  • 41. Data: 2016-11-24 14:53:35
    Temat: Re: U Adama Sz. węszą w piecach
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Nov 2016 14:07:40 +0100, quent

    > Lejesz batem stając już w moich drzwiach bez powodu.

    Nie leje, skoro tylko stoi. I tak w koło macieju.
    Długo jeszcze? -- bo już się znudziłem. :P

    > Wara!
    > Ale jak ja przyjdę looknąć czy aby nie ***** to już masz z tym problem.
    > *) wstaw co chcesz - chodowanie konopii, bicie rodziny, pedofilskie
    > treści na kompie, lepienie bombek ect...

    Mam problem, bo jadąc niezdrową demagogią chciałeś permanentnie monitorować
    -- co ma się nijak do omawianej sytuacji.

    > To jest *znacznie* prostrze i tańsze niż profilatyka.
    > Mało tego - do tego nie jest potrzebne skomplikowane prawo.

    Prostsze. Nie jest. Tak samo jak kara śmierci paradoksalnie jest znacznie
    bardziej skomplikowana i znacznie droższa niż się to może wydawać. Poza tym
    działa na ograniczoną grupę, nie ma działania na innych "podatnych".

    > W życiu!
    > Dlaczego chcesz zmuszać ludzi, którzy nie palą w piecach
    > aby finansowali uświadamianie palaczy?

    Ponieważ korzystniejsze to niż leczenie się
    z chorób które ci ignoranci powodują.

    > nie wnikam, nie znam się

    Było o tym w podanym linku.

    Ja już EOTuję -- muszę teraz kierbuda werbować i ekipę zwoływać. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2016-11-24 15:20:19
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 12:55:26 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
    > to jest dramat!
    > nikt z tym nic nie robi!
    > straszniki po prostu nic nie stwierdza kontrolujac takiego gnoma. wegiel?
    > wegiel! dozwolone? ano.
    > no to wypad.
    > i tyle
    > a smrod pozostaje.
    > na czysteogrzewanie.pl jest rozbity mit o tym ze to smieci powoduja ten
    > dramat.
    > sa miejsca gdzie za problem odpowiada uklad - jeden pokoj jeden piecyk....,
    > kamienice stare itp.
    > ale na rejonie domkow - to problem gorniakow...

    Potwierdzam.
    Śmieci sie po prostu tyle nazbierać nie daje.
    A palenie PET jest praktycznie czystsze niż palenie kolorowych gazet.
    Co innego PCV czy innych fikusnych plastików (buty jakieś, ubrania, obicia meblowe
    itp.).

    U siebie staram sie palić od góry ale widzę że na wsi tradycja to palenie od dołu bo
    dłużej sie pali jak sie przydusi.
    No i całej wsi nie zadymi jeden czy dwu ludków. Ten syf nie bierze się z pojedynczych
    kominów. A nie sądzę aby we wsiach gdzie jest gaz było 20-30% palących śmieciami.

    IMHO temat jest sztuczny i mocno niejasny.
    A karanie za wymaz z pieca jest IMHO głupie bo podejrzewam że spalenie paru pudełek
    po zabawkach (lakierowany papier) może po zbadaniu komina wyjśc jako trucie...

  • 43. Data: 2016-11-24 15:22:48
    Od: s...@g...com

> [...]
    > kamienice stare itp.
    > ale na rejonie domkow - to problem gorniakow...

    A i jeszcze:
    Palenie śmieciami to udręka. Trzeba stac nad piecem i wtykać to barachło albo wrzucać
    okazjonalnie cos na czerwony palący sie żar.
    Tak czy siak ludzie to czyniący nie robia tego bo lubią.

  • 44. Data: 2016-11-24 15:43:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 15:20:21 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Potwierdzam.
    > Śmieci sie po prostu tyle nazbierać nie daje.
    Tym bardziej że teraz bez limitów te śmieci sa odbierane.
    Widze po sasiedzie- odkad weszła tzw ustawa śmieciowa to w dniach odbioru "plastyków"
    wystawia kilka worków. Wcześniej palił to w piecu jak sam przyznał. ale to głównie
    PET więc szkodliwość znikoma nawet gdyby.

    > U siebie staram sie palić od góry ale widzę że na wsi >tradycja to palenie od dołu
    bo dłużej sie pali jak sie >przydusi.
    Nie że dłuzej pali ale od góry musisz codziennie rozpalać. Od dołu jak rozpali to
    dokłada i cały tydzień mu się pali. W sobotę popiół wybierze, rozpali i kolejny
    tydzień. Od góry tak się nie da. Uciążliwe jest palenie od góry
    > No i całej wsi nie zadymi jeden czy dwu ludków. Ten >syf nie bierze się z
    pojedynczych kominów. A nie sądzę >aby we wsiach gdzie jest gaz było 20-30% palących
    >śmieciami.
    W mojej okolicy na wiochach to głównie drewnem palą. Iglastym najczęściej to i
    dymienie widać.

