  • 1. Data: 2009-03-12 09:55:24
    Temat: Trzeszczące Veluxy
    Od: Andrzej Bialecki <a...@C...CUTorg>

    Witam,

    Mieszkam sobie od roku w moim domku z poddaszem użytkowym, na ktorym mam
    4 Veluxy.

    Otóż owe veluxy dosyć często same z siebie trzeszczą, i to głośno -
    takie jakby strzelanie od jakichś naprężeń. Wydaje mi się, że efekt ten
    występuje głównie jak są rozszczelnione, tzn. z uchyloną klapką, i
    zależy od chwilowych zmian nasłonecznienia.

    Przez poprzedni sezon starałem się to zignorować, myśląc że jest to
    efekt układania się więźby dachowej albo nie wiem czego. Ale zaczęło
    mnie to już wkurzać - np.o 6 rano nagle budzą mnie głośne trzaski .. no
    nie jest to zbyt przyjemne.

    Czy ktoś z Was spotkał się z tym fenomenem, i może wie jak temu zaradzić?

    Andrzej.

  • 2. Data: 2009-03-12 10:03:32
    Temat: Re: Trzeszczące Veluxy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Bialecki" <a...@C...CUTorg> napisał w wiadomości
> [...]
    > zbyt przyjemne.
    >
    > Czy ktoś z Was spotkał się z tym fenomenem, i może wie jak temu zaradzić?

    U mnie tez takie trzaski casami są przy zmianach temperatury. Ale to
    trzeszczy więżba. Podobno wysycha i tak ma byc.

    Krzysiek.

  • 3. Data: 2009-03-12 10:25:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zbyt przyjemne.
    >
    > Czy ktoś z Was spotkał się z tym fenomenem, i może wie jak temu zaradzić?

    Slonce na ciemnych elementach oddaje sporo ciepla, w czasie zimy daj eto
    szcegolnie silne naprezenia. Jesli do tego sa tam jeszcze jakies plastkowe
    elementy to bedzie trzeszczec.

  • 4. Data: 2009-03-12 11:28:45
    Temat: Re: Trzeszcz?ce Veluxy
    Od: Andrzej Bialecki <a...@C...CUTorg>

    kris wrote:
    > U?ytkownik "Andrzej Bialecki" <a...@C...CUTorg> napisa? w wiadomo?ci

    > U mnie tez takie trzaski casami s? przy zmianach temperatury. Ale to
    > trzeszczy wie?ba. Podobno wysycha i tak ma byc.

    Hm ... a przez ile sezonów wysycha? Bo okna są zamontowane już od ~1.5
    roku. Trzaski dobiegają wyraźnie od okien, gdzieś ze środka ramy.

    Andrzej.