  • 1. Data: 2009-03-29 20:19:45
    Temat: Tynkowanie stalowych elementów konstrukcyjnych
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Wystają stalowe niemalowane belki nadproża. Mam tynk Cekol i jakiś jeszcze,
    ale oba na bazie gipsu. Takie tynki prawdopodobnie będą powodowały korozję
    stali?
    Belka jest trochę ubabrana zaprawą i ciężko by to było malować i czyścić.
    Zatem może prysnąć stal cienko zaprawą cementową w celu ochrony
    antykorozyjnej, a następnie tynkiem gipsowym?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-03-29 21:15:52
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote:

> [...]
    > Zatem może prysnąć stal cienko zaprawą cementową w celu ochrony
    > antykorozyjnej, a następnie tynkiem gipsowym?

    Po pierwsze zabezpiecz to przed pękaniem tynku w tym miejscu. Ja na łączenia
    materiałów dawałem klej adesilex P9 z mapei'a, na to siatka 320 i jeszcze
    raz klej. Siatka obejmowała obszar mniej więcej o 50cm większy niż łączenie.
    Po drugie, taka warstwa chyba zabezpieczy przed wyłażeniem rdzy, ale tego
    nie jestem pewny.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2009-03-30 12:21:58
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Zatem może prysnąć stal cienko zaprawą cementową w celu ochrony
    > antykorozyjnej, a następnie tynkiem gipsowym?

    pomaluj folią w płynie przed tynkowaniem

  • 4. Data: 2009-03-30 14:11:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > pomaluj folią w płynie przed tynkowaniem

    Żeby mi się później nie trzymała zaprawa?

  • 5. Data: 2009-03-30 19:12:34
    Od: "adi" <a...@g...com>

    pryśnij farbą antykorozyjną w sprayu potem siatka z klejem i dopiero tynk

    Adi

  • 6. Data: 2009-03-30 19:42:50
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > pryśnij farbą antykorozyjną w sprayu potem siatka z klejem i dopiero tynk

    Dom stał xx lat bez siatki, nie było rdzy i nic nie pękało. Teraz mam
    wprowadzać błędy, które od razu naprawiam siatką?
    Coś mi tu nie pasuje.

    A co złego będzie, jak prysnę rzadką zaprawą cementową, potem kilka razy
    delikatnie spryskam wodą przez parę dni, a na to tynk gipsowy? I tak muszę
    betonik robić w inne miejsce, więc to żadna robota.

  • 7. Data: 2009-03-30 19:54:54
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Zatem może prysnąć stal cienko zaprawą cementową w celu ochrony
    > antykorozyjnej, a następnie tynkiem gipsowym?

    Przed dawnymi wielu laty czyli tradycyjnie, elementy stalowe pokrywalo sie
    zaprawa cementowa lub cementowo wapienna, normalna, bez zadnych dodatkow.
    Gips odpada w przedbiegach, nie dosc, ze jest w stosunku do stali korozyjny
    to jeszcze ma znaczaco rozniacy sie wspolczynnik rozszerzalnosci termicznej.
    A juz w czasie samego wiazanie pecznieje tak, ze zanim zwiaze to sie od stali
    odspoi.
    Zatem najpierw oskrob, obij te rdze z grubsza mnlotkiem potem druciana
    szczotka na wiertarce do czysta wyczysc i normalnie "tlusta" zaprawa cementowa
    na bazie cementu portlandzkiego raz lub dwukrotnie zatynkuj, starannie tynk
    zacierajac. Taka pokrywa ma cos w sobie, ze to zelazo chroni przed
    rdzewieniem, korozja a rownosc wpolczynnikow termicznych gwarantuje jego
    wieloletnia trwalosc. Ktos mi swego czasu radzil aby przed samym tynkowaniem
    pokryc, pomalowac stal mleczkiem cementowym; byc moze jest to korzystne.
    Byc moze niektore gotowe "kleje", jesli sa na bazie cementu portlandzkiego
    tez sie do tego nadaja ale nie ryzykowalbym.
    Ostatnio robilem cos zblizonego i do zaprawy dodalem gruntu (mleczko
    akrylowe) w celu calkowitego uszczelnienia betonu ale to bylo zaledwie dwa
    lata temu; zapewne sie trzyma ale nie mam informacji, czy nie nastapily np.
    jakies wykwity przez ten beton.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2009-03-31 07:31:30
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Żeby mi się później nie trzymała zaprawa?

    folia dobrze trzyma prawie wszystkiego i do foli dobrze łapią wszelkie
    kleje, zaprawy i farby.
    na folii wiszą kafle czasami wraz z gruba warstwą kleju
    i nie słyszałem zeby komuś odpadło z powodu folii

    zrobisz jak bedziesz chciał

  • 9. Data: 2009-03-31 08:20:34
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > kleje, zaprawy i farby.
    > na folii wiszą kafle czasami wraz z gruba warstwą kleju
    > i nie słyszałem zeby komuś odpadło z powodu folii

    Aha. Nie mam doświadczenia z folią. W sumie to i tak się przyda do łazienki,
    więc kupię.