    > IMHO temat jest sztuczny i mocno niejasny.
    > A karanie za wymaz z pieca jest IMHO głupie bo podejrzewam że spalenie paru pudełek
    po zabawkach (lakierowany papier) może po zbadaniu komina wyjśc jako trucie...

    Gdzieś tam wyżej podchwytliwie zapytałem czy zakopanie plastyków w ogrodzie szkodzi
    środowisku.
    Ja tam plastyki nie zakopuję tylko w workach wystawiam ale wiem ze poniektórzy w
    swoich ogrodach setki metrów rur "plastykowych" zakopują;) Batem ich;)

  • 45. Data: 2016-11-24 15:49:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:

    > A karanie za wymaz z pieca jest IMHO głupie bo podejrzewam że spalenie paru pudełek
    po zabawkach (lakierowany papier) może po zbadaniu komina wyjśc jako trucie...

    Tym bardziej nie wiadomo co tam wyjdzie w tym wymazie po spaleniu legalnie kupionego
    węgla. O brykiecie z trocin czy innym pelecie nie wspomnę bo twórczość producentów
    tego typu opału bywa radosna.
    Tak wiec te kontrole to takie straszaki tylko bo udowodnić cokolwiek będzie ciężko
    im. Nawet jak u kogoś worek starych butów koło pieca znajda to musza udowodnić że
    gość nimi pali. Bo nie ma zakazu trzymania butów w kotłowni chyba.

  • 46. Data: 2016-11-25 12:24:09
    Od: s...@g...com

    napisał:

> [...]
    dokłada i cały tydzień mu się pali. W sobotę popiół wybierze, rozpali i kolejny
    tydzień. Od góry tak się nie da. Uciążliwe jest palenie od góry

    Z tego co widzę to można tak palić byle nie dokładać węgla na cały wierzch.

    Starczy przy dokładaniu przesunąć cały żar na tył pieca i wsypać nowy węgiel na
    przód.

    No ale to więcje dłubania niż przy samym zasypaniu.

    No i nie da sie tego zrobic aby dusić ogień...

  • 47. Data: 2016-11-25 12:25:25
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 15:49:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    gość nimi pali. Bo nie ma zakazu trzymania butów w kotłowni chyba.

    Też mi sie tak wydaje. Niestety prawo mamy gupie, urzędników bezmyslnych i jest jak
    jest.
    Jak ktos ma pecha to zaplaci. A drugi będzie smrodzić bezkarnie...

  • 48. Data: 2016-11-25 12:40:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 12:25:26 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Też mi sie tak wydaje. Niestety prawo mamy gupie, urzędników bezmyslnych i jest jak
    jest.
    > Jak ktos ma pecha to zaplaci. A drugi będzie smrodzić bezkarnie...
    Problem palenia śmieciami wg mnie na dzisiaj nie istnieje bo i tak gmina odbiera
    wszystko co tam wygenerujesz więc po kiego bawić się w spalanie
    No ew są tacy co jakieś stare meble z płyt wiórowych palą bo to drewnio i temperaturę
    dużą daje. I to faktycznie smrodzi i pewnie szkodzi ale to jakieś masowe zjawisko nie
    jest
    Ktoś kiedyś pisał ze oponami palą- wg mnie bzdura- każdy kto próbował oponę pociąć do
    rozmiarów aby do pieca weszła to będzie widział dlaczego
    A ci co palą węglem to pewnie w świetle prawa robią to legalnie a ze węgiel kiepskiej
    jakości i dymi to inna bajka.

  • 49. Data: 2016-11-25 12:48:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 03:24:09 -0800 (PST), s...@g...com

    > Z tego co widzę to można tak palić byle nie dokładać węgla na cały wierzch.
    > Starczy przy dokładaniu przesunąć cały żar na tył pieca i wsypać nowy węgiel na
    przód.

    Rzadko komu wychodzi kroczące tak jak powinno -- a i też trzeba się przy
    tym bardziej nakombinować niż przy rozpalaniu od góry, często się kopci do
    kotłowni, więc to nic fajnego. Znacznie lepsze jest każdorazowe rozpalanie,
    niż dokładanie, czy to kroczące czy zasypowe. Pali się bezdymnie, czasu
    niewiele więcej to zajmuje i można się w 5 min. dziennie zamknąć --
    szczególnie uwzględniając, że pieca i komina praktycznie nie trzeba czyścić
    po górnym paleniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2016-11-25 12:55:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > Problem palenia śmieciami wg mnie na dzisiaj nie istnieje bo i tak gmina odbiera
    wszystko co tam wygenerujesz więc po kiego bawić się w spalanie

    to jest bardzo dobre pytanie. A po co wywalają śmieci do lasu?
    A jedno i drugie mam miejsce
    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?