  • 51. Data: 2023-04-10 22:59:58
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > w dodaku nikt nie pytał o jakieś papierki z eurokołchozu.
    > Zamontowali ze szwagrem, szwagier ma doświadczenie w zaślepianiu
    > ERG, więc i jakieś rurki odpowietrzajace zatkał profesjonalnie,
    > podpieli wodę, prąd i odpalili.
    >
    > I nie działa!
    >
    > I wiecie co? Okazało się, że te tępe lewaki nie wynaleźli jeszcze
    > gazu bezprzewodowego!

    > Może u ciebie już wynaleźli.
    >
    > U mnie, w starej technologii na rurkach, zaśpiewali 15 tyś
    > koledze, przed pisflacją, za podpięcie. Był szczęśliwy, bo tak

    Ewidetnie sie nie zrozumielismy. :)
    Ja gaz juz mam wiec on dla mnie nie jest elementem modernizacji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 52. Data: 2023-04-10 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Obok
    > Nie zafiksuj się na ".pompa ciepła"
    > Klimatyzator to praktycznie to samo;))

    Ale klimatyzator bez przeróbek nie napedzi ci wody w kaloryferach.
    Natomiast grzanie klimatyzatorami, które obecnie uskuteczniam jest ok
    ale ma swoje wady.
    Za 20 koła mogłbym te wady wyeliminowac.
    Za 50 na dzis dzien wole wydac na coś ciekawszego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 53. Data: 2023-04-10 23:20:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/04/2023 22:59, Budzik wrote:
    > Ja gaz juz mam wiec on dla mnie nie jest elementem modernizacji.

    Wiec w Twoim wypadku koszt pompy jest inny niż u 90% ludzi budujących
    domy i nie ma związku z ich realną ceną dla kogoś, kto dopiero *wybiera*.

    Dla nowegi budynku:
    Koszt gazu ~20kW to około 20tyś zł (piec + przyłącze).
    Koszt pompy ~20kW to około 20tyś zł.

    W obu wypadkach oznacza to dom ~600m2, sądząc po realnych
    zapotrzebowaniach. Dla mniejszych budynków koszt pompy jest niższy niż gazu.

    I jestem pewien, że te 15kzł za przyłącze, to już było. Chętnie dowiem
    się ile teraz, może ktoś ostatnio montował. Rozrzut rynkowy ponoć duży.
    I doliczyłbym jeszcze wycieranie marmurów w róznych instytucjach. 10 lat
    temu kosztowało mnie to nascie dni stanai w kolejkach i grzecznego
    mówienia dzieńdobry mimo że lało jak jasny h...

  • 54. Data: 2023-04-11 08:12:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.04.2023 21:43, Myjk wrote:
    > W takim sensie że już jest zamiennik.
    > To jest kolejna gównoburza o NIC.

    Cieszę się, bo wygląda że miałeś rację.

    "PORT PC zaznacza, że spodziewane zmiany w rozporządzeniu f-gazowym nie
    przewidują ani zakazu serwisowania, ani żadnych innych ograniczeń w
    użytkowaniu pomp ciepła z syntetycznymi czynnikami chłodniczymi. Jak
    czytamy w komunikacie organizacji, złożoność materiału unijnego
    rozporządzenia f-gazowego może prowadzić do błędnych interpretacji jego
    zapisów. PORT PC podkreśla, że wszystkie pompy ciepła, które obecnie są
    w sprzedaży w Polsce i będą dostępne na naszym rynku w najbliższych
    latach, będzie można serwisować bez żadnych przeszkód w całym okresie
    ich eksploatacji."

    https://globenergia.pl/pompy-ciepla-do-wymiany-za-3-
    lata-co-z-serwisem/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2023-04-11 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    Co do zasady sie z toba zgadzam ale:

    > Koszt pompy ~20kW to około 20tyś zł.

    Pompe 20kw za 20tys tez bym wział. Pokazesz jakis przykład?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 56. Data: 2023-04-11 15:40:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/04/2023 14:59, Budzik wrote:
    > Pompe 20kw za 20tys tez bym wział. Pokazesz jakis przykład?

    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-sprsun-18-6-k
    w-cgk060v2-3-fazy-13471849133

    https://allegro.pl/oferta/sprsun-cgk-060v3l-22-kw-3-
    fazowa-pompa-monoblok-13230931292

    To nie "pierwsza znaleziona". Mam, choć model niższy, CGK040V2.

  • 57. Data: 2023-04-11 20:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

> [...]
    fazowa-pompa-mo
    > noblok-13230931292
    >
    > To nie "pierwsza znaleziona". Mam, choć model niższy, CGK040V2.

    Dzieki.
    Ciekawa alternatywa do tych wszystkich "markowych".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 58. Data: 2023-04-12 19:20:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    11 Apr 2023 12:59:56 GMT, Budzik

    > Pompe 20kw za 20tys tez bym wział. Pokazesz jakis przykład?

    Tylko po co Ci 20kW, z tego co pamiętam to
    chyba zapotrzebowanie masz niecałe 10.

    Mój split APIC 14kW na R32 kosztował 17 netto.
    Każde kolejne 2kW to w porywach 500 zł.
    Na propanie są nieco droższe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2023-04-14 12:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Tylko po co Ci 20kW, z tego co pamiętam to
    > chyba zapotrzebowanie masz niecałe 10.
    >
    > Mój split APIC 14kW na R32 kosztował 17 netto.
    > Każde kolejne 2kW to w porywach 500 zł.
    > Na propanie są nieco droższe.

    16kw i ogrzewanie kaloryferowe, na szczescie na tyle przewymiarowane ze
    wystarczy 40stopni na zasilaniu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 60. Data: 2023-04-15 15:49:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    14 Apr 2023 10:59:49 GMT, Budzik

    > 16kw i ogrzewanie kaloryferowe, na szczescie
    > na tyle przewymiarowane ze wystarczy 40stopni
    > na zasilaniu.

    Ale 16kW masz strat przy -20sC?
    Czym tam opalasz i ile idzie teraz?

    Bo coś mi się kołacze, że liczyliśmy