nie pisze o zarabianiu a wylacznie o budowaniu i kosztach.

    > Dom to konsumpcja.

    Oczywiscie ze tak. Pisalem o tym nie jeden raz w dyskusjach o kredytach
    ponoc znacznie tanszych od wlasnego kapitalu.

    > Należy go ogrzać itp. Każdy gdzieś mieszka. To nie ma znaczenia w tym
    > temacie.

    To ma podstawowe znaczenie bo determinuje koszty ktore wlasnie probujemy
    obnizyc, lub mamy cele komfortowe a to wiecej niz akcje na tej grupie.

> [...]
    > oszczędności. Tymczasem za parę lat ceny takich instalacji mogą spaść do
    > progu opłacalności. I wtedy jak najbardziej warto.

    Nie wiemy czy ceny spadna, nie ma spekulacyjnych pewnych zyskow, mamy za to
    pewne koszty z roku na rok coraz wyzsze. Nie wszystkim sie oplaca i nie
    dziwie sie, ze Tobie sie nie oplaca a Twoje zalozenia nie do kazdego pasuja.
    Nie kazdy tez musi wybierac miedzy zakupem solarow a kupnem akcji by zarobic
    na grzanie wody za to kazdy chce placic mniej.

    Pozdro.. TK