    From: Andrzej Bialecki <a...@C...CUTorg>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Trzeszczące Veluxy
    Date: Thu, 12 Mar 2009 10:55:24 +0100

    Witam,

    Mieszkam sobie od roku w moim domku z poddaszem użytkowym, na ktorym mam
    4 Veluxy.

    Otóż owe veluxy dosyć często same z siebie trzeszczą, i to głośno -
    takie jakby strzelanie od jakichś naprężeń. Wydaje mi się, że efekt ten
    występuje głównie jak są rozszczelnione, tzn. z uchyloną klapką, i
    zależy od chwilowych zmian nasłonecznienia.

    Przez poprzedni sezon starałem się to zignorować, myśląc że jest to
    efekt układania się więźby dachowej albo nie wiem czego. Ale zaczęło
    mnie to już wkurzać - np.o 6 rano nagle budzą mnie głośne trzaski .. no
    nie jest to zbyt przyjemne.

    Czy ktoś z Was spotkał się z tym fenomenem, i może wie jak temu zaradzić?

    Andrzej.