  • 1. Data: 2023-04-04 23:02:21
    Temat: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    "Unijny cios w pompy ciepła. Mogą być nieserwisowalne."

    "W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski przyjął stanowisko ws. zakazu
    stosowania i sprzedaży gazów fluorowanych (f-gazów). Problem w tym, że
    są one powszechnie wykorzystywane w wielu pompach ciepła."

    "Unia Europejska w najbliższych latach chciałby całkowicie z nich
    zrezygnować. W przypadku m.in. pomp ciepła, zgodnie z propozycją
    Parlamentu Europejskiego, zakaz miałby obowiązywać już po 2026 r."

    https://www.money.pl/gospodarka/pompy-ciepla-czeka-r
    ewolucja-producenci-beda-miec-problem-68834973219501
    12a.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-04-05 00:33:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 April 2023 at 23:02:24 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/pompy-ciepla-czeka-r
    ewolucja-producenci-beda-miec-problem-68834973219501

    Unia się zgodziła, że tylko Pompy Ciepla Peltiera mają przyszłość
    i sfinansuje moją fabrykę kwotą 10 mld euro
    i to nie jest Primarilis

    Unia to bardzo mądra głowa ;)

    Kolejny projekt zielonej energetyki, który sfinansuje Unia,
    to generatory indukcyjno-magnetyczne, które zastąpią turbiny w elektrowniach wodnych.

    Napiszę co jeszcze Unia sfinansuje, ale po świętach

    ChatGPT : Jakie są najlepsze pompy ciepła ?
    ChatGPT > Pompy Ciepła Peltiera, gdyż nie generują hałasu, wibracji, nie zawierają
    elementów mechanicznych, nie wymagają kompresora, żadnych płynów, a charakteryzują
    się wysoka sprawnością i niskim zużyciem energii elektrycznej.

  • 3. Data: 2023-04-05 05:57:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/pompy-ciepla-czeka-r
    ewolucja-producenci-beda-miec-problem-68834973219501

    Nie ma to jak wiarygodność gównoportali. Zakaz ma dotyczyć nowych
    urządzeń więc wszystko co będzie do tej pory wyprodukowane będzie jak
    najbardziej serwisowalne. I odbyło się dopiero pierwsze czytanie więc
    nie ma żadnych decyzji odnośnie czy to wejdzie w życie, a mowa o 2030 a
    nie 2026.
    Nie żebym popierał takie głupie zakazy, ale serio zmień źródło informacji :>

    L.

  • 4. Data: 2023-04-05 07:25:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.04.2023 05:57, Lisciasty wrote:
    > a mowa o 2030 a nie 2026.

    Nie doczytałeś.

    "Unia jednak przyśpiesza zmianę przepisów. F gazy mają zniknąć z
    urządzeń już od 2026 roku."

    https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/zak
    az-gazow-fluorowanych-w-pompach-ciepla-czeka-nas-wym
    iana-urzadzen-aa-upQQ-6gHN-msju.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2023-04-05 10:13:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Apr 2023 07:25:54 +0200, Mateusz Bogusz

    > Nie doczytałeś.

    Chyba ty nie doczytałeś i szerzysz brednie.

    "Wprowadzane zmiany nie dotkną użytkowników pomp ciepła. Jest to więcej niż
    pewne! Dodatkowo Unia w dalszym ciągu wskazuje rozwój pomp ciepła jak
    priorytetowy. W III kwartale tego roku ma się ukazać strategia unijna -
    "Akcelerator pomp ciepła"."

