  • 61. Data: 2023-04-15 21:00:04
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ale 16kW masz strat przy -20sC?
    > Czym tam opalasz i ile idzie teraz?
    >
    > Bo coś mi się kołacze, że liczyliśmy
    > i wychodziło w grubych porywach 10kW.

    Od tego sezonu klimatyzacją.

    Trudno to wyliczyc bo dom ma 2 czesci, w jednej na dole chcemy miec 22
    stopnie, na górze wystarcza 20, w drugiej czesci jak ktos tam jest to
    ustawiamy grzanie, jak nie ma to grzanie jest wyłączone i dogrzewanie
    pilnuje zeby temp nie spadła ponizej 12 a w garazu 8 stopni.
    Ale trudno oszacowac czas z grzaniem i bez grzania.

    Klimy sa 3 (2x5 + 1x3,5kw) ale najwiecej pracuje piątka, która jest na
    dole w salonie.
    Pozostałe są dolaczane kiedy potrzeba i praktycznie zawsze wyłączane na
    noc.
    Tylko co tu szacować jak w tym roku nigdy nie było mrozów poniżej -10
    stopni? :)

    16kw wynika z OZC i pasowało do grzania gazem które rok temu
    uzywalismy.

    Problem polega na tym ze dzis jest jak jest a za rok czy dwa moze byc
    tak ze bede potrzebował temp >21 w całym domu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 62. Data: 2023-04-16 18:23:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    15 Apr 2023 19:00:04 GMT, Budzik

    > Tylko co tu szacować jak w tym roku nigdy nie było mrozów poniżej -10
    > stopni? :)

    Nie ma to znaczenia jaka zima była, wiadomo że średnia
    zimowa jest w okolicach 0, a żę straty są liniowe to
    można z zużycia rocznego wyliczyć maksymalne straty.

    > 16kw wynika z OZC i pasowało do grzania gazem które rok temu
    > uzywalismy.

    Czyli ile szło gazu?

    > Problem polega na tym ze dzis jest jak jest a za rok czy
    > dwa moze byc tak ze bede potrzebował temp >21 w całym domu.

    No ale masz klimy w razie zwiększonego zapotrzebowania,
    więc nie musisz takiej wilkiej PC kupowac.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2023-04-17 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Nie ma to znaczenia jaka zima była, wiadomo że średnia
    > zimowa jest w okolicach 0, a żę straty są liniowe to
    > można z zużycia rocznego wyliczyć maksymalne straty.

    > Czyli ile szło gazu?

    12-20m3 dziennie

    > No ale masz klimy w razie zwiększonego zapotrzebowania,
    > więc nie musisz takiej wilkiej PC kupowac.

    To prawda ale sam nie wiem czy chce tak podchodzic do tematu.
    Wole rozwiazania całosciowe.
    Na ten moment są klimy a mysle ze z PC poczekam na jakies dotacje.
    Moze sie na coś załapie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 64. Data: 2023-04-17 18:12:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    17 Apr 2023 15:59:59 GMT, Budzik

    > 12-20m3 dziennie

    Strasznie dużo.

    Przyjmując średnią 16 i 9kWh z m3 (oszukańce z gazowni
    i sprawność CO) to daje w porywach 12kW (przy -20).
    Oczywiście PC musi być większa, więc faktycznie
    kiele 14kW (dla A2W35) jeśli ma być samodzielna.
    Tylko....

    > To prawda ale sam nie wiem czy chce tak podchodzic do tematu.
    > Wole rozwiazania całosciowe.
    > Na ten moment są klimy a mysle ze z PC poczekam na jakies dotacje.
    > Moze sie na coś załapie.

    ...po co było te klimatyzatory kupować.
    Jak już zapłacone, to trzeba wykorzystać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2023-04-18 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > Tylko....

    > ...po co było te klimatyzatory kupować.
    > Jak już zapłacone, to trzeba wykorzystać.

    Bo zapytane firmy montazowe PC wyliczyły na 60 tysi a tyle nie miałem
    :)
    Ale spoko, jesc nie wołaja i całkiem spoko się sprawuja.
    A jak przy okazji jakiejs dotacji uda sie załozyc PC to tym lepiej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 66. Data: 2023-04-18 22:08:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    18 Apr 2023 09:59:56 GMT, Budzik

    > Bo zapytane firmy montazowe PC wyliczyły
    > na 60 tysi a tyle nie miałem :)

    Z tego co pamiętam pisałem Ci jakie są realne ceny... ;P

    > Ale spoko, jesc nie wołaja i całkiem spoko się sprawuja.
    > A jak przy okazji jakiejs dotacji uda sie załozyc PC to tym lepiej.

    Tylko przy kasowaniu śmierdziucha spalinowego...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2023-04-19 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Z tego co pamiętam pisałem Ci jakie są realne ceny... ;P

    A mozliwe... ;-P

    > Tylko przy kasowaniu śmierdziucha spalinowego...

    Na dzis tak. Ale to nie problem bo papier ze złomowiska to sie zawsze
    załatwi. Gorzej ze na dzis sprawdzaja tez czy w poprzednich latach nie
    grzałes gazem. Jezeli srednio za ostatnie 3 lata masz zuzycie powyzej
    5MWh gazu to uznaja ze grzejesz gazem i dotacja sie nie nalezy.
    Ale to na dzis. Kto wie co bedzie za 2-3 lata?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 68. Data: 2023-04-20 06:59:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.04.2023 12:59, Budzik wrote:
    > Ale to na dzis. Kto wie co bedzie za 2-3 lata?

    Akcyza za sprzedaż energii z paneli PV. Na razie wprowadzają dla mocy >=
    1MW. Na razie...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz