  • 51. Data: 2013-10-17 10:01:15
    Temat: Re: WM + reku - co to za dziwy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 października 2013 09:38:05 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > Kominki nie s� w 100% szczelne i to �e masz doprowadzone powietrze rur�
    > wcale nie oznacza �e nie pobieraj� "lewego" powietrza :)

    Ale tego "lewego" jest tyle co nic. Tez mam doprowadzona rure z zewnatrz
    i na tym przepustnice sterowana elektrycznie i jak zrobie w kominku
    "pieklo" (cug taki ze w kominie huczy) i zamkne ten dolot na "0" to
    w ciagu parunastu sekund gasnie ogien (i pewnie generuje sie czad :D ),
    w kazdym razie gdyby byly jakies nieszczelnosci to ogien bylby nadal
    podtrzymywany. Jedyna szpara przez ktora mogloby wnikac powietrze to
    drzwiczki, ktore sa przeciez uszczelnione sznurem i jest to dosc szczelne
    uszczelnienie. Ja uznaje, ze moj kominek jest w 99,95% szczelny i to
    wystarczy w 100% zeby uznac go dla celow wentylacji mechanicznej za -
    szczelny.

    Na wszelki wypadek mam ustawione lekkie nadcisnienie na rekuperatorze
    (troche wiecej dmucham niz wydmuchuje).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2013-10-18 15:31:07
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 09:52:57 +0200, Marek napisał(a):

    > Z tego wzgledu musialem wybrac firme naszych sasiadow zza odry. Oni maja
    > wysoka os obrotu i brak nawiewnikow.
    Nie trzeba jechać za Odrę.
    Odpowiedź z FAKRO:
    "Owszem Firma FAKRO, na zamówienie oferuje klientom zakup okien o
    podwyższonej osi obrotu w wersji bez nawiewników.
    Okna o podwyższonej osi obrotu z pakietem szybowym U3 bez nawiewnika
    dostępne są da dopłatą +10 %, natomiast okna o podwyższonej osi obrotu z
    pakietem szybowym U5 bez nawiewnika dostępne są bez dopłaty."

    --
    Franc

  • 53. Data: 2013-10-18 23:53:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 października 2013 15:31:07 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

> [...]
    > dostępne są da dopłatą +10 %, natomiast okna o podwyższonej osi obrotu z
    > pakietem szybowym U5 bez nawiewnika dostępne są bez dopłaty."

    Chore to jakies zeby okna pozbawione czegos byly drozsze ehm... :-)
    Ja kupowalem normalne obrotowki fakro i mialem paredziesiat pln taniej
    na sztuce (wersja bez nawiewnika) :) Choc teraz bym chyba kupil te z
    podwyzszona osia obrotu bo mam je dosc nisko i szuram wlosami po szybie ;)

    BTW. A jak jest z myciem tych o podwyzszonej osi obrotu - daje sie je
    tez "wywinac" na druga strone w celu umycia ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2013-10-19 00:28:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 października 2013 23:53:56 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Chore to jakies zeby okna pozbawione czegos byly drozsze ehm... :-)
    Kolejny argument przeciwko WM
    Chcesz mieć WM musisz droższe okna kupić.
    O kłopotliwej wymianie filtrów, prądzie zuzywanym przez centrale , hałasie i jeszcze
    kilku innych rzeczach przez litość do posiadaczy WM nie wspomnę.

  • 55. Data: 2013-10-19 10:51:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 00:28:47 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Kolejny argument przeciwko WM
    > Chcesz mieć WM musisz droższe okna kupić.

    No jak chcesz z podwyzszona osia, ja kupilem zwykle i byly tansze ;)
    BTW. Mozesz kupic z nawiewnikami i je zatkac, nie widze problemu - przeciez
    tam jest regulacja od pelnego otwarcia do zamkniecia IMO :)

    > O kłopotliwej wymianie filtrów,

    Jakiej!? Wymiana filtrow to 8-10 sekund :-)

    > prądzie zuzywanym przez centrale ,

    No dobra, zuzywa 50W.. Ale odzyskuje 1-2kW ;)

    > hałasie

    Nie stwierdzono.

    > i jeszcze kilku innych rzeczach przez litość do posiadaczy WM nie wspomnę.

    Zazdroscisz i tyle :D W kazdym moim ew. kolejnym domu bedzie WM, grawitacja
    to sredniowiecze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2013-10-19 15:05:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 10:51:35 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Zazdroscisz i tyle :D
    Emotikona nie dałem i dałeś się wkręcić;)
    Jak fajnie można podpuścić ludzi;)
    Jak ostatnio z ta bombą ekologiczną w DZ- tez coniektórzy na poważnie to wzieli;)

  • 57. Data: 2013-10-19 19:12:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 15:05:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Emotikona nie dałem i dałeś się wkręcić;)

    Niedobry Ty :D

    > Jak fajnie można podpuścić ludzi;)
    > Jak ostatnio z ta bombą ekologiczną w DZ- tez coniektórzy na poważnie to wzieli;)

    Trzeba Cie do KFa wlozyc :P Oh wait, w googlu nie ma KFa! Upieklo Ci sie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2013-10-19 19:20:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 19:12:31 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Trzeba Cie do KFa wlozyc :P Oh wait, w googlu nie ma KFa! Upieklo Ci sie ;)
    Zawijaj wiersze;) bo "Świadomie psujący kodowanie....";)

    Spadam bo kumpel z flaszką wpadł;))