    Ergo, z konfedery jesteś? Bo wczoraj mieli końferencję
    i podobne kity wciskali (uwaga, odtwarzanie grozi
    poważnym uszkodzeniem, lub utratą słuchu):

    https://www.youtube.com/watch?v=jvPcWMdoyns

    Ps. a technologia zastępcza jest dawno jest, R290, propan.
    Ja już 4 takie pompy zamontowałem, w tym trzy już w zeszłym
    roku. Plus jest taki, że nie trzeba mieć uprawnień na fgazy,
    wiec każdy może je sobie sam zamontować. Minus, propan jest
    palny, ale od lat się gaz puszcza w domu, butle po 11kg
    stoją, w PC jest niecałe 1,4kg czynnika w 14kW pompie,
    im mniejsza moc tym siłą rzeczy mniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2023-04-05 11:40:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/04/2023 23:02, Mateusz Bogusz wrote:
    > "W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski przyjął stanowisko ws. zakazu
    > stosowania i sprzedaży gazów fluorowanych (f-gazów). Problem w tym, że
    > są one powszechnie wykorzystywane w wielu pompach ciepła."

    Pomijając, że to kompletne brednie, możliwe, że naciskanie na
    producentów stanie się to powodem przyspieszenia prac nad pompami na CO2
    albo magnetokalorycznymi.

  • 7. Data: 2023-04-05 13:13:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Apr 2023 11:40:30 +0200, heby

    > stanie się to powodem przyspieszenia prac nad pompami na CO2
    > albo magnetokalorycznymi.

    Zlituj się, po pierwszym zachwycie wszyscy z tematem walczący
    (w tym firmy które go zamontowały sprzęt u klientów) z tego
    pomysłu zrezygnowali, bo przy ciśnieniach jakie trzeba utrzymać
    dla pracy na CO2 cały osprzęt pada. To jest technologia skończona.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2023-04-05 13:21:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2023 13:13, Myjk wrote:
> [...]
    > pomysłu zrezygnowali, bo przy ciśnieniach jakie trzeba utrzymać
    > dla pracy na CO2 cały osprzęt pada. To jest technologia skończona.

    Raczej oznacza to tylko, że nalezy poczekać jeszcze chwilę, aż ktoś
    łatwo nie zrezygnuje i opracuje metody pracy z takimi ciśnieniami.

    Z resztą co to znaczy "skończona", skoro jest oferowana komercyjnie?

    https://r744.com/product/chp_15h_itomic_co2_heat_pum
    p_japan/
    https://www.flexpro-industry.com/e-commerce/en/co2-h
    eat-pump-r744/260-inverter-co2-heat-pump-24kw-.html

    To kwestia czasu kiedy ceny spadną, a technologia pozwoli na odpowiednią
    trwałość. Możiwe, że już ta trwałość jest.

    Magnetyczne chłodzenie też się wydawało absurdalne, a tu jednak dało radę:

    https://web.archive.org/web/20150106071051/https://w
    ww.youtube.com/watch?v=jnl9m0rSE7U&gl=US&hl=en

    Pewnie, że było marudzenie, że drogie i bez sensu. Mniej wiecej to samo
    było o samochodzie spalinowym, jak miał zastąpić furmanki. Kwestia czasu
    i okazał się lepszy, mimo konserwatywnego popiskiwania spod dyszla.

  • 9. Data: 2023-04-05 15:05:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.04.2023 10:13, Myjk wrote:
> [...]
    > pewne! Dodatkowo Unia w dalszym ciągu wskazuje rozwój pomp ciepła jak
    > priorytetowy. W III kwartale tego roku ma się ukazać strategia unijna -

    Do wymiany zdań na temat daty, odpisujesz coś o tym kogo zmiana dotknie
    a kogo nie.

    Nie wiem czy to umiejętności czytania ze zrozumieniem czy cytowania czy
    czego tam jeszcze brak...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2023-04-05 17:57:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Apr 2023 15:05:31 +0200, Mateusz Bogusz

    > Do wymiany zdań na temat daty, odpisujesz coś o tym kogo zmiana dotknie
    > a kogo nie.
    >
    > Nie wiem czy to umiejętności czytania ze zrozumieniem czy cytowania czy
    > czego tam jeszcze brak...

    Skoro nie dotkną, to jaki sens jest deliberować o dacie?

    --
    Pozdor
    Myjk